Išvados .............................................................................................................................................
Literatūra ........................................................................................................................................
Priedai .............................................................................................................................................
Temos aktualumas. Esant įvairioms psichologinėms krizėms šiuo metu labai svarbu pirmenybę atiduoti namams kaip pirmutinei, artimiausiai ir betarpiškiausiai auklėjimo institucijai, t.y. motinos ir tėvo, tėvų ir vaikų santykiams, auklėjimo metodams, požiūriui į šeimos išsaugojimą ir pan. Taigi tam, kas sudaro šeimos gyvenimo auklėjamąjį potencialą, kai visuomenė taip greit keičiasi į prastąją pusę (Aramavičiūtė, 2005). Taigi išsiaiškinti auklėjimo šeimoje įvairius ypatumus, priklausomai nuo žmogaus lyties ir bus šio mano darbo tikslas.
XX amžius vadinamas auklėjimo krizės amžiumi, kuri vyksta ne tik Europoje, bet visame pasaulyje. Gray (2001) teigia, kad kasdien gauname vis daugiau pranešimų apie vaikų ir paauglių smurtą, menką savigarbą, psichologinį reiškinį, kuris vadinamas dėmesio stokos sutrikimu, narkomaniją, pastojusias paaugles ir vaikų savižudybes. Ši krizė tęsiasi ir dabar.
Tradiciškai žmogaus auklėjime pagrindinė institucija yra šeima, pradedant nuo gimimo ir baigiant savarankiška asmenybe. Būtent šeimoje žengiami pirmieji žingsniai auklėjant ateities žmogų, ugdant jame vertybes, idėjas ir požiūrius. Būtent šeimoje esanti aplinka pradeda formuoti žmogaus būsimą charakterį. Jau pagal šeimos sudėtį, pagal vaidmenų pasiskirstymą ir atmosferą, vyraujančią šeimoje, galima spręsti apie būsimą naują asmenybę. Auklėjimo menas tuo ypatingas, kad daugumai jis atrodo labai paprastas ir suprantamas, ir tuo suprantamesnis, kuo mažiau žmogus jį pažįsta teoriškai ir praktiškai. Pripažįstama, kad auklėjimas reikalauja daug kantrybės, tačiau tik nedaugelis suvokia, kad be gabumų ir įgūdžių dar reikia ir specialių žinių, teigia Gray (2001).
Pradedant kalbėti apie kitokį auklėjimą, tai yra darbinį auklėjimą reikia, kad vaikas suvoktų kam to reikia. Dirbdamas vaikas turi progą pajusti tikrą darbo skonį ir jo vertę, nors tie darbai būna tik atitinkantys vaiko amžių, lytį ir jėgas. Tik pats vaikas turėdamas tam tikras pareigas šeimoje supras savo vertę ir darbo reikšmę.
O kai bus supratimas apie supantį pasaulį - susiformuos asmenybė. Asmenybė apibrėžiama labai įvairiai, bet man labiausiai patinka kaip asmenybę nusako Bitinas (2004): asmenybė – tai žmogus, gebąs dirbti, pažinti aplinką...
Šį darbą sudaro 6625 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!