Vis dažniau mūsų aplinkoje pedagogai, tėvai ar gydytojai pastebi vaikų elgsenos sutrikimų. Jų būna pačių įvairiausių. Vaikai mažai bendrauja, yra agresyvūs, apatiški, nesusikaupia, nesimoko ir daugelis kitų. Priežastys taip pat pačios įvairiausios: sunkumai šeimoje, patirtos traumos, nuoskaudos, bendraamžių patyčios ir panašiai.
Vienas iš patikimiausių ir geriausius rezultatus žadantis metodas – žaidimo terapija. Ji taikoma norint koreguoti vaikų ir paauglių elgsenos sutrikimus. Terapeuto naudojami terapiniai žaidimai padeda nebijoti aplinkos, skatina bendrauti, derinti savo veiksmus ir norus prie kitų vaikų, arba kai darbas vyksta individualiai, terapeutas skatina sukurti tokią žaidimo situaciją, kurios metu vaikas atsikratytų jį slegiančios įtampos, baimių, bendravimo sunkumų.
Žaidimo terapijos metu vaikas viską sprendžia pats, o terapeutas tik neakivaizdžiai koreguoja jo sprendimus ir padeda modeliuoti situacijas. Didžiausi pasiekimai būna tada kai vaikas dalyvauja grupinėje terapijoje. Tokiu atveju jis išmoksta būti tarp kitų vaikų, mokosi iš jų, koreguoja savo elgesį, prisitaiko prie aplinkos, bendradarbiauja.
Žaidimo terapija kiekvieną vaiką veikia individualiai. Kiekvieno vaiko pasiekimai yra kitokie. Tačiau didžiąja dalimi vaikai netiesioginiu būdu pakoreguoja savo elgseną ir pašalina juos slėgusius sutrikimus.
Lėtesnė vaikų branda
Lėtesnę vaiko brandą (ji būdinga 5-20 procentų mokyklinio amžiaus vaikų) lemia įvairūs faktoriai. Pagal etiologiją Lėtesnė branda gali būti skirstoma į:
• Konstitucinę (paveldimą)
• Somatogeninę (dėl somatinių ligų)
• Psichogeninę (dėl nepalankių socialinių ir pedagoginių sąlygų, kognityvinės ar emocinės deprivacijos)
• Cerebrinę (dėl centrinės nervų sistemos pažeidimų).
Lėtesnės brandos vaikams būdingas psichikos ontogenezės sulėtėjimas, pažintinės veiklos raidos sutrikimas, emocijų ir valios sferų nebrandumas. Šių vaikų pažintinės veiklos ir intelekto sutrikimas netolygus, jiems būdingas hiperaktyvumas, žemesnis ir kintantis protinės veiklos produktyvumas, susijęs su dideliais darbingumo svyravimais ir apskritai menku darbingumu, specifiniais kalbėjimo sutrikimais (bendras kalbos neišlavėjimas, dislalijos, disgrafijos, disleksijos).
Pagrindiniai lėtesnės vaikų brandos simptomai: 1) vyrauja neurodinaminė simptomatika (pasireiškianti nervinių ir psichinių procesų silpnumu ir nepakankamu paslankumu, menku darbingumu, psichiniu ir fiziniu išsekimu); 2) vyrauja valingos veiklos reguliacijos sutrikimai (dėmesio sutrikimai, žemas žodinės reguliacijos lygis); 3) ryškus emocijų ir...
Šį darbą sudaro 3341 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!