Tradiciškai biblioteka yra vadinama tinkamai sutvarkytų, susistemintų knygų rinkinys arba kolekcija. Pagrindinės šitaip suvokiamos bibliotekos funkcijos yra knygų, rankraščių ir periodinių leidinių kaupimas, tvarkymas ir saugojimas; tai plačiai suprantama mnemoninė – žmonijos atminties išsaugojimo – funkcija.1 Mokyklos biblioteka yra bibliotekų sistemos dalis.
Mokyklos biblioteka – tai vieta, kurioje galima skaityti, mokytis, tobulėti, atrasti, įdomiai leisti laisvalaikį ir bendrauti. Būtent mokyklos biblioteka dažniausiai būna pirmoji vaiko gyvenime. Ji padeda susipažinti su knyga, todėl mokyklos bibliotekoje vaikai turėtų rasti kuo naujesnes, įdomesnes, populiaresnes knygas ir kitus ugdymui reikalingus įvairius dokumentus. Tik nuo vaikystės pradėta skiepyti meilė knygai ir mokslui gali susilaukti rezultatų. Visa tai priklauso tiek nuo tėvų, tiek nuo mokyklos bei mokytojų. Deja, didžiausios problemos, su kuriomis susiduria daugelis mokyklų, yra neteisingai sukomplektuoti bibliotekų fondai, vaikų nenoras skaityti, nesugebėjimas susikaupti, didelis pamokų krūvis, kompiuteriai...Mokyklos biblioteka, būdama svarbi mokymo įstaigos dalis, privalo įveikti visus švietimo kaitos procesus, tačiau atotrūkis tarp jos ir švietimo reformos poreikių yra todėl, kad biblioteka nėra vertinama kaip mokymosi erdvė.
Intensyviai kuriantis informacinei visuomenei mokyklos bibliotekai tenka sudėtingas uždavinys - aktyviai dalyvauti mokymo ir ugdymo procese, padedant moksleiviams orientuotis informacijos šaltinių gausoje. Didėjant informacijos šaltinių skaičiui šiuolaikinėje mokykloje, mokymas mokytis tampa moksleivių rengimo ateičiai pagrindu, o šis pamažu sutapatinamas su informacinių gebėjimų ugdymu. Norėdama neatsilikti nuo šio proceso, mokyklos biblioteka turi palaipsniui keisti savo veiklą, tapdama mokymo proceso katalizatoriumi, bendradarbiaudama su pedagogais ir padėdama jiems ugdyti informacinius gebėjimus pamokose.
Darbo objektas - Mokyklos bibliotekų vaidmuo Lietuvos švietimo ir mokslo sistemoje bei ugdymo procese.
Kursinio darbo tikslas – išanalizuoti mokyklos bibliotekos – kaip bibliotekų sistemos dalies - paskirtį bei vaidmens kaitą Lietuvos švietimo bei ugdymo procese.
• aptarti mokyklos bibliotekininko funkcijas;
• apžvelgti bibliotekininko darbo praktines problemas bei bibliotekų fondų komplektavimo, bibliotekų modernizavimo problemas;
Kursinio darbo šaltiniai. Pagrindiniai šaltiniai yra Lietuvos Respublikos švietimo ministerijos išleisti norminiai teisės aktai, žurnalo „Tarp knygų“ straipsniai. Literatūra šia tema nėra...
Šį darbą sudaro 7903 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!