Referatai

Vaikų dienos socialinė priežiūra riziką patiriantiems vaikams dienos centruose

10   (1 atsiliepimai)
Vaikų dienos socialinė priežiūra riziką patiriantiems vaikams dienos centruose 1 puslapis
Vaikų dienos socialinė priežiūra riziką patiriantiems vaikams dienos centruose 2 puslapis
Vaikų dienos socialinė priežiūra riziką patiriantiems vaikams dienos centruose 3 puslapis
Vaikų dienos socialinė priežiūra riziką patiriantiems vaikams dienos centruose 4 puslapis
Vaikų dienos socialinė priežiūra riziką patiriantiems vaikams dienos centruose 5 puslapis
Vaikų dienos socialinė priežiūra riziką patiriantiems vaikams dienos centruose 6 puslapis
Vaikų dienos socialinė priežiūra riziką patiriantiems vaikams dienos centruose 7 puslapis
Vaikų dienos socialinė priežiūra riziką patiriantiems vaikams dienos centruose 8 puslapis
Vaikų dienos socialinė priežiūra riziką patiriantiems vaikams dienos centruose 9 puslapis
Vaikų dienos socialinė priežiūra riziką patiriantiems vaikams dienos centruose 10 puslapis
Vaikų dienos socialinė priežiūra riziką patiriantiems vaikams dienos centruose 11 puslapis
www.nemoku.lt
www.nemoku.lt
Aukščiau pateiktos peržiūros nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visą darbą, spustelkite peržiūrėti darbą.
Ištrauka

