Marketingo koncepcija ne pelno siekiančiose organizacijose yra lygiai tokia pat svarbi, kaip ir komercinėse. Tačiau net užsienio šalyse iki 1970 metų labai reta ne pelno siekianti organizacija skyrė dėmesio marketingo veiksmams. Dabar marketingas plačiu diapozonu yra pripažintas ir taikomas visų viešųjų ir privačių ne pelno siekiančių organizacijų grupių: nuo vyriausybinių institucijų, sveikatos apsaugos organizacijų, švietimo institucijų ir religinių grupių iki politinių partijų, vaizduojamojo meno organizacijų [1, p.34].
Ne pelno siekiančių organizacijų marketingo veiklos tikslas yra kitoks nei komercinių organizacijų – pelnas, rinkos užėmimas ar investicijų grįžtamumas. Svarbiausias ne pelno siekiančių organizacijų tikslas yra gauti norimą grįžtamąjį ryšį iš tikslinės rinkos.
Tikslinės rinkos reagavimu ar atsaku gali būti vertybių pokytis, finansinė parama, paslaugų suteikimas, pasikeitimas jomis ar kito tipo mainai. Ne pelno siekiančių organizacijų marketingo tikslai susiformuoja priklausomai nuo pačios organizacijos tikslų. Jie turėtų įtvirtinti racionalią organizacijos egzistenciją. Organizacija, kuri laiko savo marketingo tikslu tam tikros produkcijos tiekimą, gali likti be tikslo, kai produktas pasens. Tačiau kontrolė ir prisitaikymas prie išsiaiškintų vartotojų, rinkos poreikių padidina organizacijos galimybę išlikti ir pasiekti savus tikslus [2, p.287-288].
1. Paprastai ne pelno siekiančių organizacijų vadybininkai turi labai mažai antrinių duomenų apie vartotojus, jų elgseną, rinkų prioritetus, jų suvokimą, pažiūras lyginant su tuo, kas yra prieinama komercinei rinkai. Kartais šį tą galima sužinoti iš studijų visuomeninėje mokslinėje literatūroje, bet jos retai būna paremtos marketingo leidiniais. Tiesa, reikia pripažinti, kad situacija gerėja.
2. Dažnai yra labai sunku užtikrinti patikimų duomenų iš vartotojų paiešką ir pateikti ją kaip marketingo sprendimų pagrindus. Kaip Bloom’as ir Novelli’s akcentuoja: “Klausinėjami apie esminius dalykus žmonės vengia atsakymų, jie mieliau duoda nereikšmingus, savanaudžius ar visuomenės laukiamus atsakymus į tokius klausimus, kaip pyrago receptai, lengvieji gėrimai ar košes”.
3. Dažnai aukotojai yra prašomi pinigų tokiems dalykams, kuriems jie yra visai abejingi. Pavyzdžiui, kam rūpėjo tokios problemos kaip vandens konservacija ar šalies energijos suvartojimo pagreitėjimas iki tol, kol buvo išaiškinta...
Šį darbą sudaro 14898 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!