Klasikinis šokis – tai pagrindinė baleto išraiškos priemonė. Dar XVII a. prancūzų šokio praktikas bei teoretikas M. Emaniuelis teigė, jog klasikinio šokio pradai jau gyvavo senovės Graikijoje. Tačiau terminas „klasikinis“ atsirado tik XIX a. pab. Rusijoje.
Baletas užėmė svarbią vietą Atgimimo epochos liaudies teatre bei religinėse misterijose. Meniniai klasikinio šokio ypatumai pradėjo reikštis XVI a. Italijoje. 1661 m. įkūrus Karališkąją šokio akademiją baletas tapo savarankišku, t.y. atsiskyrė nuo operos ir iš dvaro salių išėjo į profesionaliąją sceną. Šios Akademijos vadovas, baletmeisteris ir pedagogas P. L. Bošanas, atrinko ir susistemino klasikinio šokio judesius, sudarė 5 kojų pozicijas ir t.t.
Rusų baleto teatras atsirado XVII a. 2 – ojoje pusėje. Dar anksčiau iš profesionalių liaudies šokių kūrėjų ir atlikėjų išsiskyrė Ivanas Lodyginas, tapęs pirmuoju šokių mokytoju Rusijos istorijoje. 1773 m. buvo atidaryta baleto mokykla Maskvoje.
XVIII a. klasikinis šokis visur buvo vadinamas „aukštu“, „rimtu“ ir „kilmingu“, kadangi jį šoko tokie personažai, kaip dievai, herojai, karaliai. Žymūs to meto baleto praktikai ir teoretikai Ž. Ž. Noveras ir G. Andžiolini padarė didelį darbą, klasifikuodami įvairias šokio rūšis.
Daug naujovių XIX a. choreografijai suteikė romantinio šokio stilius. Tuomet šokėjai, vaizduojančiai nežemišką būtybę – silfidę, nimfą, vasilisą – teko pakilti nuo žemės ir atsistoti ant pirštų.
XIX a. 2 – osios pusės rusų klasikinio šokio puoselėtojai buvo M. Petipa – teatre ir Ch. Johansonas – mokykloje. Tuomet rusų baletas vystėsi pagal griežtai nustatytas estetikos ribas tarp moterų ir vyrų variacijų. Rusijos scenoje ir mokykloje galutinai įsitvirtino klasikinio šokio pavadinimas bei prancūziškoji terminologija, kuri vartojama ir šiandien.
Manoma, kad seniausios profesionalaus klasikinio šokio mokyklos yra prancūzų, italų bei rusų mokyklos, kurios suformavo savas tradicijas bei savitą atlikimo manierą.
Klasikinio šokio pamokos paskirtis – tai fizinių duomenų vystymas, plastikos, lankstumo ir šoklumo ugdymas. Praktinių užsiėmimų metu tobulinamos kūno bei rankų laikysenos, judesių atlikimo technika. Daug dėmesio skiriama taisyklingo kvėpavimo išmokimui, aktorinio meistriškumo ir artistiškumo ugdymui.
Klasikinio...
Šį darbą sudaro 7804 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!