ĮVADAS Referate siekiama aptarti ir aprašyti kaip teikiama socialinė priežiūra riziką patiriantiems vaikams dienos centruose. Tikslui pasiekti remiamasi įvairių mokslinių straipsnių, vadovėlių, magistrinių darbų, Lietuvos Respublikos įstatymų, statistikos bei įvairių vaikų dienos centrų Lietuvoje internetinių puslapių pateiktos informacijos duomenimis. Referato tema visdar yra aktuali, kadangi yra nemažai vaikų gyvenančių socialinės rizikos šeimose. Dienos centrai padeda spręsti problemas, su kuriomis susiduria tiek ikimokyklinio, tiek mokyklinio amžiaus vaikus auginančios šeimos: užtikrinti sėkmingą vaiko vystymąsi, šeimos ir darbo derinimą, kelti visų šeimos narių gerovę. Tyrimai rodo, kad mokyklinio amžiaus vaikų priežiūra ir ugdymas apskritai yra vienas sparčiausiai augančių  paslaugų sektorių pasaulyje. Šio tipo paslaugos prisideda ne tik prie vaiko, bet ir prie šeimos, valstybės socialinės ir ekonominės gerovės: užtikrinant vaikų ir jų tėvų socialines teises, sukuriama gana daug darbo vietų. Kokybiška priežiūra ir ugdymas pagerina vaikų emocinį, pažintinį ir socialinį vystymąsi – ir šeimų gyvenimus apskritai. Vaikų  priežiūros ir ugdymo paslaugos itin reikšmingai prisideda prie socialinės atskirties mažinimo, padeda darbą su vaikų auginimu suderinti vienišoms mamoms (Tamutienė, 2019). Objektas – socialinės priežiūros teikimas. Tikslas – atskleisti, kaip teikiama socialinė priežiūra riziką patiriantiems vaikams dienos centruose. Uždaviniai: 1. Apibrėžti vaikų dienos centro socialinės priežiūros paslaugų teikimo tvarką. 2. Aprašyti socialinio darbuotojo funkcijas vaikų dienos centre, teikiant socialinės priežiūros paslaugas riziką patiriantiems vaikams. 3. Aptarti, kaip teikiama socialinė priežiūra riziką patiriantiems vaikams dienos centruose. 1. VAIKŲ DIENOS CENTRO SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ TEIKIMO TVARKA Pagal Neringos savivaldybės 2022 metų socialinių paslaugų plano projektą, ,,pagrindinis socialinių paslaugų teikimo tikslas – sudaryti sąlygas asmeniui (šeimai) ugdyti ar stiprinti gebėjimus ir galimybes savarankiškai spręsti savo socialines problemas, palaikyti socialinius ryšius su visuomene, taip pat padėti įveikti socialinę atskirtį‘‘ (p. 6). Remiantis dviejų vaikų dienos centrų duomenimis, galima teikti, kad vaikų užimtumas vyksta labai panašiu laiku, darbo dienomis, apytiksliai nuo 14 iki 18 val. Vaikų dienos centro paslaugas gali gauti vaikas iš socialinės rizikos šeimos, kuri turi mažas pajamas, be to, vaikai išgyvenantys sunkumus ir kuriems būtina suteikti kompleksinę pagalbą bei paramą arba kuriems ugdymo įstaigos ar kiti specialistai rekomendavo lankyti vaikų dienos centrą, siekiant pagerinti vaikų santykius su socialine aplinka bei prisidedant prie jų gyvenimo kokybės gerinimo (SOTAS vaikų dienos centras , Dienos centro „Šypsena“ vidaus tvarkos taisyklės, 2017). 1. Poreikis paslaugoms vertinamas šia tvarka: 1.1. dienos centro darbuotojas gauna vaiko tėvų prašymą, kuriame nurodomos pageidaujamos gauti paslaugos. 1.2. dienos centro darbuotojas užpildo Vaiko (šeimos) kortelę. 1.3. Bendrojo ugdymo mokyklų, sveikatos priežiūros, socialinių paslaugų įstaigų, policijos ir kitų institucijų darbuotojai, turintys duomenų apie socialinių paslaugų reikalingumą vaikui, asmeniui (šeimai) gali rekomenduoti kreiptis į Vaikų dienos centrą dėl socialinių paslaugų teikimo. 1.3. poreikį socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo paslaugoms gali vertinti ir sprendimą dėl šių paslaugų priimti > miesto savivaldybės Socialinės paramos skyriaus socialiniai darbuotojai, seniūnijų socialiniai darbuotojai. 1.4. Vaikų priėmimo klausimas gali būti derinamas su Kauno miesto savivaldybės Vaiko teisių apsaugos skyriumi, Socialinės paramos skyriumi (Utenos vaikų ir jaunimo užimtumo centras, 2021 ir dienos centras „Šypsena“, 2017). Vertinant socialinių paslaugų plano projektą, vaikų dienos centrų duomenis, galima teigti, kad socialinių paslaugų poreikis vaikams yra vertinamas ir analizuojamas tėvų prašymų, bendrojo ugdymo mokyklų, socialinių paslaugų įstaigų, savivaldybių prašymais dėl reikiamos paslaugos suteikimo. Vaikų dienos centro paslaugas gali gauti vaikas iš socialinės rizikos šeimos, kuri turi mažas pajamas, be to, vaikai išgyvenantys nelengvą laikotarpį. Vaikų dienos centrų paslaugos dažniausiai yra suteikiamos po pamokų metu ir kiekvienas vaikas pagal galimybę praleidžia ten po kelias valandas. 