Šeima – pirminė visuomenės ląstelė, viena pagrindinių jos struktūros elementų. Pirminė todėl, kad joje visų pirma ugdomi vaikai, formuojamas charakteris, idealai (Bajoriūnas, 1997).
Šeima yra didžiulė vertybė. Ji vaiko socializacijos pagrindas, šeimoje jis mokosi gyventi. Tai viena intymiausių, pastoviausių, patikimiausių ir veiksmingiausių vaikų ugdymo, tautos identiteto kūrimo ir išsaugojimo, dorovės ir dvasingumo bei kultūros ugdymo grandžių. Namai taip pat yra prieglobstis nuo žmonių susvetimėjimo (Seliokienė, 2004). Tėvai atsako už savo vaikų ateitį, kuri priklauso nuo to, ar jie suteikia savo vaikams tinkamą auklėjimą. Tėvai yra pirmieji, bet patys svarbiausi vaiko ugdytojai. Šeimos pagrindas yra jos narių bendravimas ir bendradarbiavimas, grindžiamas meile, tarpusavio supratimu, pagarba ir parama.
„Vaiko ugdymo, jo asmenybės tapsmo rezultatyvumą nusako besiformuojantis vaiko pažiūrų ir santykių su savimi, socialine aplinka, pasauliu pobūdis. Bręsdami vaikai turėtų išmokti priešintis blogiui, įveikti tikrovės prieštaravimus, siekti darnos, puoselėti dorovines vertybes (Ivanauskienė, 2002).“ Pagrindiniai veiksniai, kurie nulemia šių tikslų įgyvendinimą, yra šeima ir mokykla.
Šiuolaikinėje visuomenėje vis dar labai aktuali problema yra vaikų auklėjime naudojamos bausmės. Gyvenant XXI a. yra vis dažniau pastebimas liberališkesnis auklėjimas bei keičiantis visuomenės požiūriui į žmogų, stiprėjant demokratinės vertybėms, bausmės, o ypač fizinės, imamos vertinti kaip tam tikras neigiamas socialinis reiškinys, kuris ne tiek auklėja, kiek žaloja žmogų.
Šeima brandina asmenybę, ugdo savarankiškumą, kūrybiškumą, kritišką mąstymą, dvasingumą, gebėjimą bendrauti. Vaikų ugdymas šeimoje labai sudėtingas procesas. Rezultatai priklauso nuo šeimos mikroklimato, tėvų pedagoginės kultūros, bendravimo stiliaus, asmeninio pavyzdžio ir kt. Pedagogų nuostatos į pozityvaus ir negatyvaus skatininimo ir stimuliavimo funkcijas skiriasi: vieni mano, kad tiek skatinimai, tiek bausmės neformuoja pageidaujamo vaikų elgesio, kiti – kad būtent šie veiksniai lemia ugdymo rezultatyvumą (Ivanauskienė, 2002).
Anot J. Gray (2001), pasaulis patiria vaikų auklėjimo krizę. Kasdien gaunama vis daugiau pranešimų apie vaikų ir paauglių smurtą, žemą savigarbą, dėmesio stokos sutrikimus, narkomaniją, pastojusias paaugles ir vaikų savižudybes. Šiuo metu beveik visi tėvai abejoja ir naujausiais, ir senesniais auklėjimo...
Šį darbą sudaro 2662 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!