Referatai

Įmonės marketingo planas: buitinės technikos ir elektronikos prekyba UAB "Topo centras"

10   (1 atsiliepimai)
Įmonės marketingo planas: buitinės technikos ir elektronikos prekyba  UAB "Topo centras" 1 puslapis
Įmonės marketingo planas: buitinės technikos ir elektronikos prekyba  UAB "Topo centras" 2 puslapis
Įmonės marketingo planas: buitinės technikos ir elektronikos prekyba  UAB "Topo centras" 3 puslapis
Įmonės marketingo planas: buitinės technikos ir elektronikos prekyba  UAB "Topo centras" 4 puslapis
Įmonės marketingo planas: buitinės technikos ir elektronikos prekyba  UAB "Topo centras" 5 puslapis
Įmonės marketingo planas: buitinės technikos ir elektronikos prekyba  UAB "Topo centras" 6 puslapis
Įmonės marketingo planas: buitinės technikos ir elektronikos prekyba  UAB "Topo centras" 7 puslapis
Įmonės marketingo planas: buitinės technikos ir elektronikos prekyba  UAB "Topo centras" 8 puslapis
Įmonės marketingo planas: buitinės technikos ir elektronikos prekyba  UAB "Topo centras" 9 puslapis
Įmonės marketingo planas: buitinės technikos ir elektronikos prekyba  UAB "Topo centras" 10 puslapis
Įmonės marketingo planas: buitinės technikos ir elektronikos prekyba  UAB "Topo centras" 11 puslapis
Įmonės marketingo planas: buitinės technikos ir elektronikos prekyba  UAB "Topo centras" 12 puslapis
Įmonės marketingo planas: buitinės technikos ir elektronikos prekyba  UAB "Topo centras" 13 puslapis
Įmonės marketingo planas: buitinės technikos ir elektronikos prekyba  UAB "Topo centras" 14 puslapis
Įmonės marketingo planas: buitinės technikos ir elektronikos prekyba  UAB "Topo centras" 15 puslapis
Įmonės marketingo planas: buitinės technikos ir elektronikos prekyba  UAB "Topo centras" 16 puslapis
www.nemoku.lt
www.nemoku.lt
Aukščiau pateiktos peržiūros nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visą darbą, spustelkite peržiūrėti darbą.
Ištrauka