2. SOCIALINIO DARBUOTOJO FUNKCIJOS VAIKŲ DIENOS CENTRUOSE, TEIKIANT SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGAS RIZIKĄ PATIRIANTIEMS VAIKAMS Vaikų dienos centruose dirbantys socialiniai darbuotojai yra atsakingi už tam tikras funkcijas, pagal kurias vyksta visa darbo eiga ir iš esmės nuo to priklauso vaikų užimtumas, jų vystimosi procesas. Socialinis darbuotojas turi sąmoningai bei kokybiškai atlikti savo darbą, būti kompetentingu, kad būtų teikiamos kokybiškos paslaugos, kurių dėka gali pasikeisti vaikų gyvenimai. Gudanavičiūtė (2016) magistro darbe teigė, kad vaikų dienos centrų darbuotojai nuolat tobulina turimas kompetencijas. Tačiau kartais būna kompetencijų nepriteklius, dėl galimybių trūkumo tobilinti jas bei konsultuotis su šios srities specialistais. Tokiais atvejais darbuotojai negali tinkamai atlikti kai kurių uždavinių arba užimti vaikus naudinga veikla, tiesiog dėl informacijos stokos arba neišsiūgdytų savybių. Socialiniai darbuotojai visada noriai mokytųsi, kadangi įgytos žinios palengvintų jiems darbą bei pagerintų jo kokybę. Pagal Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo (1996) 14 straipsnį socialiniu darbuotoju laikomas „asmuo, dirbantis socialinį darbą ir turintis reikiamą kvalifikaciją, t. y. baigęs aukštojo ar aukštesniojo mokslo įstaigos socialinio darbo specialybę“. Tačiau išskyrus aukštąjį išsilavinimą, darbuotojas turi sugebėti pritaikyti turimas žinias praktikoje, kadangi vaikai yra aktyvus ir reikalaujantys įvairiausių veiklų. ,,Socialinis darbuotojas laisvalaikio organizatorius turi mokėti: išsiaiškinti gyventojų bendruomenės interesus ir poreikius skirtingose kultūrinės laisvalaikio veiklos srityse; įtraukti vaikus, paauglius, suaugusiuosius į aktyvią kultūrinę laisvalaikio veiklą; mokėti praktiškai panaudoti naują kultūrinės laisvalaikio veiklos organizavimo mechanizmą; panaudoti vadybinius sugebėjimus vystant organizacijų, įstaigų, mėgėjiškų susivienijimų veiklą, organizuojant koncertus ir parodas, apžiūras, konkursus, festivalius ir šventes, sporto-sveikatingumo, kitus renginius ir t. t. ‘‘ (Šinkūnienė, 2005, p. 126). Nesvarbu kokioje įstaigoje dirba socialinis darbuotojas, visada išlieka pagrindinis jo vaidmuo – pagalba klientui, sprendžiant jo socialinės kilmės problemas (Budraitė, 2021). Todėl įvairiose situacijose socialiniai darbuotojai turi atlikti skirtingus vaidmenis. Pagal Savickaitę (2010) socialinis darbuotojas yra pagrindinis asmuo, kurio pagalba visada yra ir bus reikalinga. Tad jis turėtų mokėti susidoroti su kylusiais keblumais, pritaikyti įgytas žinias praktikoje, pasitikėti savimi ir savo žiniomis: profesinėmis vertybėmis, požiūriu į esminius pokyčius, pažintiniais ir bendravimo įgūdžiais. Pati svarbiausia socialinio darbuotojo pareiga vaikų dienos centre tai būti komunikabiliu ir mokančiu dirbti su kitais. Išanalizavus trijų vaikų dienos centrų įstaigų socialinių darbuotojų pareigybių aprašymus buvo pastebėta, kad jų vykdomos funkcijos yra beveik vienodos, taigi galima išskirti kelias funkcijas, kurios yra būtinos dirbant su vaikais: 1. Teikti dienos priežiūros ir ugdymo paslaugas Vaikų dienos centrą lankantiems vaikams (padėti atlikti namų darbus, organizuoti maitinimo, laisvalaikio užimtumo ir asmens higienos paslaugas, vesti būrelių veiklą). 