ATLIKO: SDI , III k. stud.
KAUNAS
Įvadas
Pastaruoju metu vis daugiau sociologų ir pedagogų kreipia dėmesį į socialines ugdymo problemas mokykloje. Lietuva čia žengia ne pirmuosius žingsnius. Socialinio darbuotojo (pedagogo) profesija Lietuvoje įgavo oficialų statusą ir visuomenės pripažinimą.
Socialinio pedagogo pareigybė mokykloje pirmą kartą Lietuvoje eksperimento būdu buvo įvesta 1990 m. Pedagogai, pradėję dirbti šį darbą, neturėjo socialinio darbuotojo ar socialinio pedagogo, kaip Vakaruose, kvalifikacinio laipsnio.
Aukštosios mokyklos tik po 1990 metų pradėjo ruošti aukštos kvalifikacijos specialistus šiai darbo sferai. Nors praėjo jau 14 metų, tačiau socialinio darbuotojo specialybė kartais sutapatinama su psichologo ar sociologo specialybe. Daugeliui vis dar neaišku, kokia tai profesija ir ką socialiniai darbuotojai daro. Tai yra natūralu, nes masinėse informacijos priemonėse apie tai mažai kalbama. Žmonės iš nuogirdų ar nežinojimo susidaro asmeninę nuomonę..
Temos aktualumas. Lietuva pasuko rinkos ekonomikos kryptimi, vykdydama radikalias socialines ir ekonomines reformas. Reformos metai., šalia teigiamų pasikeitimų, atsinešė nemažai socialinių problemų, kurios kaupiasi ir atsispindi visuomeniniame gyvenime. Žmogus susidūrė su naujais, iki šiol nepatirtais ir sunkiai suvokiamais procesais ir problemomis, kurios palietė ne vien suaugusius, bet ir vaikus. Todėl, siekdamas išsilaikyti, žmogus norom nenorom turi prisitaikyti prie naujų sąlygų ar net keisti gyvenimo būdą. Tokiomis sąlygomis labiausiai kenčia vaikai, kadangi šiame laikotarpyje vyksta intensyvus fizinis ir psichinis vystymasis, formuojasi asmenybės pagrindai. Šis laikotarpis yra viso žmogaus gyvenimo sėkmės ar nesėkmės pagrindas. Šiame amžiaus tarpsnyje glūdi daugelis nusikalstamumo ir kitokio nepriimtino elgesio, t. y. jeigu šiame amžiaus tarpsnyje nepilnametis turėjo netinkamų sąlygų savo asmenybei formuoti ar vystyti, tai tas faktas padidina tikimybę nusikalsti ir tapti teisės pažeidėju daugiau kaip dešimtį kartų palyginti su tuo, kai netinkamos nepilnamečiui aplinkybės atsiranda vėliau, maždaug nuo 11 metų, kaip jis jau ankstyvosios paauglystės amžiuje ir vyresnis.
Vaiko asmenybė formuojasi ir atsiskleidžia per socialinę individo būtį ir jo sąmonės turinį (žinias, gyvenimo normas, vertybių operacijas), kai jis gyvena ir veikia tam tikroje aplinkoje (Bitinas,...
Šį darbą sudaro 3459 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!