Greblikaitė Gintarė,
Žurauskaitė Sigita
Darbą vertino:
K. Trimonis
Kaunas, 2009
Įvadas
Šiandieniniame pasaulyje labai daug dėmesio yra skiriama rinkai, prekių ir paslaugų pasiūlai bei paklausai. Kaip žinome, rinka yra prekinių – piniginių santykių visuma, prekių ir paslaugų mainai tarp pirkėjų ir pardavėjų, vykstantys pagal prekinės gamybos ir cirkuliacijos dėsnius. Visi pirkėjų ir pardavėjų santykiai rinkoje reiškiasi per paklausą ir pasiūlą, nes tai yra svarbiausias rinkos ekonomikos bruožas, nulemiantis produkcijos gamybos plėtimą ir mažininą, kainų kitimą, poreikių patenkinimo lapisnį ir daugelį kitų ekonomikos raidos elemtentų.
Šio darbo tikslas yra atskleiti paklausos elastingumo teorijos ypatumus ir kuo aikškiau apibrėžti jos pritaikymą praktikoje. Trumpai tariant, galime sakyti, kad elastingumo teorija yra vienas iš pagrindinių veiksnių, nulemiančių kaip vartotojai ir gamintojai reaguoja į kainų pasikeitimus rinkoje. Jis padeda nusakyti, kas ir kokią mokesčio dalį sumoka į valstybės biudžetą, kokios prekės bus perkamos labiau nei kitos, kaip pasikeis prekių pirkimas pasikeitus pajamoms, kainai bei kaip priklauso vienų produktų pirkimas nuo kitų kainos pasikeitimo. Visa ši informacija labai dažnai praverčia praktikoje, todėl elastingumo supratimas ir taikymas yra labai aktualus šiandieniniame pasaulyje. Jo svarbą labiausiai nulemia tai, kad mes gyvename rinkos pasaulyje, kur ekonomika yra vienas pagrindinių dalykų.
1. Paklausos samprata
Kiekvienas autorius savo darbe apie ekonomiką skirtingai apibūdina paklausą. Tačiau įsigilinus galima suprasti, kad tai ta pati paklausa, tačiau apibūdinta tik kitais žodžiais. Paprasščiausias apibrėžimas būtų, kad paklausa – tai prekių ir paslaugų kiekis, kurį nori ir gali įsigyti pirkėjai, priklausomybė nuo kainos. Kitaip tariant, paklausa yra realus pirkėjų poreikis. Tačiau jei vartotojas tik nori įsigyti prekę, bet jo pajamų tam nepakanka, tai jo noras nėra paklausa, be to, ir pakankamas pinigų kiekis prekei pirkti nėra paklausa, jei vartotojas nenori jos pirkti.
Kainos kitimo ir perkamo prekių ir paslaugų kiekio kitimo rinkoje ryšys gana pastovus, todėl jis paprastai mikroekonomikoje formuluojamas kaip paklausos dėsnis: prekių paklausos dydis kinta kainų kitimui priešinga linkme, t.y. kuo aukštesnės prekių ir...
Šį darbą sudaro 4820 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!