Dažnas esame girdėję žodį personalas ir vienaip ar kitaip su juo susidūrę. Personalas dar kitaip žmogiškieji ištekliai, darbo jėga, kadrai – tai visi organizacijos dirbantieji: darbininkai, vadovai, specialistai, aptarnaujantis personalas ir t.t. Kiekviena organizacija turėtų žinoti ir suprasti, kad svarbiausias ir pagrindinis turtas yra jos darbuotojai. Įmonės vadovybė turi nuolatos rūpintis personalo valdymu, nes tik jis užtikrina ilgalaikį klestėjimą. Norint pradėti konkuruoti su išsivysčiusių šalių įmonėmis reikia rasti efektyvius personalo valdymo būdus, didinti darbuotojų motyvaciją ir kuo geriau panaudoti jų potencialą.
Savo darbe naudodamasis įvairių autorių literatūra, stengiausi išsiaiškinti ir apibūdinti: kas yra personalo valdymas? kokios jo funkcijos? kokie veiksniai turi įtakos sėkmingam personalo valdymui? Taip pat stengiausi perteikti personalo įdarbinimo ir atleidimo problemas.
Personalo valdymas yra svarbi personalo vadybos sritis.
Personalo valdymas – tai bendradarbių santykių organizavimas ir koordinavimas, siekiant tam tikro užsibrėžto tikslo. Valdymas yra vadovų ir pavaldinių santykiai. Sakalas A. 1998. Personalo vadyba išskiria dvi pagrindines personalo valdymo funkcijos: norų formavimas ir norų įgyvendinimas. Prie norų formavimo priklauso planavimas ir sprendimų priėmimas, prie norų įgyvendinimo - organizavimas ir kontrolė. Taip pat minėtas autorius pabrėžia, kad šiuo metu yra pasikeitę vadovų ir bendradarbių santykiai, kas turi lemiamos reikšmės norų formavimui ir įgyvendinimui. Anksčiau buvo kalbama apie vadovus ir jų pavaldinius – šiandien jie traktuojami kaip bendradarbiai, kvalifikuota darbo jėga, nuo kurios priklauso ne tik tikslo pasiekimas, bet neretai ir jo užsibrėžimas. Tuo paaiškinamas perėjimas nuo autoritarinio valdymo stiliaus, paremto įsakymu ir paklusnumu, prie kolektyvinio valdymo stiliaus, kuriam būdingas bendradarbių įtraukimas į tikslo radimą ir realizavimą.
d) dėmesio reikalaujantys,
e) nerūpestingi,
f) nepatenkinti
Dirksas H. 1973. Šiuolaikinis žmonių valdymas Miunchenas, pateikia šių tipų elgsenos schemas skirtingose situacijose. Sakalas A. 1998 Personalo vadyba, pateikia lentelę, kurioje parodoma elgsena, reaguojant į kritiką ir papeikimą.
Tipas
Reakcija
Pagrindimas
Dalykiškas
Geranoriškas
Pedantas
Pripažinimo reikalaujantis
Nerūpestingas
Nepatenkintas
Dalykinis požiūris
Kaltės jausmas
Rėmimasis taisyklėmis
Įsižeidimas
Nepagrįsti atsikalbinėjimai
Kitų kaltinimas
„Klaidas daryti man reikia“
„Jis yra teisu mane kritikuodamas“
„Aš pasistengsiu laikytis nustatytų taisyklių“
„Aš negalėjau padaryti tokios klaidos, tai nesusipratimas“
„Taip blogai...
Šį darbą sudaro 4080 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!