Šatrijos Ragana „Sename dvare“ apklausa 1. Koks tikrasis Šatrijos Raganos vardas ir pavardė? Kas jai suteikė tokį slapyvardį? Kaip? (2 t.) Tikrasis vardas ir pavardė Marija Pečkauskaitė. Ja pramine biciulis povilas višinskis del jos juodu plauku ir juodu dideliu akiu ir ja vadino raganele Satrijos atsirado, nes po isvykos 2. Kokioje aplinkoje augo Šatrijos Ragana? (3 t.) Gyveno dvare, tevai buvo apsisviete, turejo biblioteka, vaikyste sviesi, augo perimdama kilmingas vertybes, augo supama daugybe knygu, muzika, paveikslai. Seima buvo demokrastiska, kalbejo lemkiskai, zemaiciu tarme puikiai bendravo. 3. Kieno įkvėpta Šatrijos Ragana tapo Lietuvos patriote? Parašykite šio žmogaus vardą ir pavardę. (1 t.) Povilas Višinskis 4. Kuo Šatrijos Ragana (kaip asmenybė) išsiskyrė to meto Lietuvos kultūriniame gyvenime? (2 t.) 1) (Buvo lietuvos patriote) Pirmoji europinio isislaisvinimo moteris, skleidusi naujausias pedagogikos ir katalikybes idejas. 2)Aktyviai bendradarbiavo spaudoje, daug verte is lenku kalbos 3.) vierna is pirmuju labdariu 5. Kokių žanrų kūrinius rašė? Nurodykite ir pavyzdžių. Apysakas, apsakymus, straipsnius. Apsakymas „Margi paveikslėliai“, „Dėl ko tavęs čia nėra?“ (1924), „Irkos tragedija“, „Dėl ko tavęs čia nėra?“ (1924), „Irkos tragedija“ (1924), „Sulaukė“ (1906), „Mėlynoji mergelė“ Apysakos „Viktutė“ (1903), „Vincas Stonis“ (1906), „Sename dvare“ 6. Kuo išsiskyrė Šatrijos Raganos kūrinys „Sename dvare“ iš kitų to meto rašytojų kūrinių? Įvardykite 3 skirtumus. (3 t.) 1) parodomas lietuviu judejimas 2) sutelke demesi i veikeju dvasini pasauly 3)near socialinio ir buitinio poziurio 4.) autobiografinis pradas, laisva kompozicija( du pasakotoijai irute ir mamate, pasakoja), naujas dvaro vaizdavimas Mamate altruiste, nes rupinasi kitais, ji yra bajore, dvaro ponia, rupestinga, savo vaikais, muzikali, issimokslinusi,kulturinga, 7. Apie kokį dvarą, susijusį su Šatrijos Raganos vaikyste, kalbama kūrinyje „Sename dvare“ ? (1 t.) uzvencio dvaras 8. Paaiškinkite apysakos pavadinimą (2 t.) Pavadinimas rodo, kur vyks veiksmas., dvare vyks, kuris yra labia senas susujes su istorija su praeties, o atgaivinima per prisiminimus. 9. Iš kur yra paimtas apysakos epigrafas? Ką iš jo sužinome? (3 t.) Iš Gėtės „Fausto“, kurį pabaigoje sako mistiškas choras: „Visa, kas praeina, / simbolis tėra.“ Asociacijos su jau praėjusiais dalykais, kurie iškyla kaip prisiminimai. Simboliais vadinama, nes dabar jau yra įgyją tam tikrą prasmę. Epigrafas - 10. Kas skatina prisiminimus apie mamatę? (1 t.) Jos geris ir grozis ir rozes skatina prisiminimus skambanti muzika 11. PRISIMINKITE APYSAKOS DIDAKTINES NUOSTATAS. DIDAKTIKA- PEDAGOGIKA 11.1 Kas rodo, kad mamatė yra ne tik gera vaikų draugė, mama, bet ir ugdytoja? Atsakydami apibendrinkite ir atsakymą