2. Organizuoti sociokultūrinę veiklą, šventinius renginius ir edukacinius užsiėmimus Vaikų dienos centre, lydėti ir būti atsakingu vaikų pažintinių ekskursijų, išvykų bei renginių metu. 3. Pagal poreikį gebėti organizuoti užimtumą VDC lankantiems vaikams; 4. Dirbti su VDC lankančiais vaikais individualiai ir grupėje, spręsti problemas dėl kurių vaikams kyla sunkumų - adaptacija, saugumo užtikrinimas, saviraiška ir saviaktualizacija, mokymosi motyvacija, lankomumas, užimtumas, elgesys, profesinis orientavimas ir kt. (Trakų rajono paramos šeimai ir vaikams centras (2021), socialinio darbuotojo pareigybės aprašymas (2020)). ,,Veiklos funkcijos nurodo, ką socialinis darbuotojas turėtų mokėti daryti, o kompetencijos turėjimas liudija, kad socialinis darbuotojas yra pajėgus atlikti tą ar kitą profesinės veiklos funkciją‘‘ (Bergmans, 2005, p. 19). Šios laisvalaikio formos nulemia, kokia veiksmų eiga turi remtis socialinis darbuotojas jas planuodamas. Socialinis darbuotojas turi turėti žinių ir įgūdžių, gebėti sudaryti veiklos planą, numatyti, koks bus jo poveikis ir įgyvendinimas. Taip pat labai svarbu organizuojant veiklas atsižvelgti į vaiko poreikius, norus ir sugebėjimus. Visa tai apima socialinio darbuotojo funkcijas dirbant vaikų dienos centre. Apibendrinant galima teigti, kad socialinis darbuotojas turi būti funkcjonalus, kūrybingas, geranoriškas bei gebantis atlikti gerai savo pareigas, kurių yra nemažai. Socialinis darbuotojas yra pagrindinis asmuo, kurio pagalba visada yra ir bus reikalinga. Taigi socialinės priežiūros paslaugos apima ir papildo aktyvų ir pasyvų laisvalaikį vaikų dienos centruose, socialinis darbuotojas jas planuodamas turi pasitelkti įvairius asmeninius ir profesinius gebėjimus, adaptuojant užsiėmimus individo ir įstaigos lygmenyje, be to, įvairios edukacinės veiklos, išvykų organizavimas taip pat yra svarbios socialinio darbuotojo veiklos sritys. 3. KAIP TEIKIAMA SOCIALINĖ PRIEŽIŪRA RIZIKĄ PATIRIANTIEMS VAIKAMS DIENOS CENTRUOSE Vaiko gerovės užtikrinimas yra labai svarbus dalykas, apie tai savo magistro darbe rašė Ana Ancevičienė (2021), kurios interviu duomenys rodo, kad vaiko emocinė būklė yra svarbi, nes užaugęs vaikas bus laimingesnis, nekamuos jo psichologinės traumos, be to, tai pagerins ir visuomenę, kuri susidės iš pilnaverčių žmonių. Tačiau visuomenėje yra nemažai vaikų, kuriems yra būtina pagalba, dėl tėvų nepriežiūros, girtokliavimo. Taigi, kad būtų kuo daugiau laimingų vaikų, dienos centruose yra teikiama pagalba riziką patiriantiems vaikams, kur suteikiama viltis į geresnį gyvenimą. Neprižiūrimiems vaikams visad buvo reikalinga pagalba, taigi pagal Vaidą Griškutę ir Eriką Masiliauskienę (2010), VDC buvo įsteigti stebint valkataujančius pauglius, vaikus prašančius išmaldos, neprižiūrimus, mokyklos nelankančius vaikus. Manoma, dėl to, kad tiesiog bando užsidirbti sau maistui, o dažnai tai priveda prie nusiklstamumo. VDC buvo sumanyti kaip prieglobstis tokiems vaikams, kur jie galėtų pabūti, atlikti mokykloje užduotus namų darbus, pabendrauti su kitais vaikais, pažaisti, būtų apsaugoti nuo žalingo gatvės poveikio, tačiau jie nejaustųsi atskirti nuo šeimos, kadangi vakare grįžtų namo. ,,Nepaisant skirtumų, bendras dienos centrų tikslas – padėti tėvams vykdyti savo pareigas: rūpintis ir ugdyti vaikus. Dienos centre vaikai ugdomi fiziškai, emociškai, protiškai ir socialiai, sudarant saugią mokymosi aplinką‘‘ (Mickevičiūtė, 2007, p. 9). VDC yra teikiama visavertė pagalba, kurios pagrindinis tikslas yra suorganizuoti tinkamą vaikų užimtumą po pamokų, sudaromos sąlygos vaikų socializacijai. VDC taip pat siekia skatinti jų pažangumą moksluose, organizuoti jų laisvalaikio užimtumą, įtraukiant juos į įdomią veiklą, apsaugoti vaikus nuo nederamo elgesio, valkatavimo gatvėmis, padėti jiems pasijusti visaverčiais visuomenės nariais, plėsti akiratį bei adaptuotis visuomenėje. VDC teikiama kompleksine pagalba siekiama tenkinti esminius vaiko poreikius, kuriems tenkinti šeimoje sąlygų nėra (Kvedaravičiūtė, 2007). Be to, buvo atliktas tyrimas, kurio tikslas buvo empiriškai ištirti VDC pagalbos socialinės rizikos šeimų vaikams raišką. Remiantis tyrimo rezultatais galima teigti, kad ,,VDC labiausiai išplėtotos sociokultūrinės veiklos (100 %), įtraukimo į visuomenines veiklos (100 %) bei dienos socialinės priežiūros paslaugos (100 %). Dauguma VDC socialinės rizikos šeimų vaikams teikia pedagoginio (97,1 %) bei socialinio konsultavimo (94,3 %), tarpininkavimo, atstovavimo, informavimo (97,1 %), meninio ugdymo (97,1 %), asmeninės higienos ir priežiūros (94,3 %) ir kompiuterinio