ĮVADAS
Lyginamoji pedagogika padeda ge-
riau suprasti mūsų praeitį, tiksliau
įvertinti savo vietą dabartyje, ir aiš-
kiau įžvelgti, kokia gali būti mūsų
švietimo ateitis
H.J. Noach
Lyginamosios pedagogikos mokslo pavadinimas susideda iš dviejų žodžių, kurių pirmasis yra lyginimas, reiškiantis mąstymo operaciją, ieškant objektų panašumų ir skirtumų. Lyginimo metodas yra naudojamas įvairių mokslų tyrimuose kaip vienas iš tikrovės pažinimo būdų, tačiau yra keletas mokslų, kuriuose jis yra pagrindinis, ką rodo jų pavadinimai. Yra žinoma, jog šis metodas naudotas jau senovės filosofų ir švietėjų Konfucijaus, Aristotelio, Herodoto, vėliau – J.A. Komenskio ir kt. darbuose. Antrasis šio mokslo pavadinime esantis žodis – pedagogika rodo šio mokslo priklausomybę ugdymo mokslų sistemai. Taigi, lyginamoji pedagogika yra pedagogikos mokslo sritis, lyginamuoju aspektu analizuojanti įvairių šalių pedagogikos teorijos bei praktikos panašumus ir skirtumus bei pagrindines raidos tendencijas.
Lyginamosios pedagogikos terminą į pasaulio pedagoginę terminiją įvedė prancūzų mokslininkas Markas Antuanas Žiuljenas Paryžietis, parengęs pirmąjį iki šiol klasikiniu laikomą šios srities darbą ir į viso pasaulio pedagoginę terminiją įvedęs lyginamosios pedagogikos sąvoką. Jo lyginamosios pedagogikos sąvokos samprata – užsienio mokyklų patirties palyginimas ir įvertinimas, siekiant tuo pagrindu įvertinti ir patobulinti savąsias švietimo sistemas.
Kiti mokslininkai yra pateikę ir kitokių lyginamosios pedagogikos dalyko apibrėžimų:
• atskirų šalių ar regionų švietimo raidos planavimas ir prognozavimas;
• tyrimų sritis, kurioje istorinės, filosofinės ir sociologinės teorijos ir metodai taikomi tarptautinėms ugdymo problemoms spręsti, o komparatyvistai siekia paaiškinti, kodėl švietimo sistemos yra skirtingos ir kaip švietimas yra susijęs su visuomeniniais veiksniais atskirose šalyse ir pasaulyje.
Tiriant šiuolaikinę įvairių šalių švietimo padėtį ir patirtį, dažniausiai siekiama išryškinti globalines pozityviąsias švietimo ypatybes bei tos patirties perėmimo, t.y. pritaikymo kitose šalyse galimybes. Todėl labai svarbus atliekant lyginamosios pedagogikos tyrimus yra faktinės medžiagos reprezentatyvumas, ryškus dėsnio atskyrimas nuo atsitiktinumo.
Pažymėtina, jog mokslininkai iki šiol diskutuoja, ar tai “grynasis”, ar taikomasis mokslas, kadangi pripažįstama, jog lyginimo metodo pagalba dažnai siekiama nustatyti šiuolaikinės užsienio šalių ugdymo teorijos ir praktikos, atskirų ugdymo problemų sprendimo...
Šį darbą sudaro 8085 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!