ĮVADAS
Būsimo mokytojo vienas pirmųjų kertinių tikslų – gebėjimas pažinti mokinius. Pažinimas veda link ryšio, o ryšys link tvarios bendradarbystės, abipusio mokymosi ir tobulėjimo. Norint kokybiškai pažinti mokinius, vienas iš svarbiausių dalykų yra psichologinės asmens raidos išmanymas bei pritaikymas. Šios žinios tampa kertinėmis, kada pedagogas geba atpažinti ir išskirti raidos sutrikimus.
Man, kaip ikimokyklinio ugdymo mokytojai, didžiausią svarbą profesinėje plotmėje teikia ikimokyklinio amžiaus vaikų raida. Darželyje, kuriame dirbu, daugiausiai lankančių vaikų yra 4-5 metų berniukai, todėl pasirinkau atlikti šio amžiaus tarpsnio psichologinę asmens raidos analizę.
Mokslinė apžvalga
Jeanas Piaget atskleidė loginio mąstymo raidą. Jis teigė, kad vaikai tobulina savo logiką ir konstruoja tikslų pasaulio suvokimą manipuliuodami konkrečiais objektais. 2-5 metų amžių J. Piaget išskiria kaip ikioperacinės stadijos tarpsnį. Labai svarbi priešoperacinio periodo ypatybė – reprezentacinis mąstymas. Reprezentacinis mąstymas reiškia psichinių vaizdų atsiradimą, kurie reprezentuoja, atspindi psichikoje išorinio pasaulio objektus arba įvykius, nors betarpiškai vaikas jų nestebi ( Navickas ir Vaičiulienė, 2010). Šioje stadijoje vaikai pradeda suvokti tyrinėjamų daiktų savybes. Pažymėtina, kad vaikai šiame amžiuje gali domėtis viena daikto savybe, pavyzdžiui, kaip daiktas juda, nekreipdami dėmesio į jo panaudojimą. Tai rodo, kad vaikai pradeda atlikti bandymus su objektais nesikliaudami jų paskirtimi.
Pagal Piaget teoriją, šiame amžiaus tarpsnyje vaikai geba atskirti daiktus pagal jų požymius, rūšiuoti, sukurti logines sekas. Tiesa, verta pažymėti, kad vaikas klasifikuoja objektus pagal atsitiktinį, labiausiai tuo metu jam krentantį į akis nepastovų požymį. Anot Piaget, šiuo raidos etapu vaikas įsisamonina simbolinį mąstymą, kuris leidžia vartoti žodžius ir naudoti vaizdinius objektų, kurių tuo metu nėra vaiko akiratyje (Kerevičienė, 2014).
Kai vaikas įvaldo simbolinį mąstymą, jis labai greitai išmoksta tūkstančius naujų žodžių. Ketverių metų vaiko kalba tampa gramatiškai taisyklinga – gali vartoti daugiskaitą, veiksmažodžio laikus, derinti būdvardžius su daiktavardžiais ir kt. 4-5 metų vaiko žaidimai darosi sudėtingi, nes vaikas, vartodamas žodžius, gali paversti popieriaus juostą auksine karūna, lėlę – savo „vaiku“ ir kt. Sužmogina daiktus. Ikioperacinėje stadijoje vaikai yra linkę matyti pasaulį per savo prizmę – mano, kad kiekvienas galvoja ir jaučia taip, kaip jie patys. Šią savybę Piaget vadina egocentirškumu. Ši savybė, anot Piaget nėra laikoma egoizmu, veikiau ji traktuojama kaip priešoperacinio mąstymo trūkumas.
Šį darbą sudaro 1582 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!