Visuomenės socialinėje struktūroje pagal grupavimo kriterijus ir tikslus galima išskirti daug socialinių grupių. Yra natūralūs grupavimo kriterijai, kaip amžius, išsimokslinimas, tačiau praktikoje neretai išskiriamos specifinės grupės, kurioms diferencijuotai taikomos atitinkamos priemonės. Viena iš tokių grupių yra socialiai apleisti vaikai. Vaiko socialinis apleistumas siejamas su asocialiu šeimos gyvenimo būdu, vaiko nepriežiūra, neigiama artimiausios socialinės aplinkos įtaka. Dabartinio gyvenimo nestabilumas, mažos šeimos pajamos, sudėtinga situacija, nedarbas, didina tėvų nerimą, iššaukia jų negatyvų elgesį, kuris veikia ir vaikus. Tokiose šeimose vaikai praranda saugumo jausmą, dažnai trūksta reikiamų išteklių tenkinant jų pačius paprasčiausius poreikius. Tokiems vaikams stinga noro mokytis, trūksta socialinių įgūdžių, kurių trūkumas iššaukia kitas problemas.
Socialiai apleistų vaikų yra visose mokyklose. Kaip pažymi Vaitkevičius J. (2009), šiandien dėl valstybės ir tėvų aplaidumo atsirado socialiai apleistų vaikų. Socialiai apleistų vaikų situacija yra nepakankamai gerai žinoma bendrojo lavinimo mokyklose. Tokios problemos kaip pamokų praleidinėjimas, namų darbų neatlikimas, netinkamas vaiko elgesys pamokų ir popamokiniu metu, neretai įvertinama kaip menka problema. Tačiau ši problema gali sukelti kitas, žymiai sudėtingesnes problemas.
Darbo objektas - socialinio pedagogo veikla, teikiant pagalbą socialiai apleistiems vaikams.
Darbo tikslas - išanalizuoti socialinio pedagogo veiklą, teikiant pagalbą socialiai apleistiems vaikams.
Darbo uždaviniai:
1. Pateikti socialiai apleisto vaiko teorinę sampratą.
2. Apibūdinti socialinio pedagogo veiklą ir pagalbos svarbą teikiant pagalbą socialiai apleistiems vaikams.
Darbo metodai:
• Mokslinės - metodinės literatūros analizė
1. SOCIALIAI APLEISTO VAIKO TEORINĖ SAMPRATA
Vaiko socialinis apleistumas siejamas su asocialiu šeimos gyvenimo būdu, vaiko nepriežiūra, neigiama artimiausios socialinės aplinkos įtaka. Dabartinis gyvenimo nestabilumas, sudėtinga situacija, didelis tėvų užimtumas ar visiškas nedarbas didina tėvų nerimą, nervingumą, kuris veikia ir vaikus. Tokiose šeimose vaikai praranda saugumo jausmą, dažnai negali apsirūpinti pagrindiniais gyvybei palaikyti reikalingais ištekliais. Vaikams trūksta informacijos tobulėjimui, socialinių įgūdžių, kurių trūkumas iššaukia nesibaigiančias didėjančias problemas (Atutienė I. 1997).
Socialinis apleidimas, tai pastovus arba visiškas nesirūpinimas vaiku, nepriežiūra nesugebėjimas pasirūpinti pagrindiniais vaiko poreikiais bei apginti jo nuo įvairių rūšių pavojų, įskaitant šaltį ar...
Šį darbą sudaro 2987 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!