1. Įvadas
Šiame darbe mes sieksime pavaizduoti savo tariamą įmonę ir išnagrinėti jos konkurencingumo planą, jo ypatumus bei perspektyvas, pristatant mūsų įmonę, atliekant konkurencijos apžvalgą, rinkos tyrimą, SWOT analizę, strateginės situacijos palyginimą su svarbiausiais konkurentais. Rašydami šį referatą mes taip pat sieksime patys įsijausti į būsimų vadovų kailį ir pabandyti pajausti, ką jaučia naujai į rinką atėjusių įmonių vadybininkai ir vadovai, pabūsime marketingo specialistais ir pabandysime įvertinti kai kurių konkurentų pagrindinius strateginius rodiklius. Taip pat, sieksime giliau pažinti verslo planą, pilnai išnagrinėjant vieną iš jo sudedamųjų dalių – konkurencingumo planą.
2. Konkurencija
Konkurencija – tai gamintojų, vartotojų ir kitų ekonomikos subjektų varžymasis dėl rinkų, prekių ir kitų išteklių. Konkurencija atsiranda tada, kai vienoje sferoje – prekyboje, gamyboje, prekių paskirstyme ar kitoje eigoje atsiranda keli subjektai, užsiimantys tokia pačia veikla. Jų būna:
• Tobulos konkurencijos rinka,
• monopolinė rinka,
• oligopolinė rinka
• monopolinės konkurencijos.
Tobulos konkurencijos rinkai būdinga:
1. daug gamintojų ir vartotojų
2. absoliuti įėjimo ir išėjimo laisvė
3. joks rinkos dalyvis negali įtakoti rinkos kainų susidarymo
4. produktų homogeniškumas (vienarūšiškumas)
5. firmos ir pirkėjai turi išsamią informaciją apie kainas, produktus, pelną, technologijas
Monopolinė rinka – tai tokia situacija, kai visa produkcija sutelkta vieno gamintojo rankose. Šiuo atveju individualūs gamintojo sprendimai apsprendžia kainas rinkoje. Tai yra monopolinė įmonė sugeba kontroliuoti savo produkcijos kainas, keisdama pasiūlos apimtį. Monopolinės rinkos praktiškai neįveikiamos naujoms įmonėms. Monopolinės rinkos – labiau abstraktus modelis, nors egzistuoja natūralios monopolijos, kurias priversta kontroliuoti valstybė.
Oligipolinė rinka – tai rinka, kurioje funkcionuoja nedaug stambių įmonių, kurių sprendimai gali pakeisti gamybos apimtį bei įtakoti rinkos kainas. Esant oligopolinei rinkai yra tam tikri įėjimo į rinką apribojimai. Pagrindinis barjeras – aukšti gamybos kaštai, kurių negali kompensuoti mažos ir vidutinės įmonės. Oligopolinės rinkos įmonės rūpinasi pardavimų apimtimi, daug lėšų skiria reklamai, stengiasi modeliuoti konkurentų elgseną ir produkciją. Gamintojai, galėdami paveikti rinkos kainas, stengiasi išlaikyti jas palankias sau.
Monopolinės konkurencijos rinka – tai rinka, kurioje veikia daug įmonių,...
Šį darbą sudaro 1762 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!