Istorija III k. 2 gr.
Įvadas
Reformacija Lietuvoje prasidėjo tuo metu, kai čia jau buvo pradėjęs plisti Renesansas. Kaip visuomeninis judėjimas, ji truko pas mnus šimtmetį metų ir buvo apėmusi beveik visus visuomenės sluoksnius, tik ne vienodu mastu. Reformacija buvo klasių kovos forma; foedalizmo laikotarpiu toji kova vyko religine skraiste pridengta, bet iš esmės Lietuvoje, ir kitose Europos šalyse ji buvo opozicija susiklosčiusiems XVI a. socialiniams santykiams, kultūros raidos sąlygoms. Reiškėsi miestietiškoji, bajoriškoji , ir plebėjiškoji- radikalioji reformacijos kryptys. Radikalioji kryptis Lietuvoje buvo siauresnė nei Vidurio Europoje, nesulaukė platesnio valstiečių pritarimo, tčiau sudarė didžiausią opozociją feodalizmui.
Lietuvos evangelikams ieškant savo tikėjimo pavidalo, bendruomenėse pradėjo ryškėti nuomonių skirtumai dėl kai kurių krikšęionybės teiginių. Pirmas dėl šv. Trjybės dogmos Lietuvos DK suabejojo Petras Gonezijus. Jis buvo kilęs iš Goniozdo miestelio, kurį tuo metu valdė Radvilos. Šioje teritorijoje mišriai gyevno lietuviai ir rytų slavai. 1555 m. Lietuvos DK jis pradėjo arijonų istoriją1 : prisisegė medinį kardą ir parašė rankraštinį traktatą apie valdžią2. Nuo pat pirmųjų evangelikų reformatų bažnyčios sinodų, 1557-1565 m. laikotarpiu, ir Lietuvos DK, ir Lenkijos valstybėse pradėta savarankiškai svarstyti tikėjimo mokymo teiginius.
Taigi pirmieji arijonai lietuvoje siejami su, jau minėtu, Petru Gonezijummi. Jam teko veikti Radvilų šeimos tolerantiškumo arba palankumo pridengiamam. Jos požiūris netrukus pradėjo plisti tarp Vilniaus kalvinistų. Viename pirmųjų gausių kalvinistų sinodų, vykusių mažojoje lenkijoje, secimine, 1556m. Petras Gonezijus jau buvo vadinamas arijonu ir Serveto pasekėju. 1558 metais buvo diskutuojama dėl dviejų Kristaus prigimčių, pradėta neigti trejybės dogmą. Tais pačiais metais Vilniuje pradėjo dirbti Martynas Čechovicas ir Simonas Budnas, kurie po kelerių metų tapo garsiausiais LDK arijonais. Apie 1565 metus Lenkijos ir LDK reformatų bendrija skilo į dvi: didžiąją – kalvinistų ir mažąją – arijonų. Pastarieji taip pat nebuvo vieningi: išsiskyrė nuosaikioji ir radikalioji arijonų srovės. Aptarsime radikaliųjų arijonų įsikūrimą Lietuvoje, kokie buvo pagrindiniai bruožai. Dėl ko jie dar vadinami radikaliaisiais reformatoriais.
Arijonizmo pradžia...
Šį darbą sudaro 4147 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!