Bibliotekos šiandien susiduria su naujais reikalavimais ir išbandymais. Informacinių ir komunikacinių technologijų plėtotė bei vartotojų poreikiai skatina ieškoti inovatyvių sprendimų, kurie leistų išsamiai ir operatyviai teikti informaciją, plėsti teikiamų paslaugų spektrą diegiant elektronines paslaugas. Yra apibrėžiamos šios bibliotekų paslaugos: katalogas, bibliotekos svetainė, elektroninis fondas, elektroninių dokumentų pristatymas, elektroninės informacijos paslaugos, vartotojų mokymas naudotis el. paslaugomis, bibliotekos siūloma interneto prieiga. Elektroninė viešoji paslauga apskritai suprantama kaip paslauga, suteikianti asmeniui galimybę savo buvimo vietoje skaitmeniniu pavidalu viešaisiais kompiuterių tinklais atlikti įvairias jo poreikius tenkinančias procedūras ir gauti informaciją1.
Tačiau reikėtų išsiaiškinti, kokios visgi yra šių teikiamų bibliotekų paslaugų problemos, su kuriomis tenka susidurti vartotojams, atėjusiems į biblioteką ir norintiems gauti reikalingą informaciją.
Bibliotekų paslaugų problematika duomenų bazėse ir Internete
Lietuvos bibliotekose naujų informacinių technologijų diegimas, prieigos įrengimas prie virtualių informacijos šaltinių prasidėjo neseniai ir tik po truputį įgauna pagreitį. Iš 65 Lietuvos viešųjų bibliotekų 48 turi savo tinklalapius, kuriuose plačiau ar siauriau reprezentuojasi, pristato savo paslaugas, skelbia informaciją apie fondą, renginius, pateikia elektroninius katalogus, įvairias elektronines duomenų bazes bei kitą naudingą informaciją. Iš šių 48 elektroninėje erdvėje pristatomų bibliotekų 36 jau pateikia vartotojui kultūros paveldo ir kraštotyrinę informaciją skaitmeniniu būdu. Tačiau reikia pasakyti, kad tik pusė iš visų 65 viešųjų bibliotekų išnaudoja naujas kraštotyrinės sklaidos elektroninėje virtualioje erdvėje galimybes2.
E.paslaugų perspektyvas bibliotekose šiandien riboja keletas faktorių: vienas vartotojas – skirtingos bibliotekų sistemos (viešosios ir akademinės); per menkas kitataučių, kitakalbių, neįgaliųjų įtraukimas į bibliotekų e. paslaugas; stringančios e. parašo ir e. motyvo iniciatyvos. Sėkmingai plėsti e.paslaugas neįmanoma be apskričių viešųjų bibliotekų techninės įrangos atnaujinimo, kvalifikuotų specialistų ir bibliotekininkų informacinių technologijų kompetencijos, organizacinių ir struktūrinių bibliotekų permainų, tarpsektorinio bendradarbiavimo stiprumo, nuolatinio e. paslaugų vartojimo stebėjimo ir kokybės gerinimo3. Be to, dažnai kai kuri reikšminga ir vartotojui reikalinga informacija būna labai lakoniška, užslėpta, kai kurių bibliotekų tinklalapiuose jos reikia gerokai paieškoti. Tai iškart suerzina vartotoją, kadangi čia pasireiškia laiko...
Šį darbą sudaro 1138 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!