dieną naudojasi išmaniosiomis technologijomis, progresas neturėtų trukdyti domėtis tradicijomis.
Šileikos 2011 metais atliktame tyrime ,,5 – 10 klasių moksleivių požiūrio į Lietuvos etnografinius
regionus tyrimas” nustatyta, kad jauni žmonės nelabai domisi etnografine kultūra, kalba, manome,
kad šis darbas galėtų būti naudingas moksleiviams, norintiems artimiau susipažinti su tarmėmis. Jis
taip taip galėtų būti vertingas dialektologijos mokslų sričiai.
Problema. Tarmes nagrinėjo Kazimieras Garšva, kuris savo moksliniame darbe ,,Tarmės -
etninės kultūros pagrindas” aptarė tarmių funkcionavimą, sandarą ir raidą, aprašė Vyriausybės
planus joms išsaugoti. Jono Bukaičio moksliniame darbe ,,Vakarų žemaičių tarmės ypatybės” buvo
nagrinėjama žemaičių tarmė ir jos atšakos, o prof. Laima Kalėdienė kalbotyros žurnale ,,Dainava”
aprašė dzūkų tarmę, jos vartojimo ypatumus, išplitimą. Zigmo Zinkevičiaus darbe ,,Senųjų lietuvių
kalbos gramatikų duomenys ir ano meto tarmės” nagrinėjamos senosios lietuvių tarmės, jos
lyginamos su dabartine, bendrine lietuvių kalba. Daivos Pasaravičienės straipsnyje ,,2015-ieji –
etnografinių regionų metai: tarmės” glaustai aptariamas tarmių suvokimas šiandien, jų nykimo
priežastys, pateikiamos kitų kalbotyrininkų nuomonės apie tarmių vartojimo sumažėjimą.
Ieškodami informacijos savo darbui neradome tyrimo, kuriame būtų nagrinėjamos skirtingos
tarmės, tarmiški žodžiai, būtent liaudiškose dainose. Nors yra atlikta nemažai tyrimų, susijusių su
tarmėmis ar liaudies dainomis, būtent tokio tyrimo, kuriame tiriamos tarmės liaudies dainose ir kokį
darome mes, nėra.
Tyrimo objektas – Lietuvos etnografinių regionų (Aukštaitijos, Dzūkijos, Suvalkijos,
Žemaitijos) tarmės liaudies dainų kontekste ir 8 klasių mokinių turimos žinios apie jas.
Tyrimo hipotezė [gr. hypothesis – spėjimas] – manome, kad paaugliai neatpažįsta, neskiria
skirtingų tarmių liaudies dainose.
Tikslas – ištirti, ar paaugliai atpažįsta skirtingų etnografinių regionų tarmes liaudies dainose.
Tikslui pasiekti keliami uždaviniai:
1. Susipažinti su skirtingų etnografinių regionų tarmėmis, išryškinti jų skirtumus;
2. Įsigilinti, labiau pasidomėti liaudies dainomis, praturtinti savo žodyną tarmiškais žodžiais;
3. Anketavimo būdu apklausti 8 klasių mokinius ir išsiaiškinti, ar paaugliai atpažįsta
skirtingų tarmių žodžius liaudies dainose ir ar vartoja juos savo kalboje.
Išlaikydami darbo nuoseklumą ir vientisumą teorinėje darbo dalyje bendrai aptarsime
skirtingus etnografinius Lietuvos regionus. Praktinėje darbo dalyje išsamiau aptarsime pasirinktas
liaudies dainas, pristatysime atliktą tyrimą.
1. TEORINIS TEMOS PAGRINDIMAS
Ankstyvoje šio darbo stadijoje, kai dar tik...
Šį darbą sudaro 5783 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!