 TURINYS ĮVADAS……………………………………………….3 1. UAB “TOPO CENTRAS” MISIJA…………………....4 2. ĮMONĖS TIKSLAI……………..……………………...4 2.1 Charakteristika……………………………………..5 3. ĮMONĖS PERSPEKTYVŲ TYRIMAS…………….5-12 3.1 Palankios aplinkybės ……………………………..5-6 3.2 Makroaplinkos analizė …………………………..6-8 3.3 Mikroaplinkos analizė …………………………..8-10 3.4 Tiekėjų analizė …………………………………10-11 4. ĮMONĖS MARKETINGO STRATEGIJA…………12-13 4.1 Konkurencijos pranašumo pasiekimo srategijos……13 4.2 Pozicionavimo srategijos …………………………...13 IŠVADOS……………………………………………….14 LITERATŪRA………………………………………….15 ĮVADAS Aktualumas. Efektyvią imonės veiklą lemianti sąlyga yra susijusi su būtinybe pasirinkti tokią marketingo strategiją, kuri leistų įmonei prisitaikyti prie dinamiškai besikeičiančios verslo aplinkos, igyti ilgalaikį konkurencinį pranašumą rinkoje, maksimizuoti pajamas bei pelną ir tuo pačiu didinti akcininkų gerovę. Tai įgyvendinti leidžia strateginis įmones marketingo planavimas, bei jo pagrindu parengta efektyvi įmones marketingo strategija. Tai vienas aktualiausių strateginio valdymo uždavinių šiuolaikinėje konkurencinėje aplinkoje funkcionuojančioje įmoneje. Tyrimo objektas – buitinės technikos ir elektronikos prekyba nacionalineje rinkoje užsiimanti uždaroji akcine bendrove “Topo centras”. Kauno mieste esanti UAB “Topo centras” užsiima buitinės technikos ir elektronikos prekyba Lietuvos mažmenines prekybos tinkle. Bendrove įsteigta bet kokiai Lietuvos Respublikos įstatymų nedraudžiamai ūkinei veiklai ir yra ribotos turtines atsakomybes juridinis asmuo, turintis komercinį-ūkinį, finansinį bei organizacinį savarankiškumą. UAB “Topo centras” veiklos pobūdis – gamybinis-komercinis. Bendrovės parduodamų prekių asortimentą sudaro buitinė technika, garso ir vaizdo technika, kompiuterine technika ir mobilieji telefonai. UAB “Topo centras” prekių asortimento struktūra formuojama atsižvelgiant i vartotojų poreikius ir įmones tikslus bei galimybes. Darbo tikslas – sukurti UAB “Topo centras” marketingo strategiją, pritaikytą efektyvių marketingo sprendimų rengimui ir igyvendinimui. Šiam tikslui pasiekti iškeliami tokie uždaviniai: 1. Atlikti UAB “Topo centras” strateginį marketingo planavimą suformuojant įmonės misiją, įvardijant tikslus, atlikti esamos situacijos analizę marketingo aspektu, ju pagrindu suformuluoti įmonės marketingo tikslus. 2. Parengti įmones konkuravimo būdo, rinkos aprėpimo, pozicionavimo ir marketingo komplekso elementų marketingo strategijas. 3. Įvertinti įmones galimybes vykdyti globalinę veiklos plėtrą ir suformuluoti šiuo aspektu galimas taikyti strategijas. 1. UAB “TOPO CENTRAS” MISIJA Įmones misija – kuriant “Topo centrus”, artimus namams, užtikrinti komfortą buityje, kelti informacinį raštingumą, prisideti prie žmoniu gyvenimo kokybės kėlimo ir kurti maksimalią vertę klientams, bendrovės darbuotojams ir akcininkams. 2. ĮMONĖS TIKSLAI UAB “Topo centras” ilgalaikiai strateginiai tikslai – Lietuvos buitines technikos ir elektronikos prekiu rinkos dalies plėtimas, konkurencingumo užtikrinimas ir didinimas lemia įmones veiklos orientaciją į pardavimo masto didinimą ir kartu įmones pelno didinimą, stengiantis kuo geriau patenkinti vartotojų poreikius ir norus. Praėjusiais metais UAB “Topo centras” pardavimo pajamos sudare 104,2 mln. Lt. Bendrove nustatydama penkerių metu tikslus, planuoja 30 proc. vidutinius metinius pajamų prieaugio tempus. Bendrovės veikla turi būti maksimaliai nukreipta iškeltiems tikslams įgyvendinti. Bendrovės patvirtinti siektini vienerių metų tikslai: 1. Padidinti apyvartą iki 135 mln. Lt. 2. Padidinti užimamą bendrą Lietuvos buitines technikos ir elektronikos rinkos dalį iki 20 proc. 3. Siekti, kad grynasis pelnas būtų nemažesnis nei 5 proc. 4. Siekti, kad nuosavo kapitalo grąža būtų nemažesne nei 40 proc. 5. Sukurti iki 50 naujų darbo vietų. 