Šiuolaikinėje patobulintoje švietimo ir mokslo sistemoje mes susiduriame su begale naujovių. Pasikeitė ne tik mokymo, auklėjimo, švietimo, bet ir ugdymo programos. Nuo pat vaikystės į žmogų žiūrima jau kaip į informaciją renkančią, gaunančią ir apdorojančią, žinių trokštančią būtybę. Dabartiniam žmogui sudarytos visos sąlygos tobulėti. Taigi ir ugdymas dabar nebeapsiriboja vien vaikų mokymo sąvoka, tai kur kas daugiau- tai žmogaus mokymasis, savišvieta, saviaukla, vykstanti visą jo gyvenimą. Žmogus kaip ugdytinio problema svarbi ne tik pedagogams, mokslininkams, tėvams, auginančius vaikus, vadovams, ruošiantiems naujus darbuotojus. Nusimanant apie žmogaus galimybes suvokti, įsisavinti įvairią informaciją galima kryptingai, produktyviai eiti tikslo – padėti išsiugdyti, susiformuoti asmenybei, darbuotojui – link.
Šio referato tikslas- yra išnagrinėti Žmogaus kaip ugdytinio ypatybes, savybes, išsiaiškinti, ko reikia tikslingam žmogaus ugdymui.
Šiame referate iškėliau 3 uždavinius: aptarti ugdymo sampratą ir žmogaus kaip subjekto vietą joje, išnagrinėti žmogaus dvasios ugdymo svarbą , susipažinti su žmogumi, kaip asmenybe, jo savybėmis.
Ugdymas yra tikslinga ugdytojo ir ugdytinio sąveika, gėrybėmis brandinanti žmogaus biofizinę sandarą, psichiką, santykius, kultūrą ir dvasią (L.Jovaiša, 2001, p.8).
Ugdymas – socialinis reiškinys. Ugdymo mokslo raida pakankamai sudėtinga ir įvairialypė, nestokojusi ir nestokojanti tyrinėtojų dėmesio. Ugdymas – tai asmenybę kuriantis žmonių bendravimas sąveikaujant su aplinka bei žmonijos kultūros vertybėmis.
Ugdymas, kaip sudėtinė socializacijos proceso dalis, veiksmingai keičia asmenybės moralines nuostatas, jos visuomeninę sąmonę. Pastarosios pagrindu formuojama elgsena. Šis sudėtingas procesas turi savo logiką: žinios apie moralines vertybes turtina individo sąmonę, intelektą; virtusios įsitikinimais bei įpročiais, kaip stabilesnėmis žmogaus sąmonės savybėmis, labai lemia jaunuolio elgseną. Ugdymo principai, griežtai nereglamentuodami pedagogo veiklos, moraliniu, estetinių, fizinių savybių ugdymo procesą sukonkretina, įgalina išvengti daugelio klaidų, per trumpą laiką padeda įgyti šios veiklos įgūdžių. Ugdymo proceso etapų, ugdymo principų žinojimas sudaro sąlygas perprasti, bei taikyti konkrečius ugdymo metodus.
Žmonės savo fizine sandara yra panašūs, bet kartu ir skirtingi. Vaikai visada turi kokių nors fizinių požymių, kurių neturėjo tėvai.
Pasak Jakavičiaus (1996), ugdytinis – ugdymo subjektas...
Šį darbą sudaro 1415 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!