1. Mokymosi motyvacijos problema ir jos sprendimo galimybės.
Šiame straipsnyje autoriai nagrinėja moksleivių mokymosi motyvacijos problemą. Besiremdami pasaulio mokslininkų teiginiais, bei Lietuvoje atliktų tyrimų duomenimis ir praktiniais pastebėjimais pedagoginėje veikloje, yra analizuojamos mokymosi motyvaciją slopinančios priežastys ir galimybės moksleivių motyvacijai stiprindi.
Motyvacija – procesas, skatinantis žmogų elgtis taip, kad būtų pasiekti jam svarbūs tikslai arba patenkinti jo poreikiai. Mokinio mokymosi motyvacija priklauso nuo plataus spektro veiksnių – tai ir „vidinis“ interesas, ir baimė būti nubaustam.Yra įrodyta, kad patvariausia motyvacija yra susijusi su asmens identiteto plėtote, jo vertybių sistema, prasmingumo suvokimu.
Abraham Maslow ( 1962 ) pateikė moksleivių poreikių įtakojančių jų mokymąsi motyvaciją, hierarchiją, pagal kurią fiziniai ir emociniai poreikiai yra svarbūs mokymosi motyvacijai, tačiau dar svarbesnė yra moksleivio savigarba ir saviraiška.
Jan Reece ir Spepheu Walker ( 1997 ) išskiria keletą pagrindinių mokymosi matovaciją žadinančių vidinių ir išorinių veiksnių. Mokinių motyvacija stiprėja, jeigu mokydamiesi jie patenkina savo svarbiausius poreikius - sėkmės, pripažinimo, vadovavimo.
Pagrindinis autorių tyrimo tikslas buvo – remiantis tyrimų duomenimis panagrinėti mokinių motyvacijos problemą ir prielaidas šiai problemai spręsti mokykloje.
2) atskleisti mokymosi motyvaciją įtakojančius veiksnius kaimo, rajonų centrų ir miesto mokyklose;
3) pateikti mokymosi motyvaciją stiprinančios pozityvios ugdymo kaitos galimybes.
Sprendžiant šiuos uždavinius buvo taikyti šie metodai: literatūros šaltinių ir dokumentų analizė, anketų, interviu, stebėjimų ir kitų tyrimų duomenų analizė.
Autoriai tyrė aštuntų klasių moksleivius. Jiems buvo duotos užduotys, kurias atlikdami moksleiviai turėjo parodyti savo žinias ir gebėjimus iš šių mokomųjų dalykų: lietuvių kalbos, matematikos, biologijos, fizikos, chemijos, istorijos, geografijos, pilietinės visuomenės pagrindų. Moksleiviai taip pat turėjo atsakyti į anketos, susijusias su mokymosi motyvaciją įtakojančius veiksnius, klausimus. Šie klausimai autoriams leido sužinoti ar mokiniams mokykloje įdomu, ar geri jų santykiai su mokytojais, ar jie gali paprašyti mokytojų pagalbos.
Analizuodami ir apibendrindami moksleivių anketavimo duomenis, autoriai pateikia daug grafinės medžiagos. Pavyzdžiui apibendrindami teiginio „Mano mokykla yra vieta, kurioje įdomu“ vertinimą autoriai pateikia išvadą, kad su šiuo teiginiu visiškai...
Šį darbą sudaro 3126 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!