Edukologijos mokslo sistemoje išskiriamas specialus mokslas – šeimos edukologija, kuris šeimos gyvenimą nagrinėja kaip vaikų auklėjimo veiksnį. Viena iš šeimos edukologijos nagrinėjamų sričių yra šeimos sąvoka, šeimos kitimas ir jos funkcijos. Šeima – tai pirminė visuomenės ląstelė, viena pagrindinių jos struktūros elementų. Pirminė todėl, kad joje visų pirma ugdomi vaikai, formuojamas charakteris, idealai.
Šeimos funkcijos sąvoką galima apibūdinti remiantis sociologų, psichologų, edukologų siūlomais apibrėžimais. K. Miškinis pateikia tokį šeimos funkcijos apibrėžimą: “Šeimos funkcijas suprantame kaip sutuoktinių ar kitų jos narių (vaikų, senelių) poreikių tenkinimą ir pareigų vienų kitiems (tėvų vaikams, vaikų tėvams ir kt.) atlikimą”. Panašų apibrėžimą pateikia ir Z. Bajorūnas.
komunikacinė;
emocinė;
reguliuojančioji;
seksualinė.
Vaikų gimdymas glaudžiai siejasi su emociniu poreikiu pratęsti save savo vaikuose. Gimus vaikams, praturtėja jos narių dvasiniai ryšiai, tėvai pakartoja savo vaikystę ir jaunystę vaikų vaikystėje ir jaunystėje, per savo vaikus geriau pažysta gyvenimą.
Vaikų gimdymas visuomenei yra ekonominė, o šeimai – moralinė būtinybė. Tačiau neužtenka vaikus pagimdyti. Visi tėvai nori, kad jų vaikai būtu sveiki. Vaikų ligų profilaktika – ne tik gydytojų, bet ir šeimos, visos tautos rūpestis. Vaikų ligų profilaktika pagerėtu pagerinus šeimų buitį ir pakėlus jų kultūrą.
Vaikų auginimas – tai viena svarbiausių šeimos dvasinio gyvenimo funkcijų. Ši funkcija tenkina emocinius motinystės ir tėvystės poreikius bei visuomenės reikmes – kad gimtų daugiau vaikų ir jie užaugtų geri. Todėl, tėvai turi pasistengti savo vaikus kuo labiau išmokslinti, kuo geriau doroviškai ir dvasiškai išugdyti, kad jie galėtų siekti kuo didesnių kūrybinių laimėjimų.
Patriotiškai nusiteikusi šeima noriai rūpinasi savo vaikų ugdymu, jų kultūra, nes nuo to priklauso tautos ateitis.
Šeima, kaip vaikų auklėjimas, turi savų privalumų: vaikas tėvams yra artimiausias asmuo, nuo pat gimimo jų prižiūrimas ir visapusiškai ugdomas. Didelę gyvenimo dalį jis bendrauja su savo šeimos nariais. Tokia grupinė integracija nėra įmanoma kitose auklėjimo grandyse (mokykloje, gamykloje ir pan.) Šeimoje vaikas nuolat stebi ir perima šeimos gyvenimo būdą, jos narių dorovinę ir dvasinę kultūrą,...
Šį darbą sudaro 1369 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!