2.1Charakteristika Kauno mieste esanti UAB “Topo centras” užsiima buitinės technikos ir elektronikos prekyba Lietuvos mažmenines prekybos tinkle. UAB “Topo centras” veiklos pobūdis – gamybinis - komercinis. Bendrove 25-iose jai priklausančiose parduotuvėse organizuoja buitines technikos ir elektronikos prekių pardavimą. Bendrovės parduodamų prekių asortimentą sudaro buitinė technika (skalbimo mašinos, šaldytuvai, virykles, įmontuojama technika, indaplovės, mikrobangų krosnelės, dulkių siurbliai ir smulki buitinė technika), garso ir vaizdo technika (televizoriai, muzikos centrai, vaizdo grotuvai, vaizdo kameros, automobilių garso ir vaizdo technika, garso kolonėles), kompiuterine technika (kompiuteriai, monitoriai, spausdintuvai, skeneriai, kompiuterinės technikos priedai) ir mobilieji telefonai bei ju priedai. Tai yra ilgalaikio vartojimo prekės, skirtos galutiniam vartotojui. 3. ĮMONĖS PERSPEKTYVŲ TYRIMAS 3.1Palankios aplinkybės Esminiai sėkmės veiksniai nusako, kokiu reikia įgūdžių ir kompetencijos, kad būtų galima sėkmingai konkuruoti dabar ir ateityje. Siekdama sėkmingai konkuruoti rinkoje ir vystytis UAB “Topo centras” turi suprasti, ko nori jos klientai, kaip patenkinti jų norus, ir kaip atlaikyti konkurenciją tarp savo konkurentų, kurie taip pat siekia kuo geriau patenkinti klientų poreikius ir norus. UAB “Topo centras” savo veiklą grindžia pastoviai plėsdama parduodamų prekių asortimentą, gerindama teikiamų papildomų paslaugų kokybę. Arši konkurencija buitinės technikos ir elektronikos rinkoje, besikeičiantys vartotojų poreikiai lemia konkurencingų prekių pateikimą vartotojams. Siekdama sėkmingai vystyti savo veiklą rinkoje, UAB “Topo centras” pasitelkusi į pagalbą rinkos tyrimu agenturą “TNS Gallup” atlieka vartotojų nuomones tyrimus, kad išsiaiškintų vartotojų norus ir poreikius, bei jų pasitenkinimą įmonės teikiamomis papildomomis paslaugomis. Atlikus vartotojų nuomonės tyrimą buvo nustatyta, kad siekdama geriau tenkinti vartotojų poreikius UAB “Topo centras” turėtų daugiau dėmesio skirti teikiamų papildomų paslaugų kokybei, bei didinti jų kiekį. Naujausias numatomas bendrovės projektas – įdiegti dar vieną papildomą paslaugą vartotojams – tai buitines technikos ir elektronikos pajungimą, kuris atliekamas kliento namuose, bendrovei pilnai padengiant visas su šios paslaugos teikimu susijusias išlaidas. Šios paslaugos teikimas bendrovei kainuotų brangiai, tačiau įdiegus šią paslaugą ji galėtų sėkmingai konkuruoti su kitais buitinės technikos ir elektronikos pardavėjais. Šiuo metu tokios nemokamos paslaugos savo klientams nesiūlo nei vienas konkurentas. UAB “Topo centras” įdiegti naują papildomą paslaugą paskatino vartotojų nuomonės tyrimų metu išsiaiškintas vartotojų poreikis gauti kuo daugiau papildomų paslaugų. Teikti būtent šią paslaugą paskatino sparčiai didejantys buitines technikos ir elektronikos pardavimai ir tai, kad tokios paslaugos neteikia kitos imones. 3.2. MAKROAPLINKOS ANALIZĖ Pagrindinės tendencijos UAB “Topo centras”, nors ir negalėdama keisti išorinės aplinkos veiksnių, privalo į juos atsižvelgti, nes tai turi įtakos buitines technikos ir elektronikos prekių pardavimui. Svarbiausi išorinės aplinkos veiksniai, kuriuos reikia įvertinti yra: ekonominė, politinė-teisinė, technologinė, socialinė-kultūrinė ir gamtos aplinkos. Ekonomine aplinka. Įvertinant įmones ekonominę aplinką svarbūs tokie rodikliai: šalies bendrasis vidaus produktas, pirkejų pajamos, kaupimo lygis, prekių kainų lygis, kredito gavimo galimybes. Tai savotiški indikatoriai, leidžiantys geriau pagrįsti marketingo