Šiuolaikinėje visuomenėje universitetai tampa pagrindiniais žinių centrais, kuriančiais, saugančiais ir skleidžiančiais žinias, gyvybiškai būtinas socialiniam ir ekonominiam visuomenės gerbūviui. Šiuolaikiniame universitete jo biblioteka yra ne tik pagrindinis mokslui ir studijoms reikalingos informacijos ir žinių šaltinis, bet ir kompiuteriniais tinklais skleidžiamos informacijos prieigos organizatorė, vietiniais žinijos vartais atveriančiais kelius į pasaulinius informacijos išteklius.
Pagal LR bibliotekų įstatymą (1995m.) tokios bibliotekos vadinamos aukštųjų mokyklų bibliotekomis. Naujo bibliotekų įstatymo projekte šios bibliotekos vadinamos akademinėmis ir apibūdinamos atskiru straipsniu, kaip „mokslo įstaigų ir akademinės bibliotekos“. Mokslo įstaigų bibliotekos kaupia spaudinių ir kitų dokumentų fondą, kuris tenkina ją įsteigusios mokslo įstaigos poreikius naudotis spaudiniais ir kitais dokumentais. Lietuvos ryškiausias mokslo įstaigos pavyzdys galėtų būti Lietuvos mokslų akademijos biblioteka (LMAB) ir jos filialai, atskirų mokslinių institucijų bibliotekos1.
Akademinė biblioteka, kaip ir kitos pasaulio bibliotekos, patiria dideles permainas. Šiuolaikiniai mokymo metodai aukštoje mokykloje teikia pirmenybę savarankiškoms studijoms ir pagrindiniais šaltiniais pagrįstam mokymuisi; pereinama nuo mokymo prie mokymosi. Tokiose sąlygose ypač sustiprėjo bibliotekos, kaip pagrindinio mokymosi resursų šaltinio, vaidmuo. Biblioteka tampa tokia kompleksiška, suvienytų paslaugų dalimi. Vienu atveju, akademinė biblioteka praplečia savo funkcijas, papildydama jas šiuolaikinės informacijos technologijų dėka atsiradusiomis paslaugomis, kitu atveju, ji tampa didesnės organizacinės struktūros akademinės institucijos dalimi.
1. Vartotojų mokymas
Pokyčiai, vykstantys edukacinėje, informacinėje, ekonominėje, socialinėje, technologinėje ir kitose srityse, lėmę naują universiteto bibliotekos veiklos modelį, keičia tradicines bei formuoja naujas jos funkcijas. Įvairūs autoriai skirtingai vertina bibliotekų ateitį: vienų nuomone, bibliotekų vaidmuo ateities visuomenėje gali mažėti, kadangi informacija taps laisvai prieinama, kitų – priešingai, jis turėtų padidėti plečiantis bibliotekų teikiamoms paslaugoms, kuriant naujas mokymosi aplinkas ir atsirandant specialistams, atliekantiems naujas funkcijas. Antrosios nuomonės šalininkų teigimu, bibliotekininkai taps informacijos specialistais, teikiančiais paslaugas tiek fizinėje, tiek virtualioje erdvėje. Universitetas laikomas mokymosi universitetu. Remiantis nauja edukacine koncepcija, biblioteka, kaip sudedamoji universiteto struktūrinio darinio dalis, tampa neatsiejama mokymosi per visą gyvenimą bei lanksčių mokymosi aplinkų organizavimo dalyvė ir kūrėja. Universitete, kuriame...
Šį darbą sudaro 2599 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!