Nuolatinį, nevaržomą kalbos kultūros kilimą lemia penkios sąlygos: oficialioji valstybinė lingvistinė politika, mokslinė kodifikacija, praktinis kalbos mokymas, lingvistinė aplinka ir lingvistinis visuomenės švietimas.
Oficialioji valstybinė lingvistinė politika, sutampa su visos nacijos lingvistiniais poreikiais, yra lemiamas kalbos kultūros ugdymo veiksnys. Ja, ta politika, ne tik palaikomas teigiamas požiūris į kalbos kultūrą, bet ir veikiamos kitos priemonės kalbai plėtoti. Ir finansiškai, ir moraliai mokykla, masinės informacijos priemonės, kalbos mokslo tiriamasis darbas turi būti remiamas valstybės. Neigiamas valstybės požiūris į šiuos dalykus gali kaipmat atsiliepti kalbos kultūrai.
Be mokslinės kodifikacijos taip pat sunku tikėtis kalbos kultūros kilimo. Kodifikacija neturi atsilikti nuo normų raidos, neprieštarauti realioms normoms. Antra vertus, didesnis kurių nors kalbos sričių kodifikavimas turi būti atliekamas optimaliu laiku, tai yra labiausiai pribrendusiomis sąlygomis. Sakysim, kokia rašybos reforma, vykdoma tuo metu, kai yra iš esmės kodifikuojamos kitos kalbos sritys, gali būti net žalinga: ji atitrauks visuomenės dėmesį į formos dalykus, o kalbos struktūros faktai liks už visuomenės sąmonės.
Mokykla dabartinėje mūsų visuomenėje yra svarbiausias kalbos kultūros ugdymo veiksnys. Vidurinėje mokykloje žmogus kalbos turi išmokti tiek, kad to užtektų visą gyvenimą. Mokykla pakloja visus kalbos kultūros pamatus. Nereikia pamiršti, kad didžioji mūsų visuomenės dalis, baigusi vidurines mokyklas, toliau jokio sistemingo kalbos mokslo negauna. Ką ji išsineš iš mokyklos, taip kalbės visuomenė.
Lietuvių kalbos mokymas šiandieninėje vidurinėje mokykloje yra gana geras. Mokyklose veikia nemaža kalbos fakultatyvų, kuriuose gali tobulintis į kalbas linkę mokiniai. Labai daug čia padeda jaunųjų kalbininkų olimpiados (rengiamos kartu su literatų konkursais). Patiems mokytojams leidžiama daug dalykinės ir metodinės literatūros, organizuojami kvalifikacijos kėlimo kursai.
Tačiau šalia viso šito teigiamo darbo, atliekamo lituanistų, mokykloje yra ir neigiamų dalykų. Vieša paslaptis, kad dalis kitų dalykų mokytojų gana prastai moka kalbą, daro daug elementarių kalbos klaidų. Dar yra nemažai mokyklų , kuriose lietuvių kalbos mokytojai gerai moko savo mokinius taisyklingos kalbos, bet tą darbą niekais verčia geografijos, istorijos, fizikos, chemijos...
Šį darbą sudaro 1575 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!