sprendimus. Minėtų rodiklių pokyčius nulemia tam tikri ekonomikos plėtros dėsningumai, bei reiškiniai: ekonomikos plėtros cikliškumas, infliacija, nedarbas. Statistikos departamento duomenimis, 2004 metais BVP išaugo 5 proc., prognozuojama, kad šiais metais išaugs iki 5,8 proc. Šiuo metu vidutinis atlyginimas Lietuvoje siekia apie 1260 litų. Lygindami su praejusiais metais (atsižvelgiant į Statistikos departamento pateikiamus duomenis), galime pastebėti, kad vidutinių pajamų lygis išaugo, o bedarbystė dar šiek tiek sumažejo. Kitais metais prognozuojamas nedarbo sumažejimas iki 11 proc. Sprendžiant iš pateikiamų statistinių duomenų, besiklostančios ekonominės situacijos, Vyriausybės pranešimu bei vykdomos veiklos, galima tvirtinti, kad gaudami daugiau pajamų, gyventojai galės vis daugiau dėmesio skirti ilgalaikio vartojimo prekėms ir tai skatins juos įsigyti daugiau buitinės technikos ir elektronikos prekių. Vertindami ekonominę situaciją miestuose ir kaimuose, galime pastebėti, kad miestuose yra daugiau žmoniu gaunančių didesnes pajamas bei galinčių įsigyti norimas prekes. Nedarbo lygis mažesniuose miesteliuose taip pat didesnis nei miestuose. Socialine-kultūrine aplinka. Kiekviena visuomenės raidos pakopa reiškiasi žmogaus poelgius sąlygojančiomis kultūros, bei tam tikromis socialinių bei materialinių vertybių sistemomis. Tautu kultūros raidos lygis kinta lėtai, tačiau vis dažniau pastebimos naujos žmonių įdėjos, norai, bei nauji elgesio modeliai. Lietuvių bendruomenėje vyrauja nuostata, kad būtina dirbti, sukurti šeimą, būti doriems ir teisingiems, o tai jau formuoja specifinius santykius ir požiuri į įvairius gyvenimo reiškinius. Lietuviai jau nuo senų laikų yra linkę į pastovumą, ramybę, gražų ir patogų gyvenimo būdą. Besirūpindami šeima, norėdami gražiai gyventi, lietuviai visą laiką rūpinsis savo buitimi, kur visada atsiras vietos buitinei technikai ir elektronikai, palengvinančiai buities darbus ir sukuriančiai komfortą buityje. Pastebima tendencija, kad žmones didesnį dėmesį skiria buitinės technikos ir elektronikos dizainui, kas skatina juos ne tik įsigyti, bet ir keisti į patrauklesnės išvaizdos, modernesnio dizaino prekes. Taigi, galima daryti išvadą, kad kylant Lietuvos ekonomikai, bei augant pragyvenimo lygiui, gali dar labiau dideti poreikis buitinei technikai ir elektronikai. Svarbiausia suformuoti poreikį, suteikti reikiamą kiekį informacijos ir paskatinti įsigyti. Politine-teisine aplinka. Įmonės veiklą, jos įsteigimą, funkcionavimą reguliuoja tam tikri įstatymai. Nuo to, ar šie įstatymai, o tiksliau aktai, yra palankus verslui, tiesiogiai priklauso ir įmonės veiklos rezultatai. Teises aktų turinys tiesiogiai priklauso nuo vienų ar kitų politinių jegų dominavimo valstybėje. UAB “Topo centras” parduodamai buitinei technikai ir elektronikai didelę reikšmę turi pirkimo-pardavimo sutarčių sudarymą reguliuojantys įstatymai bei teises aktai. O ypač didelės įtakos sutarčių sudarymui, jų vykdymui, atsiskaitymo formai bei sąlygoms turejo 2001 metais priimto naujojo Civilinio kodekso bei 2003 metais priimto Civilinio proceso kodekso įsigaliojimas. Įmonės santykiams su vartotojais didelę reikšmę turi LR vartotojų teisių gynimo įstatymas. Parduodamai buitinei technikai ir elektronikai įtakos taip pat turi muito mokestis, valiutos kurso svyravimai. Jokios mokestinės lengvatos šioms prekėms netaikomos. Labiausiai įmonė nukenčia nuo verslą reguliuojančių įstatymų nestabilumo, staigaus jų pasikeitimo. Nemaža dalis pasikeitimų esti ir įmonės vidaus teisinėje aplinkoje, apskaitos sistemoje. Technologinė aplinka. Buitinės technikos ir elektronikos prekių gamintojų įmonėse yra įdiegtos modernios technologijos, leidžiančios pasiūlyti pirkėjams daug įvairesnių aukštos kokybės prekių asortimentą. Šių technologijų dėka buitinė technika ir elektronika gali atlikti savęs testavimo, savaiminio išsivalymo, programavimo bei kitas sudetingas funkcijas. Imoneje diegiamos tokios pažangios technologijos kaip prekiu pardavimas Interneto pagalba, barkodu sistema. 