Analizės

J. Brodskio eilėraščių analizė

10   (3 atsiliepimai)
J. Brodskio eilėraščių analizė 1 puslapis
J. Brodskio eilėraščių analizė 2 puslapis
J. Brodskio eilėraščių analizė 3 puslapis
J. Brodskio eilėraščių analizė 4 puslapis
J. Brodskio eilėraščių analizė 5 puslapis
J. Brodskio eilėraščių analizė 6 puslapis
J. Brodskio eilėraščių analizė 7 puslapis
www.nemoku.lt
www.nemoku.lt
Aukščiau pateiktos peržiūros nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visą darbą, spustelkite peržiūrėti darbą.
Ištrauka

Analizei pasirinktas J. Brodskio eilėraščių ciklas (poemėlė) „Vertumas“, kuris išspausdintas J. Brodskio eilėraščių rinkinyje „Poezija“, 2001 metais. Remtasi S. Gedos vertimu. Analizės tikslas - apžvelgti visą ciklą, aptarti tematiką, problemas, erdves, priešpriešas, aliuzijas, leksiką. Darbo autorė neanalizuoja kiekvieno ciklo eilėraščio atskirai, o stengiasi aptarti visumą. Ciklas analizuojamas kaip vienetas, kaip vienas eilėraštis „Vertumas“. Norint įsisavinti eilėraštį, geriau jį suvokti, suprasti ir pasirengti analizei, reikėtų išsiaiškinti, ką reiškia pavadinimas „Vertumas“. Skaitant S. Gedos vertimą, vertėjas pateikia paaiškinimą, jog Vertumas, tai – „senovės romėnų kaitos, virsmo, metamorfozių, netgi metų laikų dievas. Jo žmona – vaisingumo deivė Pomona“1. Taigi iškyla svarbus klausimas, jei eilėraštyje kalbama apie lyrinio subjekto ir dievo Vertumo „bendravimą“, kaip tuomet reikėtų dievą vertinti? Ar tai yra materialus subjektas, kaip žmogus, ir sąlyčiai su juo tikri ir įmanomi, ar tai yra tik personifikuota idėja? Vis dėlto, matyti, eilėraštyje jis traktuojamas kaip materialus subjektas, nes vyksta bendravimas, paminima netgi išvaizda. Tačiau , be abejo, nedera pamiršti to, ką jis simbolizuoja, jo dieviškosios funkcijos: kaita, metamorfozė, vyksmas, visa tai, kas prieštarauja stagnacijai. Eilėraštyje lyrinis subjektas kalba pirmuoju asmeniu: „Sutikau tave pirmąkart ...“. Ir, kaip matyti, jau pirmoje eilėraščio eilutėje pristatomas ir kitas eilėraščio veikėjas, į kurį kreipiamasi antruoju asmeniu. Kreipiamasi vienaskaitos forma, tarsi į draugą, seną pažįstamą. Daugiau ryškesnių veikėjų, kuriuos derėtų atskirai paminėti, nėra. Jei jie ir pasirodo, tai yra tik paminimi, užpildo tam tikras erdves, tačiau nėra charakteringi, ar kuo nors svarbūs lyriniam subjektui. Eilėraščio struktūra kelia asociacijų su Dantės kūriniu „Dieviškoji komedija“ ar J. V. Gėtės „Faustu“. Panaši situacija, kuomet lyrinis subjektas susitinka su kitu veikėju ir pastarasis jam atskleidžia kitiems nežinomas paslaptis ar parodo nematytus pasaulius. Šiame eilėraštyje lyrinis subjektas susitinka Vertumą ir šis pasikviečia į kelionę: „Eime, - ištarei, palietęs mano alkūnę. – Eime; parodysiu tau vietovę, Kur gimiau ir užaugau.“2 Taigi eilėraščio vyksmas prasideda tuomet, kai lyrinis subjektas susitinka kitą veikėją ir užsimezga bendravimo ryšys. Eilėraščio tema ir idėja nėra viena. Čia galima įžvelgti gana daug prasmių ir plotmių. Svarbiausia, vis dėlto, tema galėtų būti – vyksmo ir kaitos svarba gyvenime. Žmonės negali ir neturi pasiduoti stagnacijai, tai yra tolygu regresui. Kita tema galėtų paaiškėti tuomet, jei mes prisimintumėme paties poeto J. Brodskio asmenybę ir gyvenimą. Poetas yra ištremiamas iš gimtosios šalies, negali ten gyventi ir kurti. O ištremiamas būtent už kūrybą, už tiesą. Jei manysime, kad kūryba, laisva nuomonė ir naujas žmogaus požiūris įtakoja gyvenime vykstančius pokyčius, tuomet pamatysime, kad tai ir yra progresas į ateitį, kaita, vyksmas. O viso to draudimas yra priešingai – stagnacija ir regresas. Todėl, manau, galima teigti, jog progreso, vyksmo ir kaitos temai atskleisti poetas eilėraštyje lyrinio aš vardu išsako ir savo asmeninę patirtį, nuomonę. Šiam teiginiui pagrįsti galima pasiremti situacija, kai lyrinis subjektas susitinka kitą eilėraščio veikėją – dievą Vertumą: ligi kelių snieguos, tu stirksojai, baltas negana to – nuogas, vienakojų kompanijoj, taipgi nuogų medžių, žemų temperatūrų specialistas. „Romos dievaitis“ – skelbė išblukus lentelė.3 Taigi, galima daryti išvadą, kad čia kalbama apie trėmimus, suluošintus žmonių gyvenimus. Vadinasi, kritikuojama ir smerkiama valstybė, kuri trėmė gyventojus, o kartu su jais ir patį svarbiausią dalyką – kaitą. Tokia valstybė stovi vietoje, ji tarsi akla, nemato ir nieko nenori matyti. Ji geba tik griauti ir naikinti: postringavau apie istoriją, karus, nederlių, netikusią vyriausybę, jau nužydėjo alyvos, ir tu sėdėjai ant suolelio, iš tolo primindamas eilinį pilietį, nukamuotą valstybės;4 Vadinasi, eilėraštyje greta plėtojamos dvi temos. Kaip jau buvo minėta, pirmoji tema - apie gyvenime būtiną dalyką – kaitą, vyksmą, metamorfozę, o kita tema – valstybės sukurta sistema, kurioje nėra šių dalykų, gyvenimas tokioje valstybėje, žmonių likimai. Lyrinio subjekto ir poeto paralelių galima rasti ir daugiau: Tau tai paranku. Vis dėlto užsieny.5 Tai tikra biografijos detalė – autorius pasitraukęs iš gimtinės įsikūrė Jungtinėse Amerikos Valstijose. Nusakius eilėraščio temą, dera ją plačiau paanalizuoti. Eilėraštyje sukoncentruota judėjimas, dinamika, vyksmas. Kad ir kaip keistųsi lyrinio subjekto padėtis vietoje ar laike, pastarieji dalykai visuomet išlieka svarbiausi. Kalbama apie žmones, kurie yra lyg daiktai, nesikeičia, neveikia: .......... Žmonės ir statulos, nutolstant nuo jų arba artėjant, nepadidėdavo ir nesumažėdavo, leisdamos suprasti, kad jos – pastovūs dydžiai.6 Ir jau vėliau pasakoma mintis; „Šiais atvejais tokiems kaip aš,- tu šypsodavais, - jūsiškiai naudingi.“7 Vadinasi, dievai gyvuoja tol, kol yra žmonės, kol jais tikima. Dievas Vertumas gyvuoja tik tol, kol žmonės „juda į priekį“, kol yra veikla, galima metamorfozė, būsenų pasikeitimas. Tik tai dievui gali suteikti džiaugsmo, tik tuomet jis bus amžinas. „Judėjimo į priekį“ nereikia suvokti tiesiogiai, kaip pasislinkimo iš taško A į tašką B. Tai yra ir dvasinė, moralinė slinktis, žmonių sąmonės, proto tobulėjimas: .............Tačiau niekas, niekas, mano Vertume, taip nesidžiaugė skaidria čiurkšle, bazilikos plyta, pinijos spygliais, rašysenos kibumu. Labiau nei mes! 8 Tačiau ryšys su dievu yra toks tamprus, kad išeina tarsi uždaras ratas – dievai negali be žmonių, o žmonės – be dievų. Visuomet reikia bendradarbiavimo, vienodų abiejų pastangų: Tu, beje, irgi įsigudrinai niekint savo tiesioginę pareigą.

