Temos aktualumas ir ištirtumas. Socialinės rizikos šeima – tai šeima, kurioje narių bendradarbiavimas ir emocinis bendravimas yra sutrikę ir kurios neigiama aplinka neskatina sveiko ir produktyvaus asmenybės augimo ir vystymosi. Tokios šeimos nesugeba tenkinti šeimos emocinių ir fizinių reikmių, be to, bendravimo būdas tokiose šeimose žymiai apriboja šeimos galimybes išreikšti poreikius ir jausmus. Vaikai, augantys tokiose šeimose, turi labai žemą savęs vertinimą, nesitiki, kad jų poreikiai yra svarbūs ir gali būti patenkinti, neturi tinkamų socialinių įgūdžių.
Šeimos statusas klasės santykių sistemoje yra labai reikšmingas asmenybę formuojantis veiksnys. Turėdamas tam tikrą statusą, atlikdamastam tikrą vaidmenį, vaikas ima vykdyti visuomenės keliamus reikalavimus. Izoliacijos sukeltos neigiamos emocijos dažnai skatina vaiką nederamai elgtis, o tai sudaro pagrindą formuotis neigiamoms asmenybės savybėms. V.Satr nuomone, visų tarpusavio nesusipratimų, nesugebėjimo mokytis ir ilgalaikių asmenybės problemų pirmoji priežastis – nelygiateisiškas bendravimas.
Dauguma psichologų sutaria, kad bendraamžių grupės priėmimo rodiklis labai tiksliai leidžia numatyti socialinę ir psichologinę paauglio adaptaciją ir dezadaptaciją.
Žemo statuso mokinių adaptavimas į klasės bendruomenę, tai siekis nors minimaliai patenkinti mokinio bendravimo poreikį, ugdyti teigiamas emocijas, keisti jo paties ir klasės požiūrį į save. Tai sudėtingas uždavinys, reikalaujantis ilgo, kruopštaus, individualaus bei komandinio darbo. Mokinio adaptavimosi procese, parengtame pagal socialinio darbuotojo planą, turėtų dalyvauti klasės vadovas, dalykų mokytojai, klasės mokiniai, tėvai, neformalių grupių, kurioms priklauso mokinys, nariai, mokyklos psichologas. Tik pakeitus jo pačio požiūrį į save ir klasės mokinių požiūrį į jį galima tikėtis adaptavimosi rezultatų. Optimizavus žemo statuso paauglio padėtį klasėje atsiranda tikimybė lengviau ugdyti teigiamas asmenybės savybes, formuoti mokymosi motyvaciją, pagerinti mokyklos lankomumą, atitraukti nuo gatvės ir nusikaltimų.
Mokslinėje literatūroje socialinės rizikos šeimos yra mažai nagrinėjamos pedagoginiu-sociologiniu aspektu. Edukologai ir psichologai atlieka įvairius tyrimus, kurių objektas yra socialinės rizikos grupės ir rizikos grupės vaikai. Sociologų darbuose plačiai analizuojami socialinės atskirties aspektai. Socialinės rizikos šeimos priklauso socialinės rizikos grupei, jos gyvena skurde ir nedalyvauja visuomenės veikloje. Socialinėje psichologijoje didžiulis...
Šį darbą sudaro 15301 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!