Daugelyje pažangių rinkos ekonomikos šalių profesinis švietimas ir mokymas jau tam tikrą laiką plėtojamas pagal tų valstybių profesinius standartus. Pasaulis yra dinamiškas, nuolat besikeičiantis, šiuolaikinės informacinės technologijos ir komunikacijos sparčiai tobulėja. Visuomenė jau pripažino, kad veiksminga socialinė bei ekonominė plėtra reikalauja naujų žinių, gebėjimų bei nuostatų, kuriuos turi įgyti visų lygių specialistai. Todėl įvairiuose pasaulio šalyse nuolatos yra reformuojama, atnaujinama profesinio rengimo sistema. Ne išimtis ir Lietuva. Čia taip pat yra vykdomos sistemos reformos.
Ypač svarbu nuolatos tobulinti mokytojų (pedagogų) rengimą, nes jie yra pagrindiniai komponentai – tiesioginiai žinių visuomenės rengėjai.
Šio darbo tikslas yra aptarti mokytojų profesinį rengimą Lietuvoje bei palyginti su Vakarų Europos šalių mokytojų rengimu.
Darbo uždaviniai:
• išanalizuoti mokytojų rengimo sistemą Lietuvoje teisiniu bei teoriniu aspektu;
• įvertinti kritirejus,standartus, kompetencijos suteikimą mokytojui
• kaip mokytojas įgyja išsilavinimą
Darbo metodika – mokslinės literatūros, teisinių aktų, statistinių duomenų, periodinės literatūros, internetinių šaltinių duomenų analizė.
1. Mokytojų profesinis rengimas Lietuvoje
1.1 Dabartinės situacijos analizė
Kaip teigia vienas iš darnaus vystymosi švietimo principu „Aukštasis mokslas turėtų ženkliai prisidėti prie darnaus vystymosi švietimo, kuriant atitinkamas žinias ir ugdant kompetencijas“. Kitas principas teigia, kad „Formaliojo švietimo institucijos atlieka svarbu vaidmenį, ugdant žmogaus gebėjimus nuo pat ankstyvo amžiaus - jos suteikia žinių ir formuoja žmogaus nuostatas ir elgseną. Yra svarbu užtikrinti, kad visi mokiniai ir studentai gautų reikiamų žinių apie darnu vystymąsi ir žinotų sprendimų, nepalankių darniam vystymuisi, padarinius. Visa švietimo institucija, įskaitant mokinius ir studentus, mokytojus, administraciją ir kitą personalą, taip pat tėvus, turėtų vadovautis darnaus vystymosi principais“. Mūsų tyrimo lauke pedagogų rengimo programos, jų dėstytojai bei studijuojantys studentai.
Dabartinė pedagogų rengimo sistema neatitinka per pastarąjį dešimtmetį mokykloje įvykusių pokyčių, ši sistema nepasirengusi modernizuoti mokytojo profesijos, parengti mokytoją darbui žinių visuomenėje. (Trūkumai aptariami 1.1.2 skyriuje).
Pedagoginį išsilavinimą Lietuvoje suteikia universitetinės ir neuniversitetinės mokslo įstaigos.
Pedagogų rengimo koncepcijos esmė yra tai, kad studijos aukštojoje mokykloje taikant nuoseklųjį arba lygiagretųjį pedagogų rengimo modelį sudaro pirmąjį pedagogų rengimo...
Šį darbą sudaro 3152 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!