Dėst. Violeta Rimkevičienė
VILNIUS, 2006
ĮVADAS
Vaikų piešimas – tai veikla, kurią sąlygoja vaiko psichinio vystymosi raida, patirties, įgytos įvairios veiklos metu panaudojimas. Piešimas ne tik duoda galimybę vaikui patenkinti norą brėžinėti ir braižyti, bet teikia pasitenkinimą, ugdo pasitikėjimą savimi. Froidistų nuomone vaikas piešia tai, ką jaučia.
Gaižutis teigia, kad subtiliai vaiką auklėjant per meną, dailę, etnines vertybes, galima kryptingai panaudoti vaiko energijos perteklių ir stimuliuoti jų pusiausvyrą aplinkoje.
Emociškai neprisitaikiusių vaikų piešiniuose nuolat kartojasi standartai (Gaižutis, 1982). Vaikai piešiniuose išreiškia savo emocijas, savijautą.
Kuo didesnis neatitikimas piešinyje vaizduojamai situacijai, tuo didesnis vaiko nepasitenkinimas esama situacija.
Išsiaiškinę vaiko elgesio problemų priežastis, galima numatyti gaires, kaip į gerąją pusę pakreipti grupės mikroklimatą, vaikų ir suaugusiųjų, bei pačių vaikų tarpusavio santykius.
Todėl stebėti ir tirti 2-3 m. vaikų elgesį grupės aplinkoje svarbu tam, kad tėvai ir pedagogai, žinodami vaikų amžiaus galimybes, sudarytų tokią vaikams grupės aplinką, kuri padėtų įveikti krizes, nesėkmes, paveiktų vaikų netinkamą elgesį, ugdytų jo pasitikėjimą savimi, savo jėgomis ir formuotų aukštą jo savivertę.
Vaiko piešinio savitumą sąlygoja tai, kad vaikas dar nėra įvaldęs visų visuomenės kultūros raiškos priemonių ir tik palaipsniui jis, vadovaujant suaugusiems, perima socialines vertybes. Piešinyje atsispindi ir vaiko psichikos bruožai.
Piešimo sąvoka šiame darbe yra suprantama kaip grupės aplinkos dalis, kurioje vaikai laiką praleidžia bendraudami, kurdami. Tačiau pastebėta, kad vaikai ir čia kartais konfliktuoja. Todėl šiame darbe buvo numatyta atlikti tyrimą, kurio metu buvo stebimas vaikų elgesys grupėje, integruojant piešimą. Šiame darbe buvo numatyta veikti vaikų elgesį, keičiant grupės aplinką meniniu, kūrybiniu aspektu. Dar A. Gaižutis teigė, jog subtiliai vaiką auklėjant per meną, dailę, etnines vertybes, galima kryptingai panaudoti vaiko energijos perteklių ir stimuliuoti jų pusiausvyrą aplinkoje. Gaižutis (1982). Todėl stebėti ir tirti 2–3 m. vaikų elgesį šioje grupės aplinkoje svarbu tam, kad tėvai ar pedagogai, žinodami vaikų amžiaus galimybes, sudarytų tokią vaikams aplinką, kuri padėtų įveikti krizes, nesėkmes, paveiktų vaikų netinkamą elgesį, ugdytų jo pasitikėjimą...
Šį darbą sudaro 7375 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!