3.3. MIKROAPLINKOS ANALIZĖ Konkurentų analizė Įmonės konkurencijos politika vykdoma naudojantis surinkta informacija, jos analize. Daug dėmesio skiriama konkurentų reakcijai į UAB “Topo centras” marketingo sprendimus, verslo aplinkos pokyčius ir galimiems konkurenciniams veiksmams numatyti. UAB “Topo centras” parduodama buitinės technikos ir elektronikos prekes Lietuvos rinkoje susiduria su aršia horizontaliąja konkurencija. Įmonės konkurentus galima skirstyti į tris stambias grupes: specializuoti buitinės technikos prekių tinklai, vietiniai specializuoti prekybos tinklai ir pavienės nedidelės specializuotos parduotuvės bei didieji maisto produktų, statybinių medžiagų ir baldų prekybos centrai, kuriuose prekiaujama buitine technika ir elektronika. lentele Buitines technikos ir elektronikos rinkos konkurentu pasiskirstymas Grupė Įmonė 1. Specializuoti buitinės technikos ir elektronikos prekių tinklai. UAB “Topo centras” UAB “Elektromarktas” UAB “Ogmios pulsas” II “Avitela” 2. Vietiniai specializuoti prekybos tinklai ir pavienės nedidelės specializuotos parduotuvės. UAB “Buteka” UAB “Era plius” UAB “Elix” UAB “Taip lengviau” UAB “Techasas” UAB “Mano technika” 3. Didieji maisto produktų, statybinių medžiagų ir baldų prekybos centrai. UAB “VP Market” UAB “Rimi Lietuva” UAB “Senuku prekybos centras” UAB “Baldų rojus” Iš sukauptų duomenų, reklamos apimties bei turimos informacijos, buitine technika ir elektronika prekiaujančias įmones pagal užimamas rinkos dalis galima būtų suskirstyti taip: (žinoma, ši informacija nėra visiškai tiksli ir ją reikia papildyti, nes yra prekių, kurios įvežamos kontrabandos būdu ir neįmanoma tiksliai žinoti koks yra tikrasis rinkos daliu pasiskirstymas): UAB “Topo centras” – 16 proc., UAB “Elektromarktas” – 11 proc., II “Avitela” – 11 proc., UAB “Ogmios pulsas” – 9 proc., UAB “Buteka” – 7 proc., UAB “Era plius” – 6 proc., UAB “Mano technika” – 5 proc., UAB “Elix” – 5 proc., UAB “Taip lengviau” – 4 proc., UAB “Techasas” –3 proc., didieji prekybos tinklai – 23 proc. Pagrindiniai UAB “Topo centras” konkurentai yra specializuoti buitin4s technikos ir elektronikos prekių tinklai: UAB “Elektromarktas”, UAB “Ogmios pulsas”, II “Avitela”. Visos buitine technika ir elektronika prekiaujančios įmonės pirkejams siūlo tų pačių prekių ženklų buitinę techniką ir labai panašiomis kainomis, todėl vyksta arši konkurencinė kova. UAB “Topo centras”, kaip ir daugelis buitine technika ir elektronika prekiaujančių įmonių, ją perka iš oficialiųjų gamintojų atstovų Lietuvoje, tačiau kai kurios mažmeninės prekybos įmonės buitinę techniką ir elektroniką importuoja iš gamintojų tiesiogiai. 3.4. Tiekejų analizė UAB “Topo centras” buitinės technikos ir elektronikos prekes perka iš daugiau kaip 20 įmoniu tiekėjų. Daugelis iš jų yra oficialieji įmonių gamintojų atstovai Lietuvoje. Pagrindiniai UAB “Topo centras” buitinės technikos ir elektronikos prekių tiekejai yra šios imones: 1. UAB “Electrolux”, kuri tiekia “Electrolux”, “AEG” ir “Zanussi” buitines technikos 2. UAB “Aurelijus ir Giedrius” – “Gorenje”, “Beko”, “JetAir”, „Ariston“, „Minsk“, „Snaige“ , “Vido”, “Samsung”, “Blomberg”, “Toshiba” buitinę techniką ir elektroniką. 3. UAB “Senuku prekybos centras” – “Bosch”, “Hansa”, “Philips”, “Sharp”, „Braun“. 4. UAB “East Trading company” – “Ardo”, “Upo”, “Delonghi”. 5. UAB “Ogmios pulsas” – “Miele”, “Siemens”, „Galanz“. 