• Nubraižykite edukologijos mokslų sistemos lentelę.
Šios edukologiją sudarančios pagrindinės mokslo šakos dar yra skirstomos į smulkesnes disciplinas (L. Jovaiša, 1993).
• Pagrįskite ugdymo mokslo sistemos formavimąsi.
Ugdymo mokslas užsimezgė tik tada, kai dar neistorinė arba priešistorinė žmonija įgijo tokios gyvenimo patirties, kurią gebėjo apibendrinti, teoretizuoti. Ugdymo teorijų kilmės šaknys glūdi senosiose religijose, religinėje filosofijoje, glaudžiai susijusiose su gyvenimo filosofija. Ugdymo teorijomis naudojosi ilgus amžius, todėl ji priklausė tik nuo filosifijos.
Tiktai XVII a. buvo sukurta pirmoji ugdymo mokslo sistema čekų pedagogo Jano Komenskio (1592 – 1670) knygoje „Magna didactica“ (Didžioji didaktika). Jo nuomone, žmogus – gamtos dalis, todėl ugdymo dėsniai esą visuotinių gamtos dėsnių išraiška.
XVIII a. buvo itin reikšmingas ugdymo mokslo plėtotei. Trys asmenybės čia suvaidino išskirtinį vaidmenį: Ž.Ž. Ruso (sukūrė natūralaus ir laisvojo auklėjimo teoriją), I. Kantas (sukūrė teorinės pedagogikos sistemą, bet ją laikė praktiniu – empiriniu mokslu), J. H. Pestalocis (sukuria pradinio mokymo teoriją ir metodiką, grindžiamą protinio lavinimo elementais, siekia plėtoti vaikų prigimtines galias ir sugebėjimus jų pačių jėgomis).
XIX a. ugdymo mokslo plėtroje didžiausi nuopelnai priklauso J. Herbertui, kuris padėjo psichologinius pagrindus mokymo teorijai, pirmasis ištyrė pamokos struktūrą, nustatė mokymo ir auklėjimo vienovės principą, sukūrė vieningą auklėjimo sistemą.
Tautinės ugdymo mokslo sistemos kūrimo šalininkas buvo rusų pedagogas Konstantinas Ušinskis(1824 – 1871). Jis vienas iš pirmųjų paskatino vaiko ir pedagoginės psichologijos atsiradimą.
Lietuvių pedagogika formavosi veikiama visų žymiausių vakarų pedagogų idėjų. Vienas žymiausių XX a. pradžios lietuvių pedagogų buvo Jonas Vabalas – Gudaitis. Jis sukūrė originalią pedagoginę sistemą, giliai psichologiškai nagrinėjo ugdymo procesą.
Ugdymo mokslo sistemos plėtotei daug nusipelnė ir Jonas Laužikas(1903 – 1981), ir Juozas Geniušas(1886 – 1948), ir Stasys Šalkauskis(1886 – 1941) ir dar daug kitų...
Šiuolaikinės pedagogikos problemas tyrinėja pedagogikos mokslininkai: J. Vaitkevičius, V. Rajeckas, A. Grabauskienė, M. Lukšienė ir kt.
Ugdymo mokslo sistemos formavimas ilgas ir sudėtingas procesas. Šis mokslas nestovi vietoje, jis vystosi ir plėtojasi vis toliau, atsiranda vis naujų jo...
Šį darbą sudaro 716 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!