raštingumo ugdymo (94,3 %) paslaugos‘‘ (Griškutė ir Masiliauskienė, 2010, p. 99-100). Kūrybinis žinių, vertybių ir įgūdžių vystymas yra taip pat labai svarbus dalykas vaikams, Rūta Stepancovė (2012) savo magistro darbe teigė, kad ,,socialinis darbuotojas skatindamas vaikų dalyvavimą gali stiprinti ir ugdyti jų emocinius gebėjimus, skatinti pažinimą, plėtoti socialinę bei kultūrinę patirtį, ugdyti vaikų kūrybiškumą‘‘ (p. 20). Pagal Vilniaus miesto socialinės paramos centro 2019 metų veiklos ataskaitą, vaikai turėjo galimybę dalyvauti įvairiose renginiuose, be to, vaikų dienos centro lankytojai turėjo progą nemokamai lankyti įvairiausius burelius. Su remėjų pagalba per metus vaikams buvo suteikta galimybė apsilankyti edukaciniuose renginiuose, susitikti su Lietuvos krepšininkais, sulaukė svečių iš ,,Lietuvos rytas" televizijos, su kuriais buvo suorganizuoti du bendri renginiai dienos centro patalpose, taip pat nuolatos dalyvauja organizuojamose stovyklose ir tai tik maža dalis veiklų, kurias vaikai išbandė per metus (Vilniaus miesto socialinės paramos centras [SPC], 2019). Taigi galima daryti išvadas, kad su VDC, remėjų ir socialinių darbuotojų pagalba dalyvaudami renginiuose arba veiklose vaikai vysto savo kūrybinį mąstymą, plečikultūrinę patirtį. Taip pat ,,2005 m. buvo atliktas tyrimas su bendrojo lavinimo mokyklomis ir vaikų dienos centrus, kurio kurio tikslas buvo grąžinti į švietimo sistemą mokinius iškritusius iš mokyklos ir šiam tikslui įgyvendinti buvo nuspęsta didinti pedagoginės psichologinės pagalbos prieinamumą, efektyvumą ir kokybę, tobulinant pedagoginių psichologinių tarnybų specialistų kvalifikaciją. Grupės veikla siekiama padėti vaikams geriau adaptuotis visuomenėje, švietimo, globos ir kitose socialinėse įstaigose, vykdančiose ugdymo funkcijas, išnaudoti visas teikiamas galimybes lavintis, mokytis, augti savarankiškais piliečiais. 2006 m. Šiaulių miesto savivaldybėje, klubo „Tarp savų“ patalpose pradėjo veikti užimtumo grupės mokyklos nelankantiems ir nereguliariai ją lankantiems mokiniams. > Grupėje nuolat lankosi 20 mokinių, su kuriais dirba PPT specialistės: socialinė ir specialioji pedagogės, mokytojas konsultantas, dailės mokytoja, fotografijos ir vaizdo filmavimo vadovas. Čia mokyklinio amžiaus vaikai ruošia pamokas, mokosi dirbti su kompiuteriu, ugdomo socialiniai įgūdžiai, organizuojami grupiniai psichologo užsiėmimai. Taip pat leidžia laisvalaikį: pramogauja, stovyklauja, šoka, dainuoja, groja, piešia, dalyvauja įvairiuose renginiuose ir patys juos organizuoja, fotografuoja, filmuoja‘‘(Gerda Visockytė, 2010, p. 25). Apibendrinant mokslininkų mintis galima būtų teigti, kad buvimas vaikų dienos centre gali suteikti galimybę pagerinti vaiko mokymosi sugebėjimus, sudaromos sąlygos vaikų socializacijai, siekiama tenkinti esminius vaiko poreikius, kuriems tenkinti šeimoje sąlygų nėra. Taip pat su įvairiausių organizacijų, kurios bendradarbiauja su centru, pagalba, plečiamas vaikų akiratis, supažindinama su galimomis galimybėmis, vystomas noras pažinti save, savo sugebėjimus bei pasaulį. IŠVADOS 1. Vaikų dienos centro paslaugas gali gauti vaikas iš socialinės rizikos šeimos, kuri turi mažas pajamas, be to, vaikai išgyvenantys sunkumus ir kuriems būtina suteikti kompleksinę pagalbą bei paramą arba kuriems ugdymo įstaigos ar kiti specialistai rekomendavo lankyti vaikų dienos centrą. 2. Šiuo metu Lietuvoje socialinio darbuotojo vaikų dienos centre funkcijos yra įtraukti vaikus, paauglius į aktyvią kultūrinę laisvalaikio veiklą, be to, spręsti problemas dėl kurių vaikams kyla sunkumų - adaptacija, didinti mokymosi motyvaciją, organizuoti vaikų užimtumą. Organizuodamas ir planuodamas užimtumo veiklas, socialinis darbuotojas turi atsižvelgti į vikų norus bei poreikius ir pagal tai pritaikyti turimas žinias bei įgūdžius. 