Bręsdami žmonės stengiasi vis daugiau suprasti ir vis plačiau sąveikauti su socialine bendruomene. Sąmoningai ar nesąmoningai vaiko ir suaugusio žmogaus elgesys yra motyvuotas. Kuomet žmogus jaučiasi saugus ir užtikrintas dėl savo ir savo šeimos pagrindinių poreikių patenkinimo galimybės, iškyla nauji poreikiai, kurių patenkinimo galimybės motyvuoja darbui. Kekvieno asmens motyvacija vienai ar kitai veiklai yra asmeniška ir unikali, vis tik yra tam tikri dėsningumai, leidžiantys išskirti motyvų grupes ir kurti motyvavimo sistemas.
Tikslas: išanalizuoti motyvacijos ir motyvo samprata.
1. Pateikti motyvacijos ir motyvo sąvokas, ir jas lemiančius veiksnius.
2. Nustatyti vidine ir išorine motyvacija.
Motyvacijos ir motyvo sąvokos pateikiamos ir komentuojamos daugelyje pedagoginių ir psichologinių veikalų, aptartos daugelio užsienio ir Lietuvos mokslininkų. Autoriai vieningai pažymi, kad šios sąvokos yra plačios ir sudėtingos, nes aprėpia ir daug kitų terminų.
L.Rupšienės teigimu, mokymosi motyvacijos klausimai sprendžiami veiklos, veiksmų, elgsenos motyvacijos tyrimų kontekste, nes mokymasis ir traktuojamas kaip aktyvi ir tikslinga žmogaus veikla. (Barkauskaitė M., Vilnius 2006, p., 19)
Tačiau konstatuojama, kad motyvacijos teorijos yra neišsamios, mokslininkų nuomonės dėl pagrindinių klausimų skiriasi ir daugelis motyvacijos teorijų įvairiais aspektais lieka neišspręstos. Šiuo metu nėra vieningai pripažintos motyvo, motyvacijos sampratos, motyvacijos mechanizmo aiškinimo, motyvų klasifikavimo. Tai sunkina mokymosi motyvacijos ir jos modifikavimo, plėtros ugdymo procese tyrinėjimus ir aplinkybes.
„Motyvacijos“ sąvoka yra platesnė nei „motyvo“ sąvoka. „Psichologijos žodyne“ motyvai (lot. movere- judinti) – apibūdina kaip „veiklos stimulai, susiję su individo poreikių tenkinimu“ (Psichologijos žodynas, 1993).
G. Butkienės ir A. Kepalaitės darbuose (1996) motyvai apibūdinami kaip skatuliai, lemiantys jų pobūdį ir kryptį. (Barkauskaitė M., Vilnius 2006, p., 19)
L. Jovaiša (1993) pateikia tokį motyvo apibrėžimą: „Motyvas - sąmoninga ar nesąmoninga veiksmo priežastis, kylanti dėl asmenybės ir objekto (situacijos), patenkinančio jos poreikius, interesus, vertybes, tikslus, sąveikos. Motyvas sukelia ne tik veiksmą, bet, svarbiausia, teikia jam kryptį ir apsprendžia tam tikrą intensyvumą, jėgą“. Autorius taip pat išsamiai pateikia motyvo veiksnius (šaltinius), t. y. „potraukiai, poreikiai, interesai, polinkiai, vertybės, požiūriai,...
Šį darbą sudaro 3186 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!