Auklėjamojo mokymo idėją jau kėlė pažangūs praeities pedagogai. Juk visais laikais yra be galo svarbu jausti atsakomybę už jaunąją kartą, jos ugdymą. Kad susiformuotų visapusiška, išsilavinusi asmenybė lemia daug faktorių (aplinka, paveldėjimas ir t.t.), tačiau nemažą vaidmenį tame įgyja tėvų auklėjimas ir mokytojo auklėjamasis bei šviečiamasis darbas. Mokykloje žmogus sparčiai vystosi, auga, formuojasi jo pasaulėžiūra, asmeninės savybės, todėl pedagogas tiesiog neišvengiamai privalo tinkamai nukreipti jaunojo žmogaus energiją, padėti jam kryptingai tobulėti.
Auklėjamojo mokymo samprata reikalauja iš pedagogo mokėti naudotis visais metodais, sudarančiais darnią mokymo ir auklėjimo sistemą. Kiekvienas mokytojo auklėtojo parengimo trūkumas neišvengiamai pakenks jo darbo rezultatams.
Taigi sudėtingas ir daugiabriaunis yra mokytojo auklėtojo meistriškumas. Jis – būrelio mokinių, jų įvairių rūšių visuomenei naudingos veiklos organizatorius, todėl privalo mokėti naudotis auklėjamųjų lavinimo ir organizaciniais metodais.
Klasės vadovo tikslas – ugdyti brandžią asmenybę, kuri turi suvokti save, rasti gyvenimo tikslą, mokėtų bendrauti su žmonėmis. Natūralu, kad mokykliniame amžiuje formuojasi asmenybė, todėl tai neišvengiamai vyksta klasės bendruomenėje. Ypatingai svarbu sukurti tokią bendruomenę, kurioje kiekvienas mokinys jaustųsi ne tik saugiai, bet galėtų laisvai realizuoti savo sugebėjimus, patirtų sėkmę, sulauktų suaugusiųjų žmonių paramos, taip pat dėmesio.
Pirmaisiais klasės auklėjimo metais sudėtingiausias auklėtojo uždavinys – sukurti vieningą klasės bendruomenę. Tada jis stengiasi įvairiais būdais skatinti auklėtinių aktyvumą ir savarankiškumą: patys mokiniai pasirenka savo veiklos kryptį, organizuoja įvairius renginius, dalyvauja šventėse ir t.t.. Visi mokiniai tuo metu būna labai užimti ir išradingi. Aišku, ne visada viskas klojasi puikiai, nes klasė – tai nemaža grupė žmonių su skirtingais charakteriais, temperamentais, skirtingais interesais bei pomėgiais, iš skirtingų šeimų. Toli gražu ne kiekvienas gali bendrauti su visais, tačiau retai rasime atvejų, kai vaikas apskritai su nieko nebendrauja. Jei taip ir atsitinka, klasės vadovas turėtų nedelsiant išsiaiškinti priežastį ir sėkmingai padėti integruotis „tyliajam“ į klasės bendruomenę.
• Aiškintis ugdytinių tarpusavio santykius;
• Siekti sąmojingo ugdytinių dalyvavimo klasės ir mokyklos gyvenime, nukreipiant juos pagal jų sugebėjimus ir...
Šį darbą sudaro 2040 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!