Visi žmonės turi įgimtų savybių, gabumų, kurie jiems sąveikaujant su aplinka, kinta ir vystosi. Kiekvienas žmogus yra nepakartojamas ir tik su didelėmis išlygomis galima žmones jungti į grupes, turinčias bendrus siekius, interesus. Priklausomai nuo charakterio, kiekvienas darbuotojas toje pačioje situacijoje dažnai elgiasi visiškai skirtingai. Todėl vadovas, norėdamas žmones motyvuoti kokio nors tikslo siekimui, turi žinoti jų poreikius.
Jau senovėje buvo žinoma, jog apgalvotai paveikus žmones, galima pasiekti savo tikslus. Norėdami įgyvendinti savo sprendimus, taip turi daryti vadovai, tam panaudodami motyvavimo principus. Motyvavimas yra savęs ir kitų raginimas veikti asmens ar organizacijos naudai bei sudarymas tokių sąlygų , kada žmogus nori veikti ir aktyviai veikia asmens ir organizacijos naudai.
Motyvacija – tai veiksnių, skatinančių žmones siekti įvairių tikslų visuma. Ši sąvoka atsirado ekonomikos srityje apie dvidešimtuosius XX amžiaus metus, vėliau ją perėmė psichologai ir sociologai. Teoriniai Vakarų Europos bei JAV tyrimai apie motyvaciją ir jos įtaką asmens, grupės, organizacijos veiklai ir galų gale visos visuomenės pažangai neatsiejami nuo praktinių tyrimų. Dauguma motyvacinių teorijų autorių savo darbuose rėmėsi tyrimais, atliktais analizuojant įvairių įmonių darbuotojų motyvavimo metodus.
Šiame darbe aptariama motyvacijos svarba organizacijose, nagrinėjamos motyvacijos teorijos, svarbiausios iš jų D.McGregor „X“ ir „Y“ teorijos, kurios mūsų dienomis tampa vis aktualesnės.
1. ANKSTYVOSIOS MOTYVACIJOS TEORIJOS
Dvidešimtojo amžiaus šeštasis dešimtmetis buvo vaisingas, kuriant motyvacijos koncepcijas. Per šį laikotarpį buvo suformuluotos trys konkrečios teorijos, kurios, nors dabar ir smarkiai puolamos ir abejojama jų pagrįstumu, tačiau yra aktualios ir tikriausiai vis dar geriausiai paaiškina darbuotojų motyvaciją: poreikių hierarchijos teorija, dviejų veiksnių teorija ,bei teorija „X“ ir teorija „Y“. Nuo to laiko buvo sukurta pagrįstesnių motyvacijos paaiškinimų, tačiau su šiomis ankstyvosiomis teorijomis reikėtų susipažinti dėl to, kad jos yra pagrindas, ant kurio išaugo šiuolaikinės teorijos ir taip pat dėl to, kad vadovai, aiškindami darbuotojų motyvaciją, reguliariai naudoja šias teorijas.
1.1. A.Maslow poreikių hierarchijos teorija
Abraham H. Maslow buvo pirmasis išleidęs knygą apie žmonių motyvaciją, todėl...
Šį darbą sudaro 3737 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!