Vaikų skaitymo tyrimai Lietuvoje iki 1940 m.
Duomenų nėra daug, neiškus sk. respondentų, daugiausia mokiniai, studentai tirti. Medžiaga išskaidyta, neapibendrinta.
Mintį iškėlė XIXa.pab. Mašiotas, rašė ir kt. Iki 1917 nagrinėta - tyrimų padėtis, teorinės, metodinės, praktinės problemos. Tirtas kūrinio suvokimas, nagrinėjami teoriniai užklasini skaitymo klausimai, spręsta apie knygos vertę: vaikų skaitybos įv. aspektai. Pabrėžta, kad vaikus tirti sudėtinga.
Sistemingai vaikų literatūros tyrimais susidomėta 1930. tai lėmė augantys, įvairėjantys mokymo, auklėjimo, vaikų literatūros poreikiai, vertę gilintis į vaikų, ypač mokinių skaitymą. Tuo rūpinosi daugiausia pedagogai, patys kūrę vaikų literatūrą (Ruzgas, Norkus). Darbus rengė atskiri asmenys – mokytojai, btekininkai. Nebuvo įstaigos (btekos), kuri rinktų, sistemintų medžiagą.
Pedagogai, bibliotekininkai norėjo aprėpti įv. vaikų užklasinio skaitymo klausimus ir aspektus: domėtasi ar vaikai mėgsta skaityti, ar turi sąlygas tai daryti, kaip intensyviai skaito, domėtasi ir lektūros tematika, rūšimi, žanru. Siekta išsiaiškinti mėgiamiausias knygas, autorius, požiūri į poeziją, periodiką. Atsižvelgta ir į pedagogikos, psichologijos sritis: pažiūras į herojus, nuotaiką, didaktinį elementą. Pasakų tinkamumu amžiui ir suvokimui.
Spausdinami periodikoje (nuo 1920 ėjęs Žiburėlis, Vyturio, Žvaigždutės vaikų žurnale). Daugiausia tyrimų užfiksuota leidinyje „Lt bibliotekos 1932“ atspindi skaitymo kiekybės, iš dalies intensyvumo padėtį, bet vertinami kritiškai, kaip apytiksliai (vertintos mklų sk, jų btekų fondai, skaitytojų sk).
Jau pirmąjį Lt valstybės dešimtmetį buvo brandinamos mintys apie vaikų literatūrą, taip pat jų skaitybos disciplinų dėstymą mokytojus rengiančiose mklose. tenkintasi vaikų mokymo įstaigų darbuotojų kursų paskaitomis apie vaikų literatūrą.
Knygnešystės vaidmuo platinant lietuvišką knygą.
SD - Sudėtingas laikotarpis. Nebuvo sąlygų vykdyti tyrimus: tačiau būta pavienių mėginimų praktiškai tirti skaitymą. Didžiausią pasipriešinimą SD lietuvių tauta parodė organizuodama nelegalios spaudos leidybą užsienyje bei jos platinimą Lt. Visos SD laikų lietuviškos kn turinio ir funkcijų atžvilgiu skirstomos į religines, pasaulietines. Laikotarpio pradžioje vyravo religinė, dorovinė literatūra: maldaknygės, giesmynai, katekizmai. Tokių kn reikšmė, populiarumas buvo didžiulis, be tikėjimo dalykų aiškinimo, vadovavimo religinės praktikos atlikimui, leidiniai daraktorių mklose bei šeimose plačiai naudojami kaip mokomosios kn....
Šį darbą sudaro 1359 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!