Vykstant Lietuvos švietimo reformai mokyklose diskusijų netrūksta. Pedagogai ginčijasi dėl vertinimo svarbos, tikslingumo, būdų ir metodų, manydami, jog gina silpnųjų orumą ir teises. Vieni siūlo pripažinti, kad menkas žinių vertinimas tiesiogiai atspindi vaiko žinias ir siūlo jo nevengti. Kiti nenorėdami skriausti negabiųjų, siūlo atsisakyti vertinti pažymiais ir pereiti prie kitokių, iš esmės tą patį reiškiančių simbolių arba mokinio žinias nusakyti apibendrinimais, charakteristikomis.
Kai kurie mokytojai įtikinėja, kad mokiniai labai nori pažymių, kad pažymys "verčia" mokytis. Mokinių tėvai reikalauja pažymių, sakydami, kad be jų nebežiną, kaip vaikai mokosi. Apie mokinių tikrinimą ir vertinimą mokytojai pedagoginėje spaudoje rašo ne tiek jau daug. Todėl tikrinti ir vertinti yra labai sunku. Tačiau dar sunkiau patirti, kaip tai reikėtų daryti, nes kiekvienas vertinimas yra individualus, priklausantis nuo mokytojo ir mokinio. Kiekvienas vertinimas paliečia jausmus, ir nėra vieno gero būdo visiems mokiniams. Būtina suvokti, kad vertinimas - tai ne vien pažymys, bet ir šypsena, pritarimas, paskatinimas ar patylėjimas. Kad pažymys - ne drausminimo ar bausmės priemonė. Kad vertinimas turi tyri būti individualizuotas, atsižvelgiant į tai, kokią pažangą padarė mokinys savo paties atžvilgiu ir kokią - lyginant su kitais.
Vertinimas – mokytojų atliekamos funkcijos renkant informaciją. Mokytojų sprendimai turi didelės įtakos mokinių gyvenimui ir todėl jie turi būti grindžiami kiek galima svarbesne ir tikslesne informacija.
- L.Jovaiša teigia, jog vertinimas – tai konkretus ir vienareikšmis pedagogų ar moksleivių veiklos ir elgesio kokybės laipsnio nustatymas pagal ugdymo tikslus, uždavinius, mokymosi ir darbo normas.
- Pagal Gage N. L., Berliner D. C, vertinimas – informacijos rinkimas, interpretavimas ir apibendrinimas tam, kad būtų galima padaryti sprendimus. Pagal R. I. Arends vertinimas – terminas siejamas su visa mokytojo surinkta ir apibendrinta informacija apie savo mokinius ir klases.
Parengiamasis tikrinimas – tikslas nustatyti mokinių žinių lygį, kai jie susirenka po vasaros atostogų. Sudėtingiausia mokytojui pirmą kartą atėjusiam į klasę, o ypač jei jis tik pradeda mokytojauti. Tokiais...
Šį darbą sudaro 3361 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!