Darbo vadovė
Asist. R. Jarovaitienė
Klaipėda, 2008
Įvadas
Žmonėms, kurie domisi švietimu, dažnai kyla panašūs klausimai į šiuos: kaip geram mokytojui padėti tapti dar geresniam? Kaip padaryti, kad kiekvienas mokinys galėtų sėkmingai mokytis? Kokie yra mokymo būdai, skatinantys aktyvų mokymąsi? Šiuolaikinėje didaktikoje yra teigiama, kad produktyvi mokinių veikla priklauso ne tik nuo mokymo metodų, bet ir darbo organizavimo būdų bei formų. Yra svarbu mokyti mokinius įsivertinti savo veiklą, pamokoje taikyti diferencijuoto mokymo būdus, mokymąsi skatinančius būdus, mokinių skirstymo į grupes ar poras būdus.
Kad mokytojui pavyktų įgyvendinti šiuolaikinius mokymo tikslus, taikyti mokinių kritinį mąstymą ugdančius metodus, jis turi sukurti palankias mokymo(si) ir tikslų realizavimo aplinkas.
Mokymo(si) procese daug kas priklauso nuo vertinimo, tad vienas iš šiuolaikinių mokymo(si) būdų – mokymo(si) įsivertinimo būdas. Šis būdas yra būtinas mokymo(si) proceso elementas, nes yra vertinama pasiekta pažanga, kuri motyvuoja mokinį toliau mokytis. Yra pateikiama nemažai mokymo(si) įsivertinimo būdų („Teigiamų jausmų piramidė“, „Pieškime veidelį“, „Pyragas“ ir kt.), kurie gali padėti mokiniui ne tik išmokti įsivertinti mokymąsi, bet ir pažinti save, suprasti savo stipriąsias ir silpnąsias savybes, įvertinti savo pasiekimų lygmenį, kelti mokymosi tikslus. Įsivertinimo būdai leidžia ne tik mokytojui įvertinti, kaip dirbo mokiniai, bet ir įsivertinti savo veiklą.
Kitas šiuolaikinių mokymo(si) būdų yra diferencijuotas mokymo(si) būdas. Diferencijuotas mokymas yra grindžiamas idėja, kad svarbiausia ne mokymas, ne žinių, mokėjimų ir įgūdžių formavimas, bet pats mokymasis. Taikant diferencijuotą mokymą mokytojas stengiasi ugdytiniui padėti, lengvinti ir skatinti mokymąsi, atskleisti vaiko poreikius, interesus, gebėjimus, padėti formuotis jo asmenybei ir jam įgyvendinti savo siekius. O kiekvieno mokinio poreikis yra pažinti, veikti ir ieškoti. Yra daug diferencijuoto mokymo metodų, kuriuos mokytojai gali naudoti ugdymo procese( „Sena + nauja“, „Prisimink, ką žinai“, „Žinių tinklinio varžybos“). Tačiau mokymo diferencijavimas šiuolaikinėje mokykloje susiduria su viena svarbia problema – kaip išmokyti mokinį pasirinkti, apsispręsti, tinkamai įsivertinti, jausti atsakomybę už save ir savo darbo rezultatus. Tai reikalauja didelių mokytojo pastangų ir darbo.
Šiuolaikinėje...
Šį darbą sudaro 1994 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!