Matematikos žinių, gebėjimų ir nuostatų visuma, kurią mokiniai įgyja pradinėje mokykloje, yra labai svarbi kiekvienam asmeniui, nes ji sudaro asmens matematinio raštingumo – matematinės kompetencijos pagrindus, kurie būtini sprendžiant įvairias su matematika susijusias problemas, tačiau sėkmingam asmens gyvenimui yra būtinos ir bendrosios kompetencijos.
Mokydami matematikos pradinėje mokykloje, siekiame padėti mokiniams ugdytis matematinio raštingumo – matematinės kompetencijos pagrindus, taip pat, kaip ir per kitų dalykų pamokas, sudarome mokiniams sąlygas įgyti ir kitus asmens bendrosioms kompetencijoms (mokėjimo mokytis, komunikavimo, pažinimo, socialinės, iniciatyvumo ir kūrybingumo, asmeninės) būtinus įgūdžius, gebėjimus bei vertybines nuostatas.
Bendrieji matematiniai gebėjimai:
(matematinis komunikavimas;
matematinis mąstymas;
problemų sprendimas)
Komunikavimo kompetencija
Socialinė kompetencija
Pažinimo kompetencija
Mokėjimo mokytis
Asmeninė kompetencija
Iniciatyvumo ir kūrybingumo kompetencija
Matematikos žinių, gebėjimų ir nuostatų visuma, kurią mokiniai įgyja pradinėje mokykloje, yra labai svarbi kiekvienam asmeniui, nes ji sudaro asmens matematinio raštingumo – matematinės kompetencijos pagrindus, kurie būtini sprendžiant įvairias su matematika susijusias problemas, tačiau sėkmingam asmens gyvenimui yra būtinos ir bendrosios kompetencijos.
Visos bendrosios ir dalykinės kompetencijos yra tarpusavyje labai susijusios ir persipynusios. Sudarydami sąlygas mokiniams matematinės dalykinės kompetencijos pagrindų ugdymuisi, kartu galime padėti jiems ugdytis ir bendrąsias kompetencijas, o per kitas pamokas įgyti dalykinių ir bendrųjų kompetencijų gebėjimai ir nuostatos prisideda prie matematinės dalykinės kompetencijos (ypač bendrųjų matematinių gebėjimų ugdymo) gilinimo ir tolesnio plėtojimo.
Kokios užduotys padeda mokiniams ugdytis matematinę dalykinę ir bendrąsias kompetencijas? Kiekvienas matematikos uždavinys, kiekviena matematinė veikla gali prisidėti prie kompetencijų ugdymo. Jei pati užduotis labiau orientuota į dalykinių matematinių gebėjimų ugdymą, tuomet daugiau dėmesio tenka skirti metodams, veikloms, padedančioms sudaryti sąlygas bendrųjų kompetencijų ugdimuisi.
Daugiausiai galimybių ugdyti bendrąsias kompetencijas per matematikos pamokas teikia probleminiai uždaviniai ir projektiniai darbai.
Probleminiai uždaviniai
Matematine problema dažniausiai vadinami painūs ar sudėtingi klausimai, kuriems išspręsti reikia kūrybiško žinomų matematikos faktų, procedūrų ar metodų panaudojimo arba naujų sukūrimo, kūrybiško išugdytų gebėjimų taikymo. Matematinės problemos, ar tiesiog probleminiai uždaviniai, yra artimi realiam gyvenimui, nes dauguma matematikos taikymų būna susiję su gana neapibrėžtomis probleminėmis situacijomis – tokią situaciją pirmiausia reikia ištyrinėti, paskui aiškiai suformuluoti problemą, sukurti jos sprendimo modelį, atlikti reikalingas matematines procedūras ir gautą sprendinį susieti su pradine problemine situacija.
Probleminių uždavinių sprendimas ypač daug galimybių teikia mokinių matematinio raštingumo – matematinės kompetencijos pagrindų ir bendrųjų kompetencijų (mokėjimo mokytis,...
Šį darbą sudaro 2973 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!