Terminas „strategija“ pirmiausiai buvo pradėtas naudoti (ir tebenaudojamas) karinėje terminologijoje. Šis terminas šiuo metu plačiai naudojamas įvairiausiose srityse ir situacijose (sporte, vadyboje, švietimo sistemoje ir kt.). Pats žodis kilęs iš graikiško žodžio „strategos“, reiškiančio „kariuomenės vadas“. Norint būti lyderiu versle, pirmauti ir nugalėti konkurencinėje kovoje, būtina turėti verslo (įmonės, organizacijos) strategiją.
Darbo tikslas – pateikti strateginio valdymo sampratos teoriją ir parašyti pagrindines sąvokas.
Darbo uždaviniai:
• apžvelgti strateginio valdymo sampratos teoriją;
• suprasti strateginio valdymo esmę;
• pateikti pagrindines strateginio valdymo sąvokas.
Darbo metodai:
• mokslinė literatūra;
1. STRATEGINIO VALDYMO SAMPRATA
Strateginis valdymas yra nuolatinis, dinaminis ir nuoseklus procesas, kuriuo remdamasi organizacija laiku prisitaiko prie išorinės aplinkos pokyčių ir efektyviau išnaudoja savo turimą potencialą. Kaip strateginio valdymo proceso rezultatas parengiama ir įgyvendinama strategija. Strategija – tai sprendimų visuma, apibrėžianti organizacijos svarbiausius ateities tikslus ir veiksmus bei priemones tiems tikslams pasiekti. Strategija susiejama su organizacija, kuri plačiąja reikšme suprantama kaip žmones bendrai veiklai jungianti sistema, turinti savo funkcionavimo tikslus ir priemones tiems tikslams įgyvendinti.
Strateginio valdymo bendrieji principai ir specifika priklauso nuo organizacijos:
• veiklos pobūdžio (produkciją gaminančios ir paslaugas teikiančios organizacijos);
• finansavimo šaltinių (komercinės ir nekomercinės organizacijos);
• nuosavybės (valstybinės ir privačios organizacijos);
• dydžio (mažos ir didelės organizacijos);
• diversifikacijos (diversifikuotos ir nediversifikuotos organizacijos).
Strategijos esmę plačiau atskleidžia tokie momentai:
• strategija turi tam tikrame konkretizacijos lygyje apibrėžtą tikslinę orientaciją;
• neatsiejama strategijos dalis yra veiksmai ir priemonės jai įgyvendinti;
• strategija susiejama su tam tikru vidutinės trukmės (3-7 metai) perspektyviniu laiko periodu;
• strategija formuojama atsižvelgiant į organizacijos ištekinį potencialą, kuris lemia organizacijos silpnybes ir stiprybes;
• strategija kuriama atsižvelgiant į organizacijos išorinės aplinkos situaciją, kuri lemia ir organizacijos galimybes ir grėsmes;
• strategija yra tuo efektyvesnė, kuo didesnį indėlį įneša į pridėtinės vertės kūrimą organizacijoje;
• strategija yra tuo efektyvesnė, kuo didesnį konkurencinį pranašumą įgyja organizacija.
Strateginis valdymas – ilgalaikės organizacijos veiklos kryptys, nusakančios sprendimų priėmimą ir jų įgyvendinimą. Strateginis valdymas apima visų įmonės išteklių valdymą, siekiant išvystyti konkurencinį pranašumą...
Šį darbą sudaro 1920 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!