Tai prekės, paslaugos piniginės vertės išraiška. Ją lemia ne tik vertės , bet ir pasiūlos – paklausos bei pinigų apyvartos dėsniai. Kaina – tai sudėtingas socialinis bei ekonominis procesas, įvairiarūšių visuomeninės gamybos veiksnių tarpusavio sąveikos rezultatas.
2.Kainos funkcijos.
• pasiūlos ir paklausos reguliavimas.
3.Kainų nustatymo proceso nuoseklumas.
• paklausos nustatymas;
• savikainos apskaičiavimas;
• konkurentų prekių ir prekių kainų analizė;
• kainodaros metodo parinkimas.
• galutinės kainos nustatymas.
4.Pagrindinės kainodaros metodų grupės. Kaina gali būti nustatyta :
• savikainos pagrindu;
• orientuojantis į paklausą;
• orientuojantis į konkurenciją.
5.Kainų lygio ir dinamikos veiksnių grupės.
• Veiksniai, lemiantys kainą, kintant visuomeniškai būtinoms darbo sąnaudoms – kintant vertės dydžiui.
• Veiksniai, lemiantys kainą modifikuojant prekę
• Veiksniai, dėl kurių rinkos kainos nukrypsta nuo gamybos kainų;
• Veiksniai, susiję su pinigais ir infliacija
• Pagal kitus požymius klasifikuojami kainodaros veiksniai.
6.Svarbiausi veiksniai, lemiantys visuomeniškai būtinų darbo sąnaudų dydį ir struktūrą.
• techninis darbo aprūpinimas;
• kvalifikacija
• darbo patirtis ir kultūra;
• darbo intensyvumas;
• mokslo ir technikos pažangos rezultatų panaudojimas
• gamybos darbo organizavimas bei valdymas technologijoje
• gamybos priemonių kiekis ir jų efektyvumas;
• gamybos mastas bei koncentravimas;
• geografinės ir gamtinės sąlygos.
7.Valstybės įstatymai ir administraciniai aktai laikytini kainas formuojančiais veiksniais.
• valstybiniai aktai, tiesiogiai ar netiesiogiai keičiantys kainų santykį, lygį ar kainų dinamiką;
• įšaldantys bei reguliuojantys kainų ir darbo užmokesčio lygį;
• piniginių ženklų emisija;
• apmokestinimo dydžio ir pobūdžio nustatymas;
• antikartelinė, antimonopolinė įstatymų leidyba;
• tam tikras muitų politikos įgyvendinimas, eksporto valstybinis subsidijavimas dempingo ir kt. administracinių priemonių kainų politikoje įvedimas, licenzijavimas, nac.valiutos kurso kitimas ir kt.priemonės, leidžiančios palaikyti vidines kainas, didesnes už importuojamų produktų kainas.
8. Kainos nustatymo ypatumai tobulos (grynosios) konkurencijos rinkoje
Kainas apsprendžia bendroji ar visuminė paklausa ir pasiūla. Kai kaina tampa žinoma, individualios įmonės konkurencijoje rinkoje priima ją ir formuoja pagal ją savo pasiūlą. Tokioje šakoje dirbančiai įmonei labai svarbūs kaštai. Kaina lygi vidutinėms pajamoms.
9. Kainos nustatymo ypatumai monopolinėje rinkoje
Monopolistų nustatomos kainos yra didesnės palyginti su tobul.konkurenc. rinka, o gamybos apimtys yra mažesnės.
Monopolinė įmonė yra kainos teikėja.
10. Kainos nustatymo...
Šį darbą sudaro 6309 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!