Istorinės vartotojo kaip mokslo šaknys glūdi rinkodaroje. Gana ilgai rinkodarą tyrinėjančius mokslininkus domino ne vartojimo, o pirkimo procesas, nes buvo rūpinamasi galutiniais rezultatais – pardavimais, o ne veiksniais, kurie daro įtaką siekiant to rezultato. Vartotojo elgsena – mokslo sritis, atsiradusi ekonomikos ir psichologijos sandūroje. Moksliniuose vartojimo elgesio tyrimuose dominuoja loginio pozytivizmo metodai, kuriais siekiama: suprasti ir numatyti vartotojo elgseną, išsiaiškinti priežastis ir pasekmės ryšius, kurie per įtikinėjimus, informavimą, mokymą valdo vartotoją. Vartotojo (pirkėjo) elgsena pasireiškia įvairiais netikėtais aspektais. Kadangi žmogaus smegenyse yra labai daug neuronų, nenuostabu, jog vartotoj (pirkėjo) elgsena nėra tokia paprasta. Vartotojo (pirkėjo) elgsena yra galutinių vartotojų – asmenų ir namų ūkių elgsena perkant prekes bei paslaugas asmeniniams vartojimams. Visi šie galutiniai vartotojai – tai vartotojų rinka.
Darbo objektas – AB „KLASCO“ vartotojų elgsenos veiksniai.
Darbo tikslas – išanalizuoti AB „KLASCO“ vartotojų elgsenos veiksnių ypatumus.
1. Vartotojų elgsenos veiksnių teorinių aspektų analizė.
2. Išanalizuoti vartotojų elgsenos veiksnius AB „KLASCO“ .
Darbo tipas – literatūros analizė, apibendrinimas.
Vartotojo elgsenos teorija – tai teorija, nagrinėjanti, kaip vartotojas paskirsto savo pajamas pirkdamas prekes ir paslaugas. Pagrindinė teorijos sąlyga ta, kad vartotojai siekia didžiausios naudos arba pasitenkinimo, kurią jie gauna išleisdami ribotas pajamas.
Šiame skyriuje bus apibūdintas vartotojas (pirkėjas), atskleidžiama jo elgsena, beto išoriniai ir vidiniai vartotojų elgsenos veiksniai.
1.1 Vartotojai (Pirkėjai) ir jų elgsena
Pasak V. Pranulį vartotojas (pirkėjas) – tai fizinis ar juridinis asmuo, norintis iš kito asmens įsigyti prekę ir įsipareigojantis už ją sumokėti nustatytą pinigų sumą.
Didžiausią įtaką rinkodarai daro pirkėjai. Jie lemia rinkodaros tikslus, jo strateginius ir taktinius sprendimus. Pirkėjai tam tikra prasme irgi yra esami ar potencialūs įmonės partneriai, pasireiškiantys rinkoje kaip paklausos atstovai.
Visus pirkėjus galima suskirstyti į penkias grupes:
1. privatūs namų ūkiai - pavieniai asmenys ar asmenų grupės, kurie įsigyja prekes asmeniniam naudojimui;
2. gamintojai - visos įmonės, kurios įsigyja prekes gamybai;
3. perpardavėjai - pirkėjai, kurie įsigyja prekes, kad jas vėl parduotų;
4. valstybinės ir nevyriausybinės organizacijos...
Šį darbą sudaro 3761 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!