Komunikacija - tai informacijos perdavimo ir priėmimo tarp individų procesas. Jis labai svarbus organizacijos elgsenai, kadangi šiuo procesu realizuojami žmogiškieji kontaktai.
Komunikacija vyksta šia grandine: mintyse suformuojama idėja, užkoduojama (tam tikrais simboliais- kalbos, rašto), perduodama, priimama, iškoduojama ir naudojama.
Gali būti verbalinė ir neverbalinė komunikacija. Verbalinė komunikacija vyksta tada, kai komunikuojama kalbos simboliais žodžiu ir raštu. Neverbalinė komunikacija vyksta informaciją perduodant vaidais - gestais, mimika, tam tikrais įvaizdžiais.
Efektyvi komunikacija vyksta tada, kai žmogus, priimantis informaciją, ją priima tokią, kokia ji buvo perduota, tai yra neiškraipytą.
Gali būti dvipusė ir vienpusė komunikacija. Vienpusė komunikacija vyksta tada, kai informacija iš komunikatoriaus sklinda priėmėjui, tačiau šis nerealizuoja grįžtamojo ryšio.
• informacija panaudojama;
• realizuojamas grįžtamasis ryšys.
Taigi efektyvi komunikacija - dvipusis procesas, turintis grįžtamąjį ryšį.
Tačiau netgi esant dvipusei komunikacijai, ji ne visada gali būti efektyvi, nes gali veikti komunikacijos barjerai, tai yra komunikacijos kliūtys. Šie barjerai gali būti:
• asmeniniai, kylantys dėl nekokybiško klausimo ar supratimo problemų, neigiamų emocijų, komunikatoriaus ir perdavėjo turimų skirtingų vertybių ir panašių dalykų. Šie barjerai sukuria psichologinius nuostolius tarp žmonių.
• fiziniai - tai barjerai, kylantys dėl nepalankių komunikacijos sąlygų (triukšmo, nekokybiškų techninių priemonių ir kita).
• semantiniai. Jie atsiranda dėl komunikacijos simbolių stokos arba jų neteisingo supratimo. Semantinės komunikacijos problemos kyla dėl netinkamo sąvokų vartojimo ar supratimo. Supratimą paprastai apsunkina tai, jog neretai vieną ir tą patį žodį galima suprasti skirtingai arba pasakytas žodis yra neadekvatus minties kontekstui.
Viena iš pagrindinių efektyvios komunikacijos sąlygų - mokėjimas klausyti ir teisingai pateikti savo mintis.
Komunikaciniai santykiai. Formalios komunikacijos santykiai yra realizuojami komunikacijų tinkle, kurį lemia formali organizacijos struktūra. Paprastai komunikacijos vyksta horizontaliai - informacija perduodama ir priimama tame pačiame hierarchiniame lygyje, bei vertikaliai- tarp skirtingų hierarchinių lygių.
Vertikaliai informacija komunikuoja dvejopai:
• informacija perduodama iš vadvų pavaldiniams -“kominikacija žemyn”.
• informacija perduodama iš pavaldinių vadovams -“komunikacija aukštyn”.
Priklausomai nuo vadovo vadovavimo stiliaus, organizacios elgsenos modelio, situacinių sąlygų, vertikali komunikacija hierarchiniuose santykiuose gali būti:
• vienpusė...
Šį darbą sudaro 851 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!