Ilga laika Abiejų Tautų Respublikoje tvyrojusi betvarkė atnešė skaudžias pasekmes. 1772 m. pirmasis padalijimas sudrebino abi tautas. Bajorija ir visuomenė „pabudusi iš letargo miego“ ėmė vykdyti kardinalias pertvarkąs visuose valstybės organuose. Kartu su Švietimo epochos idėjomis ėmė keistis žmonių požiūris į viduramžiškas tradicijas ir jų įtaką. Šie pokyčiai neaplenkė ir mokslo institucijų. Imta ieškoti kitų kelių siekiant išsaugoti likusias teritorijas, valstybingumą ir pilietiškumą. Valdant Stanislovui Augustui Poniatovskiui1 ir 1773 m. liepos 21 d. popiežiui Klemensui XVI panaikinus Jėzuitų ordiną2 imtasi kardinaliai keisti švietimo koncepciją ir išsilavinimo kokybę. Imta manyti, jog tik išsilavinęs ir logiškai sugebantis mąstyti pilietis gali išsaugoti ir kurti valstybės ateitį. Visgi atliktas didelis darbas kuriant naująją sistemą ir plečiant bei modernizuojant švietimo tinklą atnešė ženklios naudos mokslui ir švietimui, tačiau jo teigiamas indelis į lietuvių kaip tautos kraitį yra abejotinas.
Jėzuitai į Lietuvą atvyko ne tiek liaudies šviesti, kiek bajorų prūsinti, nes šie buvo geriausias ginklas saviems tikslams pasiekti. Ne Lietuvos visuomenės interesai juos domino, o ordino idealai – katalikybės gerovė ir galybė. Gindami ją ir sėkmingai plėsdami jos įtaką, jėzuitai išsikovojo išskirtinę padėti valstybėje.7 Vidurinės mokyklos programa buvo sudaryta taip, kad bajoriškasis jaunimas gautų mokslo žinių, būtų tvirtas dalyko tikėjimuose ir negailestingas klaidingoms pažiūroms, „erezijoms“.
Visgi, žymus švietimo istorikas J. Lukaševičius neigiamai vertina jėzuitinio auklėjimo vaisius, sakydamas, jog šie apkvailino ir padarė nerangią visą tautą. Netinkamas tautos auklėjimas, socialiniai prieštaravimai ir nekenčiama bajorija nuvedė valstybę prie bedugnės krašto. 1772 m. Įvyko pirmasis Lietuvos-Lenkijos valstybės padalijimas, o 1773 m. Lietuvoje buvo panaikintas Jėzuitų ordinas. Susidarė sąlygos švietimo sistemai reformuoti.
1773 m. Liepos 21 d. Popiežius Klemensas XIV Respublikoje Jezuitų ordiną uždarė. Susidarė būtinybė ne tik įkurti institucija, kuri perimtu jėzuitams priklausiusius turtus ir tęstu darbą vidurinėse mokyklose, bet ir tuo pačiu reorganizuoti švietimo sistemą ir taip ją „pastatyti ant tvirto kelio“. Reikėjo energingai imtis reformų ir švietimą tvarkyti pagal tuos...
Šį darbą sudaro 2250 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!