• stulpelyje Pasiekimai aprašoma, kokius pasiekimus rekomenduojama ugdyti.
• stulpelyje Kompetencijos nurodoma, kokios kompetencijos yra ugdomos.
• stulpelyje Sąvokos/asmenybės yra nurodoma, kokias sąvokas ar asmenybes aptarti nagrinėjamoje temoje.
• stulpelyje Reikšmingi įvykiai/tekstai nurodoma, kokius įvykius ir/ar dokumentus, tekstus reikėtų aptarti nagrinėjamoje temoje.
Dėl ilgalaikio plano formos susitaria mokyklos bendruomenė, tačiau nebūtina siekti vienodos formos. Skirtingų dalykų ar dalykų grupių ilgalaikių planų forma gali skirtis, svarbu atsižvelgti į dalyko(-ų) specifiką ir sudaryti ilgalaikį planą taip, kad jis būtų patogus ir informatyvus mokytojui, padėtų planuoti trumpesnio laikotarpio (pvz., pamokos, pamokų ciklo, savaitės) ugdymo procesą, kuriame galėtų būti nurodomi ugdomi pasiekimai, kompetencijos, sąsajos su tarpdalykinėmis temomis. Pamokų ir veiklų planavimo pavyzdžių galima rasti BP įgyvendinimo rekomendacijų dalyje Veiklų planavimo ir kompetencijų ugdymo pavyzdžiai.
1. Istorikas, istorija ir istorinė kultūra.
Planuojamas pamokų skaičius: 10
Pamokos tema
Pasiekimai
Sąvokos/Asmenybės
Reikšmingi įvykiai/tekstai
Kompetencijos
1. Istorija – gyvenimo mokytoja: istorijos samprata ir raida nuo Antikos iki XIX a.
1. Nustato sąvokų prasmę, jas išsamiai paaiškina, taiko naujame istoriniame kontekste. Paaiškina ir tinkamai vartoja kitas istorijos sąvokas, naudojamas paaiškinant esminę temą.
2. Identifikuoja ir kritiškai vertina įvykių, reiškinių aktualumą, reikšmingumą, svarbą praeityje ir tai, kaip jie siejasi su šiandieniniais procesais ar problemomis.
3. Sistemingai renka ir rūšiuoja šaltinius; atpažįsta skirtingus to paties įvykio, reiškinio bei proceso aprašymus šaltinyje; išskiria šaltinių teikiamos informacijos sąlygiškumą ir ribotumą; kritiškai vertina šaltinių teikiamą informaciją, juos analizuoja ir interpretuoja.
4. Atrenka ir perteikia tinkamą iš dalies susistemintą informaciją, tinkamai vartoja istorines sąvokas, pasitelkia datas. Kelia istorinius klausimus, samprotauja žodžiu ir raštu, išreikšdamas savo požiūrį į vieną ar kitą įvykį, reiškinį, asmenybę ar problemą, juos grindžia 3‒4 argumentais.
Istoriografija, kronika, tautos/giminės/dinastijos kilmės legendos/
Simonas Daukantas, Petras Dusburgietis, Leopoldas fon Ranke, Albertas Vijūkas Kojalavičius, Joachimas Lelevelis, Motiejus Strijkovskis, Tukididas
Pažinimo
Kultūrinė
Kūrybiškumo
Komunikavimo
2-3. Istoriko laboratorija: istorijos šaltinių įvairovė ir istorinis tyrimas
archyvas, pagalbiniai istorijos mokslai (paleografija, heraldika, diplomatika, genealogija), etnologija, antropologija, archeologija, istorinis šaltinis, istorinis metodas (euristika, šaltinių kritika, interpretacija)
4 - 5. Istorinio tyrimo ir pasakojimo žanrai ir...
Šį darbą sudaro 2678 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!