3. Socialinės priežiūros paslaugų teikimas vaikų dienos centre yra būdas, kaip palengvinti nepilnamečių asmenų, vaikų prisitaikymą prie visuomenės priimtų gyvenimo standartų. Vaikų dienos centruose teikiama socialinė priežiūra teigiamai veikia fizinę ir emocinę savijautą, kadangi yra teikiamos galimybės gauti, pvz meninio ugdymo, asmens higienos ir priežiūros, užimtumo paslaugas, kurių vaikams nesuteikė jų tėvai. LITERATŪROS SĄRAŠAS 1. Kanapeckienė, E. (2021 m. rugsėjo 22 d.). Utenos vaikų ir jaunimo užimtumo centro vaikų dienos centro veiklos aprašas. Prieiga per internetą https://www.jaunimas.utena.lm.lt/images/veikla/teisine_informacija/VDC_veiklos_apraas.pdf 2. SOTAS. (n. d.). Vaikų dienos centras. Prieiga per internetą https://www.sotas.org/vaiku-ir-jaunimo-dienos-centras/ 3. Mickūnaitė, L. (2017 m. vasaris). Dienos centro „Šypsena“ vidaus tvarkos taisyklės. Prieiga per internetą https://pagalbavisoslietuvosseimoms.com/wp-content/uploads/2017/01/vidaus-tvarkos-taisykl%C4%97s_IPR.pdf 4. Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymas 1996 m. spalio 9 d. Nr. I-1579. Galiojanti suvestinė redakcija: 1997-07-11 iki 2002-04-25. Prieiga per internetą https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/TAIS.32093/PlGRlabFtI 5. Gudanavičiūtė, R. (2016). Vaikų dienos centrų darbuotojų ikt kompetencijos tobulinimo galimybės (magistro darbas, Kauno technologijos universitetas). Prieiga per internetą https://epubl.ktu.edu/object/elaba:16025187/16025187.pdf 6. Savickaitė, V. (2010). Socialinio darbuotojo vaidmenys ugdant vaikų socialinius įgūdžius (magistro darbas, Vilniaus pedagoginis universitetas). Prieiga per eLABa https://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:1758578/datastreams/MAIN/content 7. Šinkūnienė, J. R. (2005). Laisvalaikio studijos ir rekreacijos administravimas. Socialinis darbas : mokslo darbai, (4), 122–130. Prieiga per internetą https://repository.mruni.eu/handle/007/13123 8. Bergmans, B. (2007). Socialinio darbuotojo profesinės veiklos ypatumai (magistro darbas, Mykolo Romerio universitetas). Prieiga per eLABa https://vb.mruni.eu/object/elaba:2179476/2179476.pdf 9. Ancevičienė, A. (2021). Vaikų gerovės užtikrinimas sunkumus patiriančiose šeimose (magistro darbas, Kauno technologijos universitetas). Prieiga per eLABa https://epubl.ktu.edu/object/elaba:16025187/16025187.pdf 10. Mickevičiūtė, E. (2007). Vaikų dienos centrų socialinių paslaugų kokybės plėtojimo galimybės (magistro darbas, Vilniaus universitetas). Prieiga per eLABa https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:uFmLQC5jhOMJ:https://epublications.vu.lt/object/elaba:2161848/2161848.pdf&cd=1&hl=lt&ct=clnk&gl=lt 11. Kvedaravičiūtė, I. (2007). Nevyriausybinių organizacijų vaidmuo sprendžiant socialines ,,gatvės vaikų‘‘ problemas. Prieiga per internetą https://etalpykla.lituanistikadb.lt/object/LT-LDB-0001:J.04~2007~1367163676575/J.04~2007~1367163676575.pdf 12. Griškutė, V. ir Masiliauskienė, E. (2010). Vaikų dienos centrų pagalbos socialinės rizikos šeimų vaikams raiška ir jos plėtrą sąlygojantys veiksniai. Jaunųjų mokslininkų darbai. 2010, Nr. 4 (29), p. 95-102. ISSN 1648-8776. https://etalpykla.lituanistikadb.lt/object/LT-LDB-0001:J.04~2010~1367178624906/ 13. Stepancovė, R. (2012). Kūrybiškumo samprata socialiniame darbe (magistro darbas, Mykolo Romerio universitetas). Prieiga per eLABa https://vb.mruni.eu/object/elaba:1983897/1983897.pdf 14. Vilniaus miesto socialinės paramos centras (2020 m. sausio 31 d.). Dienos centrai. Prieiga per internetą https://www.spcentras.lt/uploads/failai/administracine_informacija/SPC_veiklos_ataskaita_2019.pdf 15. Visockytė, G. (2011). Vaikų dienos centrų vaidmuo tenkinant mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius (magistro darbas, Vilniaus universitetas). Prieiga per internetą https://epublications.vu.lt/object/elaba:1913045/ 16. Tamutienė, I. (2019). Vaikų dienos centrai – viešoji gėrybė, kuria turime rūpintis visi. https://www.bernardinai.lt/2019-03-11-vaiku-dienos-centrai-viesoji-gerybe-kuria-turime-rupintis-visi/ 17. Budraitė, L. (2021). Socialinio darbuotojo vaidmuo įgalinant šeimas, patiriančias sunkumus, spręsti problemas (magistro darbas, Mykolo Romerio universitetas). Prieiga per internetą https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:ymZJLgKnePYJ:https://vb.mruni.eu/object/elaba:95656321/MAIN&cd=1&hl=lt&ct=clnk&gl=lt

