Paslaugų sektorius, kaip 3 ūkio sektoriaus pripažintas neseniai. Iš pradžių buvo:pramonė, žemės ūkis, kalnakasyba. Vėkliau šį sektorių pakeitė paslaugos. Paslaugų sektoriaus vaidmuo šiuo metu ypač stiprėja išsivysčiusiose šalyse. Kai kur išskiriamas 4 sektorius – informacinis. Labiau paslaugų vaidmuo pasaulyje sustiprėjo po 1933 m ekonominės krizės. Paslaugų sektorius gali žymiai sumažinti ek krizes. Paslaugų svarbą sąlygojo ir technologinis augimas, o t.p. žmonių gyvenimo būdo pokyčiai ir pan. 20amž vid visuomenė pribrendo paslaugų sektoriausi pripažinimui 3-ju. 6-7 dešimt formavosi paslaugų samprata. Tačiau vienareikšmiškai apibrėžti, kas yra paslauga, yra gana sunku.
Paslaugos bruožai: veikla, neapčiuopiamos, sąveika tarp paslaugų tiekėjo ir vartotojo (gavėjo).
Paslaugų ekonominį turinį apibrėžia: paslaugų savybės.
4. paslaugų teikimo ir vartotojo vienovė.
5. negalimas nuosavybės perdavima
1. Žmonės ne visada gauna tai ko tikisi. Neapčiuopiamumas apsunkina paslaugų susiejimą su kokybės standartais ir pateikimu rinkai.
2. nėra dviejų vienodų paslaugų. Ypač tai aktualu žmonėms teikiamomos paslaugoms
3. vartotojas mato visą procesą.
4. reikalinga S/P balansas
5. paslaugos nesukuria materialaus rezultato, taigi negalima kaupti ir sandeliuoti ar pan.
Įmonėsprekes junkdamos su paslaugomis pradėjo kurti konkurencinį pranašumą. Pripažinus, kad paslaugų ekonominės savybės iš smės skiriasi nuo materialinių prekių savybių, buvo pastebėta, kad paslaugos kartu su materialiomis prekėmis gali sukurti mišrius produktus, kuriose atskirų elementų statusas yra ne vienodas ir gali būti apibrėžiamas taip:
1. paslaugos, kurių teikimui reikalingos materialios prekės.
2. prekės, kurių naudojimui būtinos paslaugos
3. materialių prekių tobulinimas skatina paslaugų tobulinimą
4. paslaugų tobulinimas skatina materialių prekių tobulinimą
Kuo prekė sudėtingesnė, tuo daugiau jai reikia paslaugų.
Paslaugų ūkio klasifikacija
Nėra vieningos klasifikacijos sistemos. Paslaugų klasifikavimas galimas įvairiu pagrindu ir įvairiais kriterijais iš kurių dažniausiai pasirenkami šie:
1. Pasalugų tiekėjas. Kieno darbo pagrindu (žmogaus ar technikos) ji suteikiama.
2. paslaugų vartotojas. Asmuo ar jų grupė.
3. Pasalugų teikimo vieta Kreipiamas dėmesys į paslaugų teikimo tinklo tankumą
4. paslaugų apčiuopiamumo laipsnis
paslaugų klasifikacinėje sistemoje dažnai taiikoma PPO daugiašalių derybų Urugvajaus Raunde išskirtos pagrindinės paslaugų grupės:
1. Transporto paslaugos
2. prekybos pasl
3. sveikatos apsaugos pasl
4. prekybos pasl;
5. švietimo sistemos
6....
Šį darbą sudaro 7719 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!