paremkite konkrečiu pavyzdžiu (3 t.) Mamatė groja, seka vaikams pasakas, o vaikai skaito knygeles. Be visų pamokymų, mamatė, būdama gera vaikų psichologė, aiškina gyvenimo tiesas, moko daryti gerus darbus (mirus Kazelei, ji puikiai pamoko Irutę, kad ši negailėtų savo geriausios jupelės). MAMATE APIE MIRTI SU VAIKIASAIS KALBA IR DAZNAI. Mamate moko bendrauti, mamate moko pirkti kai turi pinigeliu knygas atvira ir griežta sau taurios ir jautrios sielos, rūpestinga, užjaučianti likimo nuskriaustus, nelinkusi konfliktuoti ir t.t 11.2 Kokios gyvenimo tiesos vaikus moko bobutė? (1 t.) Žmogui tik savo darbu ir vargu įgyti pinigai atneša laimę. 11.3 Kokią „laimės formulę“ formuluoja apysakos pabaigoje mamatė? Ar ji pati įstengia pagal ją gyventi? (2 t.) Apie įgyvendinimą gali būti įvairių nuomonių ir argumentų. 12. PERSKAITYKITE IŠTRAUKĄ IR ATSAKYKITE Į KLAUSIMUS. - O tavo pasielgimo, Marynia, irgi kitaip negaliu pavadinti kaip vaikišku. Juk tokio išsilavinimo mes jai negalėsim duoti. Juk ir aš ją be galo myliu ir man be galo skaudu būtų su ja persiskirti, bet reikia savo egoizmą paaukoti vaiko gerovei. - Ak, Liudvikai, kaip gali mane įtarti esant čia egoistę! Tiesa, būtų tai man baisiausias smūgis, bet persigalėčiau, jei to reikalautų Irusios laimė. Bet juk jie iškreips mūsų vaiko sielą! Ar to nesupranti? Kuo ji pavirs, augdama tokioje atmosferoje? Ne, ne, niekados! Geriau teneturie ji aukšto išsilavinimo nei tos aprūpintos ateities, bet teturie tai, kas brangiausia. 12.1 Susiekite dialogo veikėjus su Irusia. (1 t.) Liudvikas mamates vyras. Urysios tevas. Marinia yra mamate 12.2 Kokia ginčo priežastis? (1t.) Gričo priežastis Irusios išsilaisvinimas, ateitis. Sprendzia ar isleisti Irysia mokytis. 12.3 Kaip supratote, ką reiškia žodžiai „Geriau teneturie ji aukšto išsilavinimo nei tos aprūpintos ateities, bet teturie tai, kas brangiausia. “ (2 t.) Anot jos issilaivinimas yra nesvarbu, bet svarbiausia yra buti visa 13. Kokias problemas mamatė įžvelgia savo luome ir kokias - valstiečių ? (2 t.) Bajorų nutautėjimo problema, gimtosios kalbos niekinimo, valstiečių luomo tamsumo, smulkiųjų bajorų „pasikėlimo“ iki bajorų imant iš jų pavyzdį (vestuvės pagal pavyzdį) – ironizuojamas nenatūralumas. 14. Dėl ko susiginčijo Spūdis su Rimeika? Kokio papročio, susijusio su ginčo objektu, nepaisė Spūdis? (3 t.) Is spudios pabego. Del spiciaus, turi dalintis medumi, nesutinka 15. Kaip Spūdžio ir Rimeikos ginčą išsprendė Liudvikas? Remdamiesi šia situacija ir kūriniu įvardykite Liudviko požiūrį valstiečius.(2 t.) Liudvikas dave dali savo biciu 16. Pagrįskite arba paneikite teiginį, kad Šatrijos Ragana – romantinės pasaulėjautos rašytoja. Atsakydami aptarkite turinį ir raišką. (4t.) Pritariu, nes ji kiekvieno veikėjo paveikslas yra gerai papasakotas, jo dvasinis pasaulis atskleistas, gerai apgalvota apysakos kompozicija, keliami svarbus klausimai. 