6. UAB “Ogmios Astros prekyba” – “Daewoo”, „Samsung“, „Melissa“, „Eio“, “Brandt”. 7. UAB “Auksetas” – “Samsung”. 8. UAB “Amiteka” – “Whirpool”, „Bauknecht“. 9. UAB “Tomsona ir partneriai” – “Thomas”. 10. UAB „Erpika“ – „Mora“. 11. UAB „Buteka“ – „Bompani“, „Candy“. 12. UAB „Hronas“ – „Karsher“. 13. II „Avitela“ – „Braun“. 14. UAB “Elektromarktas” – “Panasonic”, “Sony”. 15. R.Zakarausko firma – “Rowenta”, “Eio”, “Sharp”, “Severin”, „Moulinex“. UAB “Topo centras” prekes iš tiekejų perka su tikslu jas parduoti vartotojams. Tai yra įmones veiklos pagrindas. Buitines technikos ir elektronikos prekės parduodamos 25-iose UAB “Topo centras” parduotuvėse didžiausiuose Lietuvos miestuose. Vartojimui prekes perka daugiausia individualūs vartotojai. Įsigydama prekes įmonė neprisiima atsakomybes už prekių kokybę, nors prekės ir tampa įmonės nuosavybe. Pasitaikius blogos kokybės prekėms, jos grąžinamos tiekejams. Įmones veiklai įtakos turi tokie su prekių paskirstymu susiję rizikos veiksniai: prekių atsargų išpardavimas (pasenę prekių modeliai, prekes su nedideliais išoriniais defektais), valiutų kursų svyravimai. Įmonė turi 2 didelius sandelius (Kalvarijų gatveje ir Sąvanorių prospekte), pritaikytus prekėms laikyti, todėl parduotuvėse prekių atsargos nekaupiamos, tik smulkių prekių. Šių prekių atsargų kiekiai formuojami 1-2 savaitems. Reikalingų ir numatomų parduoti atsargų kiekis sukaupiamas, stengiantis neperkrauti patalpų, nes turi būti išlaikytas estetinis parduotuvių vaizdas. Prekes į UAB “Topo centras” sandelius tiekejai pristato savo transportu. Imone turi 18 krovininių mikroautobusų, kuriais prekes pristato pirkejams, pageidaujantiems, kad prekės jiems būtų pristatytos į namus. Įmonė yra įsipareigojusi laikytis tiekėjų nustatytų atsiskaitymo už prekes reikalavimu. UAB “Topo centras” sėkmingai vykdo savo įsipareigojimus, todėl įgijo tiekėjų pasitikejimą ir turi gerą reputaciją. Atsiskaitymui su tiekėjais ir kitomis organizacijomis įmonė naudojasi bankų paslaugomis. Individualūs vartotojai parduotuvėse gali atsiskaityti grynaisiais pinigais, išankstiniu pavedimu, kreditine kortele arba tiesiog parduotuvėje, sudarydami sutartį su banku, įsigyti prekes išperkamosios nuomos būdu. 4.ĮMONĖS MARKETINGO STRATEGIJA UAB “Topo centras” tarp kitų Lietuvos buitinės technikos ir elektronikos prekių pardavėjų užima santykinai didelę ir dominuojančią rinkos dalį. Įmone gali ne tik laisvai priiminėti strateginius sprendimus, bet netgi “diriguoti” konkurentų veiklai. Imonės konkurentai yra priversti arba prisitaikyti, arba ieškoti atsako į įmonės marketingo veiksmus. Bendrovė naudoja lyderio konkuravimo strategiją, kadangi užima santykinai didelę (nors įmonės užimama rinkos dalis sudaro 16 proc., tačiau atsižvelgiant į didelį konkurentų skaičių, ši dalis yra didelė) rinkos dalį ir išsiskiria iš konkurentų rėmimo veiksmais. UAB “Topo centras” reklamos ir kitų marketingo veiksmų paskatinti pirkėjai renkasi įmonės parduodamas buitines technikos ir elektronikos prekes, todėl kitų rinkos konkurentų rinkos dalys atitinkamai mažėja. Įmonė, su savo konkurentais stengiasi konkuruoti ne tiek kainomis, kiek siekdama pagerinti vartotojų aptarnavimą, teikdama daugiau papildomų paslaugų, investuodama daugiau lešų į reklamą. Siekdama ir toliau pirmauti rinkoje UAB “Topo centras” stengiasi: • didinti užimamą rinkos dali, pritraukdama naujus vartotojus, reklamuodama prekių technines savybes, teikdama vartotojams daugiau papildomu paslaugų. • apsaugoti esamą rinkos dalį, naudodama apsaugos kontraatakuojant strategijos. Įmonė imasi kontraatakos, atsakydama į konkurentų staigią rėmimo kampaniją ar bandymą įsiveržti į jos užimamą rinkos