Daugiau informacijos...

Šį darbą sudaro 1766 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!

★ Klientai rekomenduoja


Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?

Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!

Detali informacija
Darbo tipas
Lygis
Mokyklinis
Failo tipas
RAR archyvas (.rar)
Apimtis
7 psl., (1766 ž.)
Darbo duomenys
  • Lietuvių kalbos analizė
  • 7 psl., (1766 ž.)
  • RAR archyvas 56 KB
  • Lygis: Mokyklinis
www.nemoku.lt Atsisiųsti šią analizę
Privalumai
Pakeitimo garantija Darbo pakeitimo garantija

Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.

Sutaupyk 25% pirkdamas daugiau Gauk 25% nuolaidą

Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.

Greitas aptarnavimas Greitas aptarnavimas

Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!

Atsiliepimai
www.nemoku.lt
Dainius Studentas
Naudojuosi nuo pirmo kurso ir visad randu tai, ko reikia. O ypač smagu, kad įdėjęs darbą gaunu bet kurį nemokamai. Geras puslapis.
www.nemoku.lt
Aurimas Studentas
Puiki svetainė, refleksija pilnai pateisino visus lūkesčius.
www.nemoku.lt
Greta Moksleivė
Pirkau rašto darbą, viskas gerai.
www.nemoku.lt
Skaistė Studentė
Užmačiau šią svetainę kursiokės kompiuteryje. :D Ką galiu pasakyti, iš kitur ir nebesisiunčiu, kai čia yra viskas ko reikia.
Palaukite! Šį darbą galite atsisiųsti visiškai NEMOKAMAI! Įkelkite bet kokį savo turimą mokslo darbą ir už kiekvieną įkeltą darbą būsite apdovanoti - gausite dovanų kodus, skirtus nemokamai parsisiųsti jums reikalingus rašto darbus.
Vilkti dokumentus čia:

.doc, .docx, .pdf, .ppt, .pptx, .odt