18. Kuo jos kūryba skiriasi nuo kitų to meto rašytojų? (2) Pasakojama pirmuoju asmeniu ir savotiška dienoraščio forma. Veiksmo vieta dvaras. Tvenkinys, gelynai, kulturos zidinys – dvaras. Irusia vaikas dar tik, naujasnpoziuris I vaika, svarbiausia rupi bidinis pasaulis, santykis su aplinka, 19. SUSIEKITE J. VAIČIŪNAITĖS EILĖRAŠTĮ SU KŪRINIU „SENAME DVARE“. ATSAKYKITE Į ŽEMIAU PATEIKTUS KLAUSIMUS. 4. Šatrijos Ragana Kokia graži tu pareini iš jau sudžiūvusių pageltusių rožynų, palikus baltą saulės skėtį ant žolės prie begalinių tvenkinių, kur tik laibų irisų auksas ir arklys tuščioj ganykloj... Negrįžimų alėjomis sutemusiame sename dvare aš pas tave einu. Kokia graži tu kai žiebi žvakes ant pianino ir paleidi nakčiai tamsių plaukų didžiulį mazgą, kai žvelgi į mus mąsliom liūdnom akim iš po tų antakių lakaus juodumo... Tavimi, pašnibždomis man šnekančia, tikiu, nes ta kalba – lyg varpo garsas iš vaikystės tolių – įsakmi... 1. Įvardykite eilėraštyje poetizuojamą Šatrijos Raganos bruožą. Suformuluokite ir parašykite išvadą, koks lyrinio subjekto santykis su rašytoja. (2) Rasytoja mylejo gamta, ypac rozes. Zavejosi menu ( ypac grozine literature, muzikos kuriniais) 2. Įrodykite, kad Šatrijos Raganos portretas labai panašus į žymaus jos kūrinio veikėjos paveikslą (įvardykite tris ryškiausias su šia veikėja siejančias rašytojos portreto detales). Remdamiesi literatūros žiniomis pakomentuokite, kodėl būtent taip vaizduojama Šatrijos Ragana. (3) 3. Apibūdinkite erdvę, kurioje regima rašytoja. Argumentuokite remdamiesi meninio vaizdo detalėmis. Nurodykite, kurį Šatrijos Raganos biografijos faktą atspindi ši erdvė. (2) 3. Nusakykite vyksmo laiką. Pakomentuokite, kodėl jis būtent toks. Laikas ciklinis, konkretus – naktis, menesiena, subjektyvus – prisiminimai 4. Paaiškinkite, kodėl pas rašytoją ateinama „negrįžimų alėjomis“. (1) 5. Nurodykite, su kuo palyginama Šatrijos Raganos kalba. Remdamiesi menine raiška įrodykite, kad kalbėjimas labai vaizdingai apibūdinamas - įvardykite bent dvi meninės raiškos priemones ir nusakykite jų prasmę. (3) J. biliuno “liudna pasaka” 6. Apibūdinkite eilėraščio kompoziciją. (1) 7. Susiekite J. Vaičiūnaitės eilėraštį su kūriniu „Sename dvare“. Atkreipkite dėmesį į temą, kalbantįjį, situaciją, nuotaiką ir kt. detales. (5 t.) Perskaitykite nurodytas ištraukas iš Šatrijos Raganos „Sename dvare“ ir atsakykite į klausimus bei atlikite kitas užduotis: A. (Viena dvaro tarnaitė apsivogė. Sprendžiamas jos likimas.) „- Palauk, reikia šiaip ar taip užbaigti Uršulės klausimą. -Ką gi su ja darysi? – paklausė mamatė. -Iš pradžios norėjau tuojau išvaryti.
Šį darbą sudaro 1977 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!