Įvadas
Temos aktualumas. Kiekvienas žmogus leidžia savo laisvalaikį taip, kaip jis nori. Tai priklauso nuo jo norų ir finansinių galimybių.
Tačiau vaikai gyvenantys kaime negali patenkinti visų savo poreikių. Kokybiškas laisvalaikio organizavimas ir motyvuotas dalyvavimas – aktuali pedagoginė problema. Yra žinoma, jog nepakankamas vaikų užimtumas lemia jų didelį nusikalstamumą. Vaikų laisvalaikio praleidimo ir užimtumo kokybė yra socialiai reikšmingos sritys, reikšmingos švietimo plėtrai bei jaunuolių pilietinei brandai (Kvieskienė, 2005).
Užsiimdami laisvalaikiu vaikai turės daugiau motyvacijos aktyviau reikštis, suras naujų draugų, įgys mokslinių, techninių žinių pasirinkdami vieną ar kitą popamokinės veiklos užsiėmimą.
Laisvalaikio tyrėjai patvirtina, kad neužimti vaikai padaro daugiau teisės pažeidimų, nusikalsta, dažniau patenka į teisėtvarkos institucijų akiratį, todėl galima teigti, kad moksleivių neužimtumas yra padidintos rizikos veiksnys. Vienas iš tinkamiausių būdų yra popamokinis laisvalaikio užimtumas, kitaip tariant papildomas popamokinis ugdymas.
Apie papildomą popamokinį ugdymą rašė Kvieskienė (2005), Vaitkevičius (1981), Zaleckienė (1994), ir kt.
Tyrimo objektas – kaimo mokinių požiūris į popamokinę veiklą.
Tyrimo tikslas – ištirti kaimo mokinių popamokinės veiklos pomėgius.
Uždaviniai:
1. Išnagrinėti mokslinę laisvalaikio ir popamokinio ugdymo sampratą.
2. Išanalizuoti kaimo mokinių laisvalaikio ypatumus ir galimybes skirti laiko mėgstamai popamokinei veiklai.
3. Atskleisti kaimo moksleivių laisvalaikio veiklos pasirinkimo veiksnius.
4. Išanalizuoti kaimo moksleivių laisvalaikio galimybių ir popamokinės veiklos trūkumus.
Tyrimo metodai – mokslinės literatūros analizė, anketinė apklausa.
Tyrimo dalyviai – iš viso anonimiškai apklausta 30 bendrojo lavinimo mokyklos aukštesniųjų klasių (VII-VIII) mokinių. Tyrimas atliktas 2007-04-10 Viešvilės pagrindinėje mokykloje.
Kursinio darbo struktūra. Šį kursinį darbą sudaro: įvadas, 2 skyriai, išvados, naudota literatūra (25 šaltiniai), priedai. Tyrimo duomenis iliustruoja 15 paveikslų. Prieduose pateikiamas: anketos pavyzdys.
1. LAISVALAIKIO ĮTAKA VAIKO ASMENYBEI BEI POPAMOKINIO UGDYMO YPATUMAI TEORINIU PAGRINDU
1.1 Laisvalaikio samprata
Laisvalaikį nagrinėja įvairių sričių mokslininkai: filosofai, psichologai, ekonomistai, teisininkai, pedagogai, kultūros tyrinėtojai ir kiti. Todėl nenuostabu, kad laisvalaikio traktavimimų yra daug ir įvairių.
Laisvalaikis vadinamas laisvas, atsiejamas nuo darbo laikas ( Kleinys, 2000). Panašiai apibrėžia laisvalaikį ir Lyberis (1980) – kaip atliekamas, laisvas nuo darbo laikas.
Laisvalaikis yra tas laikas, kurį...
Šį darbą sudaro 4361 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!