Ekonomikos pagrindų mokosi daugelis moksleivių ir studentų, nekalbant apie ekonomikos ir vadybos specialistus. Norint perprasti šį nuolat besikeičiantį mokslą reikia žinoti pagrindinius faktus, skaičiavimus bei terminus. Šio referato tikslas yra išsiaiškinti kas yra verslas, suprasti jo sampratą, bei pagrindines verslo sąvokas, tokias kaip produktas, paslauga, transakcija, kaina, išlaidos. Toliau pateikiami išsamūs paaiškinimai apie šiuos terminus.
Šiuo metu verslininkystės tema labia populiari tarp vadybos bei ekonomikos specialistų ir svarbus tyrinėjimų objektas. Ji padeda augti ekonomikai, didina našumą ir sukuria naujų technologijų, prekių ir paslaugų bei “atnaujina” konkurenciją rinkoje, nes šių dienų ekonomikos tempai yra greiti.
Verslininkystė apibrėžiama kaip idėjos brandinimas ir organizacijos sukūrimas tai idėjai įgyvendinti. Verslininkas, kuris mato aplinkinius pokyčius kaip galimybę, išnaudoja gamybos veiksmus, kad pateiktų naujų prekių ar paslaugų. Verslininkystė visą dėmesį sutelkia į tai, kad pokyčiai prasidėtų. Verslininkystė gali atsirasti tada, kai iondividas ar jų grupė pradeda naują verslą. Verslininkystė ir valdymas yra skirtingi dalykai.
Verslininkystė skiriasi nuo valdymo tuo, kad ji apima gamybos pokyčių iniciatyvą bei naujų organizacijų kūrimą, o valdymas – tebevykstančio gamybos proceso koordinavimą organizacijoje. XX a. 5-ojo dešimtmečio pradžioje austrų ekonomistas Džozefas Šumpeteris (Joseph A. Schumpeter; 1883-1950), išpopuliarinęs terminą verslininkystė, teigė, kad sveika ekonominė sistema ta, kurią dažnai laužo “daugiametė kūrybinio griovimo vėtra”. Ši vaizdinga frazė tinka ir šių dienų verslo pasauliui. Šumpeteris visus ekonomikos pokyčius sieja su asmeniu, skatinančiu šį procesą – verslininku.
Verslininkystė pirmiausia yra susijusi su pokyčiais ir kaip pastebi šiuolaikinis JAV vadybos specialistas Piteris Drukeris (Peter Ferdinand Drucker; 1909-) “verslininkams pokyčiai atrodo normalus ir sveikas dalykas. Paprastai jie patys neskatina šių pokyčių, t.y. jie paprastai nebūna išradėjai. Tačiau (ir būtent tai apibūdina verslininką ir verslininkystę) verslininkas visuomet ieško pokyčių, reaguoja į juos ir naudojasi jais kaip gera galimybe”.
Verslininkai drumsčia konkurencijos vandenis rinkoje. Smulkų verslą, sukurtą verslininkų, galima vadinti “rinkos ekonomikos pokyčių agentais”, pavyzdžiui, Stivenas Džobsas (Steven Jobs; g. 1956) ir Viljamas Geitsas (William...
Šį darbą sudaro 2036 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!