Paslauga- tai veikla arba veiklos procesas, neturintis materialaus apčiuopiamo rezultato ir skirtas kitam subjektui tenkinti (fiziniam arba juridiniam).
1.Neapčiuopiamumas- klientas aprašydamas paslaugą, paprastai remiasi tokiomis sąvokomis kaip savitarna, patirtis, įspūdis, saugumas, patikimumas. Tai labai abstraktūs paslaugos esmės formulavimo būdai.
2.Heterogeniškumas (nevienalytiškumas)- paslauga yra daugiafazis procesas. Paslaugą kuria ir tiekėjas, ir klientas, o ji pati yra kūrimo proceso išvada. Paslauga vienam vartotojui ar klientui nėra tiksliai tokia pati kaip kitam.
3.Gamybos ir vartojimo vienovė (neatskiriamumas)- kadangi paslauga yra ne daiktas, o procesas , ji gaminama ir vartojama tuo pat metu.Kai veiksmai susiję su paslauga atliekami be vartotojo, o vartotojas patiria tik paslaugos rezultatą, tačiau toji dalis, kurioje dalyvauja vartotojas, pageidaudamas tam tikros paslaugos ir atlikdamas jos kontrolę, yra esminė pačiam paslaugos atsiradimui.G-bos ir vartojimo vienovė iškelia kokybės kontrolės problemą paslaugų firmos vadyboje.
4.Kliento dalyvavimas- klientas dalyvauja procese kaip būtinas gamybos veiksnys, kaip pilnateisis paslaugų proceso dalyvis.
5.Neįmanomas kaupimas bei sandėliavimas- paslauga yra nemateriali ir suvartojama jos teikimo momentu, neįmanoma kaupti jos rezervų nedalyvaujant vartotojui.
6.Nėra nuosavybės perdavimo- pasinaudoję pervežimo paslauga jokios nuosavybės neįgyjame.
(3 pirmos savybės esminės, sisteminės).
Pramonės g-bos ir paslaugų skirtumai
Neapčiuopiamumo pasekmės-paslauga duoda klientui nedaiktinę ekonominę naudą- fiziškai, dvasiškai-morališkai, įtakoja kliento turtą, kliento informaciją, gali suteikti kliento naudojimui gėrybes.iš to kyla problemos:
-negalima paslaugos pademonstruoti klientui iš anksto;
-sunku kontroliuoti teikiamos paslaugos kokybę;
-sunku apsiginti nuo konkurentų patentais.
Teikimo heterogeniškumo pasekmės
1.Kyla paslaugų klientų padidėjusi rizika ir abejonės; ar paslauga atitiks jo lūkesčius, ar bus išlaikytas toks pats paslaugos lygis.
2.Paslaugose išryškėja kliento lojalumo teikėjui tendencija, jei paslauga jį patenkino.
3.Svarbus personalas, tiesiogiai kontaktuojantys su klientu. Paslaugų įmonės sėkmė priklauso nuo sėkmingai išspręstų vidinių vadybos klausimų kaip ir nuo pačios paslaugos atlikimo kokybės.
4.Papildomus kaštus teikėjui.
Gamybos ir vartojimo vienovės pasekmės:
-paslaugos teikimo procese jo eigoje dalyvauja klientas. Jis duoda pradžią paslaugai teikti.
-kliento fizinio artumo problema
-darbuotojai sunkiai kontroliuojami ir valdomi.
Problemos:
1.Neapčiuopiamumas:
a)produkto pristatymas pirkėjui
b)produkto ir įmonės pristatymas komunikacijoje
c)apsunkina kokybės kontrolė
d)konkurencinėje kovoje netinka patentai
e)kitokie pristatymo kanalai.
2.Heterogeniškumas:
a)standartizavimo sunkumai
b)didesnė klientų rizika
c)lojalumas kaip...
Šį darbą sudaro 3752 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!