Mokykla – savita organizacija, kuriai būdinga atitinkama misija, pačios formuluojami jos įgyvendinimo tikslai, todėl ypač svarbu kad mokyklos bendruomenės narių veikla būtų nukreipta į tikslų formulavimą ir įgyvendinimą, o prireikus tai laiku koreguojama. Būtina mokykloje vykstančius procesus valdyti, kad būtų galima jos veiklą optimizuoti. Vadovavimas mokyklai – ne tik tikslų, uždavinių numatymas, darbo planavimas ir organizavimas, bet ir techninių, socialinių, pedagoginių, psichologinių, biologinių procesų nukreipimas, siekiant optimalių rezultatų, atsižvelgiant į tų procesų ypatumus ir dėsningumus (Dobrauskienė, 2004).
Sakoma, jog norint vadovauti, reikia paklausti savęs: 1. Ar esu taip įsitikinęs tikslo kilnumu, vertingumu, kad jausčiausi tarsi paslaptingų jėgų, kurios per mane veikia kitus, nešamas? 2. Ar turiu tiek pasitikėjimo, pasiryžimo, kad galėčiau mobilizuoti savo asmenybę, ir mano vadovavimas būtų kryptingas, turėtų savitą kelią, o santykių su žmonėmis šviesa galėtų kitus uždegti? Jei to trūksta, turėkime drąsos prisipažinti, jog vadovauti netinkame. Sėkmingas vadovavimas – tai mokėjimas jungti geriausius kiekvieno stiliaus bruožus į vientisą vadovavimo procesą, pereiti iš vieno stiliaus į kitą, panaudoti kiekvieno stiliaus privalumus, atsižvelgiant į konkrečią situaciją (Dobrauskienė, 2004). Vadovas – valdymo veiklą realizuojantis asmuo, kuris apsprendžia kitų žmonių veiksmus ir pastangas, kad pasiektų bendrą tikslą panaudojant visas turimas priemones ir išteklius (Bankauskienė, Petkevičiūtė, 2003).
Tikslas: Aptarti vadovavimą mokyklai kaip vieną iš švietimo organizacijos valdymo grandžių.
1. Aptarti vadovavimo teorijas ir stilius.
2. Išskirti valdymo proceso etapus.
3. Atskleisti vadovavimo reikšmę.
Darbo metodai:
1. Mokslinės literatūros analizė
I. Vadovavimo teorijos ir stiliai
1.1. Vadovavimo teorijos
Visą teorijų įvairovę galima suskirstyti į kelias dideles grupes:
• Bruožų teorijos – jos rėmėsi prielaida, kad svarbiausias veiksnys yra vadovo asmenybė ir kad galima išskirti tam tikrus sėkmingai dirbančio vadovo asmenybės bruožus. Išskiriami tokie bruožai – intelektas, iniciatyvumas, pasitikėjimas savimi, energingumas, drąsa, vidinė pusiausvyra.
• Atitikimų teorijos – sėkmingą vadovavimą lemia kelių esminių veiklos faktorių atitikimas.
• Dinamiškų santykių teorijos – transakcinio ir transformacinio vadovavimo koncepcija. Transakcinis vadovavimas pasižymi tuo, kad vadovas nustato, ką pavaldiniai turi daryti,...
Šį darbą sudaro 4421 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!