Žmonių elgesys labai įvairus pasirenkant prekes ir paslaugas vartoti. Taip pat skirtingos žmonių svajonės, norai ir siekiai, tiek kiekio, tiek kokybės prasme. Be to jie yra naepibrėžti. Vienas patenkintas poreikis, skatina kito poreikio atsiradimą.
Vienam žmogui naudinga prekė, visiškai nepageidautina ir nereikalinga kitam. Iš daugelio alternatyvių gėrybių žmonės renkasi, jų manymu, geriausią. Šia prasme pasirinkimo galimybes galima pirmenybiškai grupuoti, t.y. vienus poreikius iškelti į pirmą vietą, kitus nustumti toliau, o trečius vertinti kaip nebūtinai tenkintinus. Paprastai pirmenybių skalės viršuje yra labiausiai reikalingi poreikiai, t.y. tie, be kurių žmonės iš viso negalėtų gyventi. Tai būtinumas vartoti maistą, dėvėti drabužius, turėti būstą ir kitus gyvenimo reikmenis. Svarbu ir dvasiniai žmogaus poreikiai. Daugumai žmonių skalės apačioje yra prabangos prekės, suteikiančios gyvenimo komfortą pvz: madingiausių dailininkų paveikslai, madingi sezono rūbai, brangakmenių papuošalai ir pan. Ši pirmenybių skalė – dar ne realios gėrybės, o tik vartotojo norai. Nereikia painioti prioriteto gėrybei ir tos gėrybės pasirinkimo. Prioritetas – tai žmogaus noro, svajonės, simpatijos ar antipatijos vieta pirmenybių skalėje. O pasirinkimas – jau konkretus sprendimas, po kurio eina veiksmas – prekės pirkimas arba atsisakymas nuo jos. Jei norai yra begaliniai, tai pasirinkimas apribotas. Pirmiausia riboja ekonominės gyvenimo sąlygos: turimi namų ūkio ištekliai, galimybės juos paversti piniginėmis pajamomis, siūlomų prekių kiekiai ir kokybė, jų kainų lygis ir kitos sąlygos.
Šiame darbe bus nagrinėjama racionalių vartotojų elgsena, kaip jie, siekdami maksimizuoti bendrąjį naudingumą, paskirsto pinigus prekėms ir paslaugoms, kai: a) naudingumą galima matuoti kiekybiškai, b) naudingumą matuojame be kiekybinių matų. Aiškinant vartotojų elgseną bus remiamasi mažėjančiu ribinio naudingumo dėsniu, abejingumo kreive bei biudžeto funkcija. Bus nagrinėjama kaip keičiasi vartotojų elgsena kintant pirmenybėms, prekių kainoms ir pajamoms, kuris prekių derinys vartotojui yra patraukliausias.
Darbo tikslas: išanalizuoti naudingumo teoriją ir vartotojų elgsenos ypatybes pagal pateiktą teorinę ir metodinę medžiagą.
Darbo metodai – mokslinės literatūros analizė.
4. Suvokti vartotojo pasirinkimą lemiančius veiksnius;
1. NAUDINGUMO SAMPRATA
(Utility) – nauda ar...
Šį darbą sudaro 5262 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!