Daugiau informacijos...

Šį darbą sudaro 2445 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!

Turinys
  • ĮVADAS 3
  • 1. VAIKŲ DIENOS CENTRO SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ TEIKIMO TVARKA 4
  • 2. SOCIALINIO DARBUOTOJO FUNKCIJOS VAIKŲ DIENOS CENTRUOSE, TEIKIANT SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGAS RIZIKĄ PATIRIANTIEMS VAIKAMS 5
  • 3. KAIP TEIKIAMA SOCIALINĖ PRIEŽIŪRA RIZIKĄ PATIRIANTIEMS VAIKAMS DIENOS CENTRUOSE 7
  • IŠVADOS 9
  • LITERATŪROS SĄRAŠAS 10

★ Klientai rekomenduoja


Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?

Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!

Detali informacija
Darbo tipas
Šaltiniai
✅ Šaltiniai yra
Failo tipas
Word failas (.docx)
Apimtis
12 psl., (2445 ž.)
Darbo duomenys
  • Socialinio darbo referatas
  • 12 psl., (2445 ž.)
  • Word failas 44 KB
  • Lygis: Universitetinis
  • ✅ Yra šaltiniai
www.nemoku.lt Atsisiųsti šį referatą
Privalumai
Pakeitimo garantija Darbo pakeitimo garantija

Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.

Sutaupyk 25% pirkdamas daugiau Gauk 25% nuolaidą

Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.

Greitas aptarnavimas Greitas aptarnavimas

Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!

Atsiliepimai
www.nemoku.lt
Dainius Studentas
Naudojuosi nuo pirmo kurso ir visad randu tai, ko reikia. O ypač smagu, kad įdėjęs darbą gaunu bet kurį nemokamai. Geras puslapis.
www.nemoku.lt
Aurimas Studentas
Puiki svetainė, refleksija pilnai pateisino visus lūkesčius.
www.nemoku.lt
Greta Moksleivė
Pirkau rašto darbą, viskas gerai.
www.nemoku.lt
Skaistė Studentė
Užmačiau šią svetainę kursiokės kompiuteryje. :D Ką galiu pasakyti, iš kitur ir nebesisiunčiu, kai čia yra viskas ko reikia.
Palaukite! Šį darbą galite atsisiųsti visiškai NEMOKAMAI! Įkelkite bet kokį savo turimą mokslo darbą ir už kiekvieną įkeltą darbą būsite apdovanoti - gausite dovanų kodus, skirtus nemokamai parsisiųsti jums reikalingus rašto darbus.
Vilkti dokumentus čia:

.doc, .docx, .pdf, .ppt, .pptx, .odt