JAV - milžiniška šalis, tad nenuostabu, kad joje gausu kontrastų ir paradoksų. Jos švietimo sistema taip pat sudėtinga ir paini. JAV daug anksčiau negu Europoje suvokta, kad ugdymas kaip absoliučiai teisingos žmonijos patirties perteikimas yra ribotas: kam mokytis to, kas vėliau, kai vaikas tampa suaugusiuoju, pasirodo nepilna, net klaidinga. Šis prieštaravimas paskatino pragmatizmo pedagogikos įsitvirtinimą JAV ugdymo sistemoje [2].
Mokykla privalo išmokyti keisti aplinką ir kartu ją kontroliuoti. Todėl ji turi vykdyti trejopą funkciją - suprastinti, apvalyti ir išlaikyti kultūrinio palikimo ir aplinkos pusiausvyrą. Šią mokyklos funkciją pragmatizmo pedagogika laiko ne statiška, o dinamiška, t.y. priklausoma nuo sparčiai besikeičiančios visuomenės. Vadinasi, negali būti metai iš metų nesikeičiančio mokymo turinio, stabilių ir aprobuotų vadovėlių, pastovių socialinių vertybių kaip ugdymo tikslų ir pan. Mokymas turi būti socialinių problemų sprendimo priemone, o mokiniai turi jausti, analizuoti ir ieškoti būdų, kaip išspręsti tas problemas, su kuriomis žmonija susiduria kiekvieną dieną [2].
JAV švietimo sistema, kuri per du šimtmečius periodiškai pertvarkoma, yra sukaupusi gausią patirtį (nors ne visada pozityvią), liudijančią pagrindų svarbą nacionalinės švietimo sistemos raidai. JAV švietimo sistemą sudaro kelios pakopos ir kryptys: bendrojo lavinimo (vidurinė) mokykla, profesinio rengimo, aukštojo mokslo ir suaugusiųjų švietimo institucijos ir papildomo ugdymo, ikimokyklinio amžiaus vaikų auklėjimo, asmenų su specialiaisiais poreikiais ugdymo institucijos [2].
JAV švietimo sistema nėra centralizuota. Nėra valstybinės institucijos, reguliuojančios universitetų ir koledžų programų reikalavimus, priėmimo sąlygas ir pan. (Aukštųjų mokyklų laisvę šiek tiek varžo akreditavimas.) [3].
.
Pastaraisiais dešimtmečiais JAV plinta humanistinės pedagogikos idėjos, grindžiamos A. M. Maslou (Maslow) ir K. R. Rodžerso (Rogers) humanistine psichologija. Humanistai įsitikinę, kad vaiko išmokyti neįmanoma, galima jam tik padėti mokytis. Mokiniai pakankamai giliai įsisavina tik jų poreikius atitinkančią medžiagą, o apie mokymosi rezultatus visų pirma sprendžia patys. Todėl mokymo turinys turi būti integruotas, o vertingiausi yra tie metodai, kurie skatina mokinių savarankišką pažinimo veiklą, įvairių problemų sprendimą, mokinių kūrybinio potencialo plėtrą [2].
Po devintojo...
Šį darbą sudaro 5450 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!