Kainodara - tai konkrečios prekės kainos nustatymo procesas. Labai svarbus rinkodaros programos elementas, sąlygojantis pardavimų veiklą yra kaina. Prekė patenka vartotojui per mainų procesą, todėl nepaisant prekių ir paslaugų įvairovės, visoms joms būdingas požymis yra kaina. Kaina – tai prekės, paslaugos, aktyvo arba gamybos išteklių piniginė vertė. Kainą taip pat galima būtų apibūdinti kaip prekių mainymo santykį, išreikštą pinigais.
Ekonomika sėkmingai funkcionuoja, kai veikia trys elementai: pelnas, konkurencija ir kainų sistema. Pelnas stimuliuoja gamybą tų produktų, kurių pageidauja vartotojai. Kainų sistema padeda nustatyti, kokių prekių ir paslaugų reikia visuomenei, kaip jas gaminti ir pateikti. Kai kainos bus labai didelės, vartojimas atitinka turimą pasiūlą. Kai rinkoje kurių nors prekių yra daugiau negu vartotojai jų pageidauja ir gali nusipirkti, kaina, veikiant gamintojų konkurencijai, nukris. Jei rinkoje prekių yra per mažai, kaina, konkuruojant vartotojams, pakils.
Paklausos ir pasiūlos dėsnis yra pagrindinis rinkos mainų, taip pat ir kainų dėsnis. Kainų mechanizmas padeda pritaikyti pasiūlą prie paklausos. Kaina yra vienas pagrindinių firmos politikos elementų. Tai komercinė priemonė arba rinkodaros įrankis.
Rinkos ekonomikoje prekių kainų svyravimai nulemia tai, kad gamyba vyktų remiantis paklausa. Rinkos kainos lygis rodo, ar prekės produkcijos gamybą reikia padidinti, ar sumažinti. Kainos veikia , kai barometras, rodantis prekės trūkumą ar jos perteklių, lyginant su visuomenės poreikiu rinkoje, jos rodo, kaip naudingiausiai t.y. pelningiausiai gali būti panaudoti gamybos veiksniai.
Kainų politika yra priemonių, būdų ir sprendimų visuma, palaikanti kainas, kurios užtikrintų prekių bei paslaugų realizavimo ir pelno didėjimą. Verslo įmonės privalo išspręsti dilemą: nustačius pernelyg aukštas prekių ir patarnavimų kainas (lyginant su konkurentais), netenkama pirkėjų (klientų), pernelyg žemas – prarandama dalis pajamų.
Kainų politikos esmė ir yra pasirinkti tokias tarpines kainas, kurios neleistų patirti nuostolių ir išsaugotų pirkėjus (klientus), o taip pat kovotų su konkurentais ir spręstų specifinius rinkodaros klausimus.
Rinkos kainos formuojasi veikiamos prekių paklausos ir pasiūlos bei joms įtaką darančių veiksnių. Veikiant šioms jėgoms atsiranda pusiausvyrinė rinkos...
Šį darbą sudaro 2734 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!