dalį. 4.1 Konkurencijos pranašumo pasiekimo strategijos UAB “Topo centras” taiko pozicionavimo tam tikras vertės strategiją. Buitine technika ir elektronika prekiaujančios įmonės rinkai siūlo panašias savo techninėmis savybėmis prekes beveik vienodomis kainomis ir veikia tame pačiame tiksliniame rinkos segmente kaip ir UAB “Topo centras”. Todel įmonė stengdamasi įgyti konkurencinį pranašumą rinkoje, pozicionuoja save kaip papildomų paslaugų lyderę, kurios teikiamos papildomos paslaugos atitinka vartotojų poreikius, yra aukštos kokybės, teikiamos nemokamai, išsiskiria iš konkurentų papildomų paslaugų. 4.2 Pozicionavimo strategijos UAB “Topo centras” parduodama buitinės technikos ir elektronikos prekes pozicionuoja, kurdama jų įvaizdį vartotojų sąmonėje visomis marketingo priemonėmis, ypač didelį dėmesį skiriant rėmimui. Įmonės pasirinkta pozicionavimo koncepcija - sukurti plačiausio prekių asortimento, aukštos prekių ir papildomų paslaugų kokybės įvaizdį. Ilgalaikio vartojimo prekių rinkoje įmonės prekės pozicionuojamos pagal su prekes savybemis susijusius veiksnius (prekės kokybė, popardaviminis aptarnavimas). UAB “Topo centras” parduodamos prekes – tai platus aukštos kokybes prekių asortimentas su jį lydinčiomis papildomomis paslaugomis. IŠVADOS 1. Identifikuota UAB “Topo centras” rinka - Lietuvos buitinės technikos ir elektronikos rinka. Vartotojai gali rinktis buitinę techniką ir elektroniką pagal gamintoją, technines savybes, kainą ir dizainą. 2. Atlikus Lietuvos buitinės technikos ir elektronikos prekių rinkos apžvalgą nustatyta, kad pastaraisiais metais šakos pardavimo apimtys ir UAB “Topo centras” pardavimu apimtys sparčiai didejo. Minėtos rinkos vystymosi tendencijos yra glaudžiai susiję su šalies gyventojų gerovės augimu ir perkamosios galios didejimu. 3. Siekdama sekmingai vystyti savo veiklą rinkoje, UAB “Topo centras” pasitelkusi į pagalbą rinkos tyrimu agenturą “TNS Gallup” nuolat tiria vartotojų norus ir poreikius bei jų pasitenkinimą įmonės teikiamomis papildomomis paslaugomis bei aptarnavimo lygiu. Naujausias numatomas bendrovės projektas – įdiegti dar vieną papildomą paslaugą vartotojams – tai buitinės technikos ir elektronikos pajungimą, kuris atliekamas kliento namuose, bendrovei pilnai padengiant visas su šios paslaugos teikimu susijusias išlaidas. 4. Atlikta konkurencinių jegų analizė rodo, kad rinkoje jau esantys konkurentai kelia vidutinę gresmę. Naujų konkurentų atejimo gresme yra nedidele. Tiekejų derejimosi spaudimas yra vidutinis. Pirkejų derėjimosi spaudimas yra aukštas ir tai kelia gresmę. 5. Pagrindiniai UAB “Topo centras” konkurentai – tai buitinės technikos ir elektronikos prekemis prekiaujančios įmonės - UAB “Elektromarktas”, UAB “Ogmios pulsas” ir II “Avitela”. 6. UAB “Topo centras” taiko pozicionavimo tam tikras vertes strategiją. Įmonė stengdamasi įgyti konkurencinį pranašumą rinkoje, pozicionuoja save kaip papildomų paslaugų lyderę, kurios teikiamos papildomos paslaugos atitinka vartotojų poreikius, yra aukštos kokybės, teikiamos nemokamai, išsiskiria iš konkurentų papildomom paslaugom. 7 . Nagrinejamu atveju įmonei priimtiniausia būtų taikyti regioninės rinkos plėtros strategiją, apimant kaimynines Latvijos ir Estijos rinkas Baltijos šalių regione. Šios strategijos pasirinkimas būtų parankus tuo, kad dėl sąlyginio prekių ir rinkų bei vartotojų poreikių panašumu įmonei iš karto nereiketų keisti parduodamų prekių asortimento. LITERATŪRA 1.. Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong V. Rinkodaros principai. Kaunas 2003. 2. Pranulis V., Pajuodis A., Urbonavičius S., Virvilaite R. Marketingas. Vilnius 2000. 3. Lietuvos statistikos departamentas. Prieiga per Internetą:

Daugiau informacijos...

Šį darbą sudaro 2756 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!

★ Klientai rekomenduoja


Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?

Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!

Detali informacija
Darbo tipas
Lygis
Universitetinis
Failo tipas
Word failas (.doc)
Apimtis
16 psl., (2756 ž.)
Darbo duomenys
  • Rinkodaros referatas
  • 16 psl., (2756 ž.)
  • Word failas 124 KB
  • Lygis: Universitetinis
www.nemoku.lt Atsisiųsti šį referatą
Privalumai
Pakeitimo garantija Darbo pakeitimo garantija

Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.

Sutaupyk 25% pirkdamas daugiau Gauk 25% nuolaidą

Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.

Greitas aptarnavimas Greitas aptarnavimas

Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!

Atsiliepimai
www.nemoku.lt
Dainius Studentas
Naudojuosi nuo pirmo kurso ir visad randu tai, ko reikia. O ypač smagu, kad įdėjęs darbą gaunu bet kurį nemokamai. Geras puslapis.
www.nemoku.lt
Aurimas Studentas
Puiki svetainė, refleksija pilnai pateisino visus lūkesčius.
www.nemoku.lt
Greta Moksleivė
Pirkau rašto darbą, viskas gerai.
www.nemoku.lt
Skaistė Studentė
Užmačiau šią svetainę kursiokės kompiuteryje. :D Ką galiu pasakyti, iš kitur ir nebesisiunčiu, kai čia yra viskas ko reikia.
Palaukite! Šį darbą galite atsisiųsti visiškai NEMOKAMAI! Įkelkite bet kokį savo turimą mokslo darbą ir už kiekvieną įkeltą darbą būsite apdovanoti - gausite dovanų kodus, skirtus nemokamai parsisiųsti jums reikalingus rašto darbus.
Vilkti dokumentus čia:

.doc, .docx, .pdf, .ppt, .pptx, .odt